járműbeszállítók
A számos megrendelésnek köszönhetően a fényszóró-specialista Hella bizakodó.
A Hella autóipari beszállító nagyrészt a koronavírus-zárlatok és a chiphiány okozta sebeket akarja hátrahagyni az új pénzügyi évben. A május végéig tartó pénzügyi évre az új vezérigazgató, Michel Favre rekordmegrendeléseknek köszönhetően a tavalyinál lényegesen jobb fejlődést ígér. Ehhez hozzá kell járulnia a növekvő autógyártásnak, de a francia Faurecia anyacéggel való közös tevékenységek révén megtakarítási hatások is érvényesülnek. A lippstadti székhelyű cég azonban nem indul gond nélkül az új pénzügyi évbe.
"Még ha az értékesítések és a bevételek jelentős növekedésére is számítunk, a piaci környezet változékony marad, nem utolsósorban az esetlegesen súlyosbodó geopolitikai konfliktusok, a növekvő infláció és a koronajárvány egyéb hatásai miatt" - mondta Favre. Mindenesetre a vállalatnak továbbra is jobban kell fejlődnie, mint magának a piacnak.
Fotó: Hella
Az SDax-ban jegyzett Hella részvény a kilátások és a végleges éves adatok után 2,2 százalékkal 69,75 euróra nőtt csütörtökön. A Faurecia ma már több mint 80 százalékos részesedéssel rendelkezik a fényszóróspecialistában. A közös Forvia márkanév alatt szinergiákat kívánnak kiaknázni a cégek - az információk szerint a szövetség a világ hetedik legnagyobb autóipari beszállítója.
Az előző évi enyhe, 6,3 milliárd eurós csökkenés után a Hella most 7,1-7,6 milliárd euróra szeretné növelni árbevételét, ahogy azt a cég bejelentette. Ez nem tartalmazza az árfolyamok hatásait, valamint a cégrészek megvásárlását és eladását. Ami a kilátásokat illeti, a vállalat jól kitöltött rendelési könyvekre támaszkodik. Az elmúlt évben rekordmennyiségű, tízmilliárd euró körüli rendelésállományt hozott az autóipari beszállítói részlegben.
A vesztfáliaiak a speciális hatásokkal korrigált kamat- és adózás előtti haszonkulcs emelkedésére is számítanak. A tavalyi 4,4 százalékról 5,5-7 százalékra várható. A várható fellendülésnek fel kell gyorsulnia, különösen a 2023-as naptári évben, mind az árbevétel, mind a jövedelmezőség tekintetében.
A Hella az elmúlt pénzügyi évben (május végén) szenvedett a nyersanyag-, energia-, fuvar- és bérköltségek emelkedésétől. A korrigált üzemi eredmény bő 45 százalékkal 279 millió euróra esett vissza. A nettó nyereség csaknem felére, 184 millió euróra zuhant. Az osztalék most várhatóan a részvényenkénti 96 centről 49 centre csökken.
Az emelkedő költségek mellett az autógyártásban az alkatrészhiány miatti ingadozások is akadozták az üzletet. A jelenlegi pénzügyi évben a Hella 80-84 millió személygépkocsi és könnyű haszongépjármű globális gyártására számít az előző évi 76 millió alattival szemben. A cég szerint ez óvatosabb, mint az IHS Markit piackutató becslései, akinek adataira sok autóipari beszállító alapozza magát.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!