Ferrari

A Ferrari még vár az első villanyautójával

2020.06.08.

Az olasz gyártó csak akkor készít majd elektromos hajtást, ha a technológia már elég kiforrott lesz hozzá.

A Ferrari kereskedelmi igazgatója, Enrico Galliera szerint körülbelül 2025-ig kell várni az első elektromos modellre, mert addigra tart majd ott a technológia, hogy az már méltó legyen a márka hagyományaihoz. „Vannak vetélytársaink, akik piacra lépnek ezzel az új technológiával, amit figyelemmel kísérünk, de ez probléma-e a Ferrari számára? Szerintem nem, mert a Ferrari egy speciális, szűk réteget céloz meg” – tette hozzá Galliera az Autocar kérdésére. „Ez felkelti-e a Ferrari érdeklődését az elektromos piac iránt? Nem. Erősen hisszük, hogy az akkumulátor technológia még nem tart ott, ahol tartania kellene egy szupersportautóban való alkalmazáshoz. A következő öv évben nem is várható, hogy eljusson arra a szintre.”

„Ha az elektromos technológia fejlődik, akkor az lehetővé teszi majd nekünk, hogy olyan villanyautót készítsünk, ami megfelel a pozíciónknak. Miért ne? A kulcs a technológia: nem fogunk csak azért készíteni egy elektromos Ferrarit, hogy elmondhassuk, nekünk is van már ilyen” – folytatta. „Ha behozzuk ezt az új technológiát, akkor valami újat kell hoznunk vele a piacra. A Ferrari mindig így járt el, ha új technológiákról volt szó. Az új technológiák fejlesztése 100 százalékig része a Ferrari DNS-ének”.

Galliera szerint a konnektoros hibrid SF90 Stradale iránti érdeklődés azt bizonyítja, hogy a Ferrari vevői nyitottak az elektromos technológiára. „Vannak ügyfeleink, akik szeretnek reggel tisztán elektromos üzemmódban menni vele, hogy némán hagyják el a házuk udvarát, aztán az úton már beindítják a benzinmotort, és élvezik a hangját”.

A motorhang mindig is kiemelten fontos volt a Ferrarinak. Arra a kérdésre, hogy ezt hogyan fogja megoldani a gyártó az elektromos modelljénél, azt felelte Galliera: „ez egy nagyon érdekes kérdés. Keményen dolgozunk ezen, de nem fogom elmondani, hogy megtaláltuk-e már a megoldást erre. De amikor eljön az idő, meglesz már a válaszunk. Biztosíthatok mindenkit, hogy elegáns válasz lesz” – tette hozzá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.15
Az elsuvosodó autópiacon kevés limuzin, illetve kombi tartja még a frontot. A germán hősök egyike a....
2020.07.15
Az új villanyautókban három villanymotor több mint 500 lóerős teljesítményt hoz össze. ..
2020.07.15
Daniel Aduardo Valera Argentínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.07.15
Balesetben meghalt egy ember az M1-es autópályán szerda délután; Győr térségében, a főváros felé....
2020.07.15
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér júniusi utasforgalma 94 százalékkal esett vissza az előző év....
2020.07.15
- Újabb hatvanhárom speciális gépjármű állt a katasztrófavédelem szolgálatába, az új eszközöket....
2020.07.15
A Ferraritól az idény végén távozó, négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel azt mondta,....
2020.07.15
- Távozik a Volánbusz Zrt. éléről Dávid Ilona a rábízott feladat sikeres teljesítése után, a....
2020.07.15
Az autóipar minden szektora megszenvedte a járványt. Bár a koronavírus még nagyon is aktuális,....
2020.07.15
Európa egyik legfontosabb autós magazinja felkérte olvasóit, szavazzák meg a lap fennállásának....