fenntartható közlekedés

Frankfurt am Main 20 km/órás sebességkorlátozást vezet be a belvárosban

2023.11.13.

Autószegény városközpontot akar a német nagyváros.

Kevesebb autó legyen Frankfurt belvárosában. A város számos utcában 20 km/órás sebességkorlátozást vezet be. És további intézkedések következnek – írja a Spiegel.

"A továbbiakban nem szabad parkolóházból parkolóházba autózgatni vagy autóval pózolni a városközpontban" - mondta Wolfgang Siefert (zöldek) a közlekedési osztály vezetője a Német Sajtóügynökségnek. Ha kevesebb autó van az úton, akkor javul a tartózkodás minősége. Nem egy autómentes városközpont a cél, hanem inkább egy autószegény.

Fotó: frankfurt.de/a város hivatalos honlapja. Fotó: Stefan Maurer

A limit december elején érkezik a tőzsde városába, majd blokkokban valósul meg – mondta Siefert. A területet forgalomcsillapított üzletterületté nyilvánítják. A terv az, hogy a mellékutcákban korlátozzák a sebességet. A főutcákon – például a Berliner Straße-n – minden a megszokott marad.

2022 óta Frankfurt am Main is tagja a „Livable Cities and Communities” kezdeményezésnek, amelyben mára több mint 900 város, közösség és kerület fogott össze. Többek között nagyobb teret követelnek a sebességkorlátozásra.

További intézkedéseket terveznek

Frankfurtnak a 20 km/órás sebességkorlátozás mellett más tervei is vannak. Az utcákban is megszűnnek a parkolóhelyek. „Ha autóval szeretne bejönni Frankfurt belvárosába, továbbra is megteheti, majd behajthat egy parkolóházba” – mondta az osztályvezető. Továbbra is lesznek mozgássérült parkolóhelyek és taxi parkolóhelyek, valamint több kiszállítási és rakodózóna.

A parkolóhelyeket bővíteni kívánják a kerületekben, így a továbbiakban nem lehet ingyenesen parkolni. Ennek eredményeként mindenkinek jobban kell közlekednie, beleértve azokat is, akik az autókra támaszkodnak – mondta Siefert.

A tervek szerint a többi mellékutcát is kerékpárbaráttá alakítanák, kezdetben ideiglenesen, ahogy az más helyeken már megtörtént. Ezzel kapcsolatban sok a kritika. Siefert azt mondta, kérdésesnek tartja, hogy a kritikusok vannak-e többségben. Ezt kell mutatniuk a következő évben a kísérő elégedettségi felmérések eredményeinek. „Számos üzenetet is kapunk, amiben ez nagyon üdvözlendő” – mondta a zöld politikus. Mindig kell a meggyőzés. Nem zárható ki azonban a fejlesztés sem.

Az intézkedések a klíma védelmét szolgálták, vonzóbbá tették a köztereket, és biztosították, hogy végre minden közlekedési mód egyenlő elbánásban részesüljön – mondta Siefert. Nem kerülhetjük el az újratervezést – fogalmazott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.08
A klasszikusok átka, vagy dicsérete, hogy sok utánzójuk akad, olykor még az utánzókat is utánozzák....
2025.12.08
Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is - közölte az Építési és....
2025.12.08
Az Osztrák Posta Bécsben üzembe helyezte 6000. elektromos járművét, egy Fiat e-Scudót. A vállalat....
2025.12.08
A SEAT & CUPRA két belső előléptetést jelentett be, amelyek tovább erősítik a vállalat....
2025.12.08
A Magna elektromos autókat fog gyártani a kínai GAC gyártó számára grazi üzemében – ezt a gyártó....
2025.12.08
Biatorbágy közelében, Hegyeshalom felé nagy a torlódás - írja a Katasztrófavédelem. ..
2025.12.08
Ukrán oldalon fennálló áramszünet miatt szünetelt a határforgalom a nagyhódosi közúti....
2025.12.08
A pozsonyi rendőrség december 3-án, szerdán egy közlekedési szabályokból tartott elméleti vizsga....
2025.12.08
Közel 100 nappal első Forma–1-es futama előtt az Audi már ízelítőt adott abból, milyen lesz a márka....
2025.12.08
Magam sem gondoltam volna, de néhány apró kellemetlenségtől eltekintve meglepően gördülékenyen....