modellautó

Ford Fiesta WRC kicsiben

2014.05.05.

A valóságos mérethez képest 1:8-as kicsinyítésű modellt a gyártó egy igen erős, 3 mm vastag alumínium alvázra építette. Rally autóhoz méltóan természetesen állandó 4WD meghajtással.

Szerző: Rudolf Antal
A távirányítású modellezés egyik legnépszerűbb ága az autómodellezés. Az ezredforduló környékén a belsőégésű motorral hajtott autómodellek voltak ebben a kategóriában a teljesítmény csúcsai. A technika fejlődésének köszönhetően mára az elektromos modellek teljesítménye megközelítette vagy akár le is hagyta a robbanósokét.

Az egyik ilyen nagyteljesítményű modellautó a HPI cég WR8 Flux típusjelzésű Ford Fiestája, ami a népszerű Ken Block nevével fémjelzett festést kapta. A fényezés teljesen olyan, mint az igazi rally autóé. A bal első kerék fekete, a többi pedig sárga.


A valóságos mérethez képest 1:8-as kicsinyítésű modellt a gyártó egy igen erős, 3 mm vastag alumínium alvázra építette. Rally autóhoz méltóan természetesen állandó 4WD meghajtással.

Az autó mozgatásáról a Flux Vector 4000 megnevezésű háromfázisú elektromos motor gondoskodik. A motor három differenciálművön és kardántengelyeken keresztül hajtja meg a modell kerekeit. A kerekek független lengőkarokra lettek szerelve, melyek olajos lengéscsillapítókkal és azokon, csavarrugókkal lettek ellátva.


Az elöl és hátul beépített stabilizátoroknak köszönhetően, húzósabb kanyarokban sem billen meg a jármű.

A HPI WR8 Fiestát egy 2 csatornás távirányítóval irányíthatjuk. A készüléken a kormánykerék és a gázkar mellett még néhány kapcsoló és potméter található, ezek a távirányító finombeállításában segítenek nekünk.


A modell működéséhez egy 7.4V-os LiPo akku biztosítja az áramellátást. Ezek az akkut ma már hihetetlenül könnyűek és fantasztikus teljesítmény leadására képesek.

A jármű első részére, a karosszéria alá egy szivacs ütközőt épített be a gyártó. A kipróbáláskor meggyőződhetünk arról, hogy ez igencsak szükséges. Teljes gázadásra az autó összes kereke kipörög és dinamikusan meglódul a modell. Akinek nincs gyakorlata ezen a téren, az óvatosan kezelje e gázkart, mert a fék nem olyan hatásos, mint az igazi autókon. Egy frontális ütközésnél a szivacsütköző sok sérüléstől megvédi a futóművet.


A HPI WR8 Ford Fiestát használhatjuk szilárd burkolaton vagy akár homokos, kavicsos felületen is. A modell futóműve és hajtáslánca kimondottan a rally versenyeken megszokott körülményekhez lett kialakítva.

Az autóhoz számos tuning kiegészítőt kínál a gyártó. A futómű elemei mellett a vázszerkezet különböző elemeit is kicserélhetjük erősebb alumínium alkatrészekre. Többféle színű és típusú felnit, valamint kimondottan off-road vagy slick gumit is szerelhetünk a modellre.

A modellről bővebb információt a Modell & Hobby 1135 Budapest Lehel utca 62 szám alatti szaküzletében vagy a www.modell.hu weboldalon találhatunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.21
A Beregsurányi Határrendészeti Kirendeltség munkatársai szakértők segítségével azonosították a Q7-....
2020.02.21
Azok az autótulajdonosok, akik a novemberi kampányidőszak után, január elsejével új kötelező....
2020.02.21
Olyan esetekben alkalmaz kerékbilincset a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI),....
2020.02.20
 Naponta 3700 ember halálát okozzák közúti balesetek szerte a világon, célként az áldozatok....
2020.02.20
A TOGG márka török tervezésű és gyártású elektromos luxusautói 2022-ben múlva kerülhetnek gyártásba....
2020.02.20
Irina Galchina Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.02.20
A Formula Renault Európa-kupában folytatja versenyzői pályafutását a 19 éves Tóth László, aki a....
2020.02.20
Az Audi a Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli az új A3 Sportback világpremierjét. Ezt megelőzően....
2020.02.20
Az új BMW 330e limuzin sikeres piaci premierje után 2020 nyarán a BMW 330e Touring is megérkezik az....
2020.02.20
Rajtvonalon áll az Opel csúcsmodellje: néhány hete Brüsszelben ünnepelte világpremierjét az új Opel....