WRC

Fourmaux vezet a Chile-ralin az első nap után

2025.09.13.

A drámai pénteken a vb-címért küzdő Kalle Rovanperä és Ott Tänak is vezette a ralit, de aztán különböző problémák miatt hátraestek, így végül a Hyundai francia versenyzője állt az élre.

A jó rajtpozícióját kihasználó Fourmaux akkor örökölte meg az első helyet, amikor Tänak 5,6 kilométernél – motorhiba miatt – megállt a nap utolsó, leghosszabb gyorsasági szakaszán. Pedig az észt pilóta odáig lenyűgöző teljesítményt nyújtott, közel 10 másodperces előnyre tett szert, miután megelőzte a bajnokságot vezető Elfyn Evanst délelőtt.

„Csak elégedett lehetek, mert azt hiszem, ez az első alkalom, hogy az első nap végén vezetünk egy ralit, ami pozitív számunkra, de kár Ottért” – mondta a nap végén Fourmaux, aki első világbajnoki győzelmére hajt. „Egész nap sikerült tartanunk a ritmust a top 5-ben, annak ellenére, hogy az autó egyensúlyával voltak gondjaink. Azonban néhány változtatás után sokkal jobb volt! Kicsit szomorú, hogy nem tudtunk 1-2-3-at csinálni a csapattársakkal. Holnap más körülmények várnak ránk, meglátjuk, hogy alakul a verseny” – tette hozzá.

Neuville a második helyen végzett a másik állva maradt Hyundaijal, mindössze egy másodperc a hátránya. Azután kapott erőre a belga, hogy a nap közepi szervizben között jelentősen megváltoztatta a beállításokat. Délelőtt még küszködött, de ahogy a pályák felszáradtak a reggeli párából, megtalálta a ritmust, és autóját „sokkal jobbnak” nevezte, annak ellenére, hogy elismerte, hogy „még mindig messze van a jótól”.

 

Sébastien Ogier nyújtotta a nap egyik kiemelkedő egyéni teljesítményét egy lenyűgöző szakaszgyőzelmmel a hatodik gyorson, amivel 3,1 másodperccel megelőzte Neuville-t, és összesítésben az ötödikről a harmadik helyre ​​jött fel. A nyolcszoros világbajnok, aki ezen a héten a 200. WRC-rajtját ünnepli, szintén komolyan belenyúlt a futóműbeállításokba a nem túl jól sikerült délelőtt után. „Egész nap nyomtam, ma reggel már a határon voltam, és ezen az utolsó szakaszon nem tudtam volna többet tenni” – mondta a záró gyorsasági szakasz után Ogier, aki mindössze 2,3 másodperccel van lemaradva Fourmaux mögött az összetettben.

Az elsőként rajtoló Evans egy nehéz délutánt élt át, mivel a száraz idő őt sújtotta a legjobban: a portakarítás miatt a walesi a nap végére a rali éléről az ötödik helyre csúszott vissza. Ogier mellett őt is megelőzte csapattársa, Sami Pajari a Toyotánál az utolsó gyorsaságin, és a nap végére 1,9 másodperccel lemaradt a finn mögött. „Nagy küzdelem volt ez a délután” – ismerte el Evans, miután csak az utolsó gyorsasági szakaszon 14,2 másodpercet veszített. „Egyáltalán nem tudtam irányítani a kocsi hátulját.” A Toyotája balanszával szintén küzdő Kacuta Takamoto a hatodik helyen végzett, míg Grégoire Munster a hetedik lett a Ford Pumával, miután az M-Sport megjavította a délelőtti váltókar-törést.

Kalle Rovanperä bajnoki reményei egyre távolodnak, miután a címvédő chilei győztes délelőtt a nyolcadik helyre csúszott vissza az elsőről, több mint egy perccel lemaradva az élen állóktól. A kétszeres bajnok napját egy felniről lecsúszott bal hátsó gumiabroncs tette tönkre, miután keményen nekicsapta a Toyotát a partoldalnak egy jobbkanyarban. „Nyilvánvalóan csalódott vagyok, hogy ez véget vetett a mai jó esélyeinknek” – mondta Rovanperä. „Végre jó tempót diktáltunk egy ilyen murvás pályákon, valószínűleg soha nem volt így idén.”

Oliver Solberg vezeti a WRC2-es kategóriát, Chilében az a célja, hogy bebiztosítsa a bajnoki címet, miután riválisai, Yohan Rossel és Gus Greensmith is kiestek már műszaki problémák miatt. A svéd a napot az összetettben a kilencedik helyen zárta, megelőzve az M-Sport Rally1-es pilótáját, Josh McErleant, aki több mint egy percet veszített egy nagy sebességű megpördülés után az első gyorsaságin.

Szombaton sárra lehet számítani, mert heves éjszakai eső várható a gyorsasági szakaszok környékén, amelyekből hat van. A szombati össztáv 140 km lesz.

Az állás péntek este:

1. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Hyundai i20 N Rally1) 57m48.5s

2. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) +1.0s

3. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1) +2.3s

4. Sami Pajari/Marko Salminen (Toyota GR Yaris Rally1) +11.2s

5. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1) +13.1s

6. Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1) +41.0s

7. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1) +49.8s

8. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) +1m05.0s

9. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Toyota GR Yaris Rally2) +2m27.4s

10. Josh McErlean/Eoin Treacy (Ford Puma Rally1) +2m35.7s

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....