kutatás

Ford Trendfigyelő Tanulmány

2019.12.30.

Az állandó összekapcsoltság korában a fogyasztók magányosabbak, mint valaha, és nehezebben bíznak meg kapcsolataikban és a vállalatokban.

Az idén immár nyolcadszorra közzétett Tekintsünk előre a Forddal trendfigyelő tanulmányban a Ford Motor Company globálisan domináns témaként jelöli meg a bizalmat, és kideríti, hogy a vállalatok hogyan nyerhetik vissza azt.

„Egyre több a globális szintű változás. Az intézményekbe, márkákba és kapcsolatokba vetett bizalom hiánya miatt az emberek többsége extrém módon túlterhelt érzelmileg,” hívja fel a figyelmet Sheryl Conelly, a Ford globális fogyasztói trendekkel és jövőkutatással foglalkozó menedzsere. „Az emberek szeretnének hinni abban, hogy a vállalatok helyesen teszik a dolgukat, de a vállalatoknak erre okot is kell adniuk. A Fordnál továbbra is kiemelt figyelemmel összpontosítunk arra, hogy javítsuk az ügyfelek és közösségeik életét. Így továbbra is bizalmi viszony maradhat közöttünk, ami lehetővé teszi az együttes előre haladást.”

A világszintű közvélemény-kutatás során Amerikában, Ázsiában, Európában és a Közép-Keleten 14 országban tettek fel kérdéseket. A tanulmányból kiderül, hogy az emberek kapcsolataiba, közösségébe, megválasztott képviselőibe vetett hitének kulcsfontosságú hatása van a hétköznapjaikra. További, a tanulmányban szereplő vásárlói trendek:

  • Egyes-egyedül: A magányosság világméretű járvánnyá vált. Különösen a fiatal emberek körében elterjedt. A Z generációhoz tartozó fiatalok 62 százaléka alapvetően egyetért azzal a kijelentéssel, hogy „rendszeresen magányosnak érzi magát”, és 50 százalékuk „gyakran társaságban is magányos”.

  • A felszín alatt: Egyre nagyobb az érdeklődés a vásárlói bizalom építésének eddig nem látott elemei iránt. A vásárlók szeretnék hinni, hogy a vállalatok helyesen cselekszenek, de ehhez be kell látniuk a kulisszák mögé. A felnőttek 67 százaléka egyetért azzal, hogy „ha egy márka elveszíti a bizalmamat, akkor nincs visszaút”.
  • Felhívás: Az emberek elvárják a márkáktól, hogy a termékalapú beállítottságról átváltsanak az értékalapú beállítottságra – habár ez nem befolyásolja vásárlási döntésüket. A felnőttek 59 százaléka szerint a vásárlás kényelme fontosabb, mint a márka értékei.

  • Nagy elvárások: Az internetes vásárlások növekedésével a márkák iránti elvárások is növekszenek. A felnőttek 67 százaléka egyetért azzal, hogy „manapság többet várok el egy márkától, mint régebben”.

  • A zöld paradoxon: A vásárlók az egész világon egyre inkább aggódnak a klímaváltozás miatt. Ez azonban nem ösztönzi őket cselekvésre: az emberek 64 százaléka nem változtatja meg a vásárlói szokásait a klímaváltozás megfékezése érdekében, mert úgy véli, hogy az ő döntése nem változtatna semmit.
  • Fontos az identitás: Egyre több szó esik a nyelvről és az identitásról. Ezen belül különösen arról, hogy az identitás látható és láthatatlan dolgokból tevődik össze: ilyen a szexuális identitás, a származás, a vallás és sok minden más. A felnőtteknek csak a 67 százaléka mondja, hogy „értem az egyik nemhez sem tartozás fogalmát (gender fluidity)”.

  • Második nekifutás: Új újraértékesítő (upcycle) vállalkozások modernizálták a világ másodlagos értékesítés kereskedelmét. Az úgynevezett újrakereskedés mozgalma egyre népszerűbb a kifinomult és intelligens vásárlók között. Így új életet kezdhetnek a használt divatcikkek, berendezések, elektronikus eszközök, háztartási cikkek, és más javak. Egyre többen mozdulnak ebbe az irányba, és a felnőttek 60 százaléka állítja, hogy „nyitottabb a használt cikkek vásárlására, mint öt éve volt”.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....