ICDP

A független szervizek lehetnek a járvány rövidtávú nyertesei

2020.06.24.

Bár a koronavírus járvány az egész autóipart megviselte, a károk nem mindenkinek ugyanakkorák és a járvány előtti szintet elérni sem ugyanannyi időbe telik majd mindenkinek. A független autójavítók meglepően jó helyzetben lehetnek, ha sikerül átvészelniük a legnehezebb időszakokat, de hosszú távon bajba kerülhetnek.

A járvány alatt többségünk nem ment sehova, így az autók javítása és karbantartása is szünetelt. Részben azért, mert amúgy sem igazán használtuk őket, másrészt pedig amúgy is zárva volt a magántulajdonú szervizek többsége.

Most, hogy a járvány “karantén” része véget érni látszik, ezek a független autójavítók több ügyféllel számolhatnak. Egyrészt az elnapolt javításokat most kell elvégezni, másrészt pedig az élet nagyjából visszatért a régi kerékvágásba, tehát az elnapolt javítások elvégzése mellett az egyébként is mostanában érkező ügyfeleket is ki kell szolgálniuk.

A járvány hatása Magyarországon ilyen szempontból egyelőre ismeretlen, de például Olaszországban a tömegközlekedés népszerűsége jelentősen visszaesett és sok ember döntött úgy, hogy autót vásárol. Elsősorban ez a használt autó piacot élénkíti, a használt autókban pedig egy közös dolog van: mindig van valami, amit meg kell javítani rajtuk.

Az ICDP kutatói arra számítanak, hogy például Franciaországban 2030-ra 1,3 millió darabbal kevesebb 7-11 éves autó lehet az utakon, mint a járvány nélkül lett volna. Ez elsősorban az új autók iránti kereslet visszaesése miatt várható. Ez azért nagy csapás a független autójavító vállalkozások számára, mert Nyugat-Európában az általuk javított vagy karbantartott autók 70%-a ebből a korcsoportból kerül ki.

Ez alapján tehát azt látjuk, hogy a független autójavítók a következő egy évben jól járhatnak, de néhány év múlva ügyfeleik jelentős része egyszerűen eltűnhet. Magyarországon teljesen más az autópark összetétele, így ezek a szervizek is elsősorban idősebb járművekkel foglalkoznak.

Ez alapján bár nyugaton nehéz idők elé néznek a szervizek, Magyarországon legfeljebb örülhetnek, hiszen mi amúgy is használt autókat vásárolunk, azokat pedig úgyis hozzájuk fogjuk vinni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.15
Az elsuvosodó autópiacon kevés limuzin, illetve kombi tartja még a frontot. A germán hősök egyike a....
2020.07.15
Az új villanyautókban három villanymotor több mint 500 lóerős teljesítményt hoz össze. ..
2020.07.15
Daniel Aduardo Valera Argentínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.07.15
Balesetben meghalt egy ember az M1-es autópályán szerda délután; Győr térségében, a főváros felé....
2020.07.15
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér júniusi utasforgalma 94 százalékkal esett vissza az előző év....
2020.07.15
- Újabb hatvanhárom speciális gépjármű állt a katasztrófavédelem szolgálatába, az új eszközöket....
2020.07.15
A Ferraritól az idény végén távozó, négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel azt mondta,....
2020.07.15
- Távozik a Volánbusz Zrt. éléről Dávid Ilona a rábízott feladat sikeres teljesítése után, a....
2020.07.15
Az autóipar minden szektora megszenvedte a járványt. Bár a koronavírus még nagyon is aktuális,....
2020.07.15
Európa egyik legfontosabb autós magazinja felkérte olvasóit, szavazzák meg a lap fennállásának....