interjú

Fiatal főnökkel és modellpalettával nyomul a Renault

2016.06.02.

Dinamikus, fiatal és már több országban is szerzett tapasztalatokat a Renault Hungária új vezérigazgatója.

Wachtler Tamás ügyvezető igazgató és Kismartoni Péter kommunikációs vezető FOTÓ: Szerző

Lojalitás 

A márka elkötelezettje, aki maximálisan bízik a Renault-ban és nagy bővülési lehetőségeket lát a magyar piacban. Mindezekről és eddigi munkájáról, valamint terveiről beszélt a Daciát is forgalmazó Renault Hungária új ügyvezető igazgatója, aki áprilisban váltotta a nyugdíjba vonuló Maróthy Miklóst, aki márkakövetként még tevékenykedik majd.

Wachtler Tamás nős, 36 éves, és a legfiatalabb főnök Európában, mindezek mellett bőséges tapasztalata van, hiszen másfél évtizede szolgál a Renaultnál, ahol junior kis-haszonjármű termékfelelősként kezdett, aztán a multiknál szokásos éves értékelő lapjában rendszeresen beikszelte azt a rovatot, ahol azt kell jelezni, hogy vállalna-e külföldi megbízatást.

Piacspecifikus modellt kreálni

Az idő múlásával változtak feladatai, termékmenedzserből értékesítési igazgatóvá avanzsált, majd 2008-ban a franciaországi központban ajánlottak neki állást. A külön várost jelentő Technocentre komplexumban a felső-kategóriás a autók marketing részlegén Laguna-koordinátor menedzsere lett.

Ekkor már évi 50 ezerre futott fel a Laguna értékesítés, miközben sikeres lett a Coupé változat is.

Három év után a Dacia és Renault márka európai termék-és árstratégiájának meghatározását, valamint kivitelezését bízták rá. Ahogy elmondta, színes, de nem egyszerű feladat, hiszen piaconként eltérőek az igények. A németek nagyobb teljesítményű motorra, a hollandok a kemény CO2 adó miatt tisztább erőforrásra, a spanyolok megnövelt klímára, a magyarok olcsó modellre vágytak. Ezekből kellett nemzetspecifikus modellt kreálni…

Ha jól sikerül, akkor nyerő modell lesz a vevőknél. Vélhetően eredményes lett a munka, mert az európai piacon 5 százalékos részesedést szerzett a Dacia, melyben vannak még tartalékok, hiszen ma sem vesztett lendületéből, és még mindig a leggyorsabban fejlődő márka, ráadásul egyre több piacon. Wachtler Tamásnak feladata volt az írországi, norvég és dán Dacia-rajt is. Vélhetően további vevőket hódítanak majd megújuló modellek, a fiatalított Duster, Sandero.

Jót tesz a verseny a Ladával

Arra a kérdésre, hogy mennyire veszélyes a Lada megjelenése az európai piacon, Wachtler azt felelte, hogy jót tett az orosz márka megjelenése, mert sokakat autóvásárlásra ösztönzött, ami Dacia szalonokban is éreztette hatását. Ráadásul a felszereltségi szintek és árak összehasonlításában továbbra is nyerő a Logan, mert például a légkondis Dacia lépéselőnyben van.

Leáll a Fluence gyártás

Teljesen megújult modellpalettával és hézagkitöltő szegmensekkel jelenik meg a Renault, mely megszünteti a Fluence gyártását, helyette a négyajtós Mégane-nal, vagyis egy tágasabb limuzinnal száll ringbe ebben a szegmensben is. Eredetileg nem tervezték a Törökországban gyártott autó európai forgalmazását, ám a kereskedők véleményére és igényeire hallgatva jövőre már nem csak fejlődő országok vevőinek jut majd belőle. Szegmenspótló négyajtósként jön, mert a Mégane-nál nagyobb, a Talismannál kisebb, a Fluence-nél drágább, lesz, így a gazdagabb felszereltségű és tágasabb modell némileg kitölti a Laguna utáni űrt.

Koleos visszatér

Nyolc év külföldi munka után szívesen tért haza Wachtler Tamás, aki azért néhány hetes budapesti tartózkodás után irigykedve emlékszik vissza a jóval barátságosabb és kulturáltabb szlovéniai közlekedésre... Ráadásul ott piacvezető volt a Renault, ami nemcsak jó modellkínálatának köszönhető, hanem annak is, hogy Novo Mestóban készül a Twingo, és hamarosan újra megindul a Clio gyártása is. Ez már a megfiatalított változat lesz, így valamennyi kategóriában újdonsággal szerepel a márka.

Az európai piacon az SUV és crossover szegmensben vezető Captur már bizonyított, a Kadjar után jön a Koleos, mely jövőre érkezik a magyar piacra, aztán pedig a Renault pickup, melyet egyelőre Alaskan néven jegyeznek a gyári programban.

F1 és EV

A világ legnagyobb villanyautó-gyártója a Renault-Nissan Alliance, mely a francia márka EV modelljeivel is piacra akar lépni itthon, ám az új igazgatónak is az a véleménye, hogy a Renault készen áll, de a magyarországi töltőhálózat még közel sem teljes. Jelenleg nem kérdés, hogy jön a Zoé, meg a többi, csak az a kérdés, hogy mikor, ez pedig az előkészítéstől és infrastruktúrától függ. Néhány darabos jelképes eladásnak nincs értelme, ezért még várnak.

Egyre komolyabb szerepet vállal a Forma 1-ben is a Renault, mert ez fontos része az arculatnak a dinamikusan fejlődő Kínában és Indiában, emiatt viszont háttérbe került a World Serise by Renault.

A sportos arculatot erősíti a legendás raliautó, az Alpine márka feltámasztása: a sportkocsi biztosan megjelenik a magyar utakon is.

Névjegy

Wachtler Tamás

36 éves, nős, két gyermeke van

angolul és franciául folyékonyan beszél

hobbija az utazás, futás és síelés

Tanulmányai:

Oxford Brooks University – Üzleti tudományok BA

International Business School – Budapest

Oxford Brooks University – Marketingkommunikáció

Autói egykor és ma:

Tizenhét évesen vezette először nagyapja csontszínű Trabant 601-esét, amit sajnos eladtak.

Jelenleg Renault Espace Initiale Paris-t használ

Autózás közben hangulattól függően klasszikus, hiphop (mert lánya ezt szereti a legjobban), vagy lounge, neo soul zenét hallgat.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....