Stefano Domenicali

Forma 1-es tapasztalatok építenék a Lamborghinit?

2017.06.23.

A Lamborghini elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali 2014-ben, 23 év után hagyta ott a Ferrarit, hogy az Audihoz, majd két év múlva a Lamborghinihez szerződjön. A Ferrarinál az utolsó években a Forma 1-es csapatot vezette, és most ezt a versenyzői mentalitást szeretné átmenteni a konkurens céghez.

„Amikor a zászló lehull, el kell kezdened a versenyt. Semmilyen késlekedés nem megengedett” – foglalta össze ars poeticáját a szerdai Automotive News Europe kongresszuson. Valami hasonló sürgetést érez most az olasz autógyártó, ezért száll versenybe legnagyobb riválisával, a Ferrarival. Gyártási kapacitását megduplázva a Sant’Agata Bolognese-i gyártósorokon készülő Urusra, a márka első SUV-jára fókuszál. Az első Urus a tervek szerint 2018 közepére fog elkészülni, és kevesebb, mint 200.000 euró lesz az induló ára.

Domenicali, aki 2016 márciusa óta vezeti a céget, 4000-es eladási darabszámban gondolkodik éves szinten, ami meglehetősen merész terv annak fényében, hogy a tavalyi évben összesen 3.457 Lamborghini került értékesítésre. Ha számításai bejönnek, és 2019-ig valóban túllépik a 7000-es határt, veszélyesen meg fogják közelíteni a Ferrarit, mely 8.014 szuperautót adott el tavaly.

A nagyszabású tervhez elengedhetetlen a Sant’Agata-i üzem bővítése, ahol jelenleg az Aventadort és a Huracant gyártják. A jelenlegi 80.000 négyzetméteresről 160.000-re nő a területe, és a következő 4 évben a dolgozói létszám is majdnem a felével, 600 fővel fog emelkedni.

Domenicali a távolabbi jövőről is beszélt a kongresszuson: 2025 és 2030 közöttre egy négyüléses sportautóban gondolkodnak. A cég nyitott a legendás Miura coupé 21. századi interpretációjára is, de „nem a következő 5 évben”. A Lamborghini fő célja a márka imidzsének átformálása: „Nagyon polarizálódtunk. Az emberek vagy imádnak, vagy utálnak minket. Most megpróbálunk lazábbak, fiatalosabbak lenni, de mint mindig, különbözőek.”

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....