Forma-1 Bahreini Nagydíj

Flúgos futamra készülnek az F1-esek a bahreini külső pályán

2020.11.26.

Egyedi pályán rendezik a bahreini második F1-es versenyt, a rövid vonalvezetése, a kevés kanyarja miatt több versenyző is bolond futamra számít rajta - írja az M4sport.hu.

Miközben ezen a hétvégén még a megszokott bahreini pályán rendeznek F1-es versenyt, a mezőny félig már a naptárban egy héttel később debütáló rövid, külső vonalvezetésre is készül. A Szahíri Nagydíj egészen egyedinek és sajátosnak ígérkezik, hiszen az egyesek által egyszerűen csak „oválnak” nevezett pálya mindössze 3,5 kilométeres, és pár kanyarján valamint három hosszú egyenesén várhatóan jócskán 1 percen belül átszáguldanak majd az autók. Az előzetes szimulációk 53 és 55 másodperc közötti köridőket jósolnak.

Az F1 valami újjal akart kísérletezni, ezért vállalta, hogy a második bahreini versenyét ezen a kicsit sem hagyományos pályán rendezi meg. A sorozat vezetőinek meggyőződése, hogy izgalmas és érdekes műsorral fog szolgálni, ám nem minden résztvevő ennyire lelkes.

Romain Grosjean már korábban jelezte, több versenyzőtársa is panaszkodott a pályára, mivel a rövidsége miatt borítékolható, hogy forgalmi káosz alakul ki az időmérő edzésen. Daniel Ricciardo Isztambulban finom utalásokat tett arra, hogy a tényleges kanyart alig magába foglaló ring vezetői szempontból nem jelent majd kihívást, míg többen arra is rámutattak, hogy az amerikai oválpályákhoz hasonló szélárnyékozós játékká válhat az ottani futam.

A mezőny korábban nemigen versenyzett hasonló helyszíneken. A brit Lando Norris leginkább az szigetországi Thruxton-versenypályához tudja hasonlítani a bahreini külső vonalvezetést. „Nincs túl sok kanyarja, rövid, éles kanyarok jellemzik a bahreinit. Közben nagyon oválra emlékeztető az alakja, és igencsak rövid is” – mondta a McLaren versenyzője, aki a szimulátorban egyszerre készült a két bahreini hétvégére. Csapattársa, Carlos Sainz hozzátette: „Csak két extra kanyarja lesz, a többi két-három kanyar a normál bahreini pályának is a része, szóval elég könnyű lesz megtanulni és mindent kihozni a kanyarokból.”

A spanyol arra számít, hogy nem csak az egyenesekben fogják tövig nyomni a gázt, hanem több kanyarban is, a megfelelő beállításokat viszont nem lesz olyan egyszerű megtalálni. „Kihívás lesz megtalálni a kompromisszumot a beállításoknál, mivel ez nem egy szokványos pálya. Sosem megyünk hasonlókon, amik csak hosszú egyenesekből és két-három kanyarból állnak. Ez egyfajta kísérletezés lesz az F1 részéről, és más típusú versenyt fog hozni. Sokat fogunk beszélni a hátsó szárnyakról és a leszorítóerő-szintekről. Ebbe is van beleszólása a versenyzőnek, de alapvetően inkább szimulációs munka, mérnöki munka, a csapatnak kell a lehető legjobban felkészülnie rá.”

Ricciardo reméli, hogy a kialakítás lehetőséget kínál majd az előzésekre. „Nem szoktunk hasonló pályákon versenyezni. Kevés kanyart hosszú egyenesek követnek. Remélem, hogy a sikánon át tudunk majd vinni annyi tempót, hogy közel tudjunk maradni és szélárnyékot tudjunk fogni, ami szükséges az előzéshez, például az utolsó kanyar felé vezető szakaszon. Nekem tetszik a kialakítás módosítása. Ha két versenyt futunk egy helyen, akkor változtassunk rajta. Kíváncsian várom, hogyan működik.”

Nicholas Latifi elárulta, az előzetes szimulációik alapján a két pálya közötti átmeneti szakasz nem lesz teljesen zökkenőmentes, mivel a külső vonalvezetést keveset használják, és emiatt eléggé egyenetlen. Szerinte ez és a két hétvége eltérő pályája is kihívást jelent majd a beállítási munkálatoknál.

A kanadai egyetért Sainzékkal abban, hogy másfajta versenyz várható a Szahíri Nagydíjtól. „Hogy több lesz-e az akció? Biztos vagyok benne, hogy igen. De a gyakorlás és az időmérő egyértelműen érdekesnek ígérkezik, ha ilyen sok autó lesz a pályán egyszerre. Nem lesz túl sok hely húsz autónak.”

Williamses csapattársa, George Russell emiatt komoly felfordulásra számít. „Szombaton lesz egy kis kavarodás, mivel mindenki a szélárnyékot fogja keresni. Nem tudom, mennyire rövid a pálya, de talán nem lesz elegendő hely a húsz autónak, és a verseny is eléggé dilis lesz” – jósolta.

Az isztambuli "jégaszfalt" után a fejük tetejére állított nagydíjhétvégék persze már nem számítanak újdonságnak ebben a 2020-as furcsa szezonban.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....