motortechnika
A soros háromhengeres közvetlen befecskendezésű DOHC motor egy újonnan kifejlesztett kompakt, könnyű és nagy teljesítményű egység. A Toyota New Global Architecture alapján az új egység könnyített mozgó alkatrészeket tartalmaz, hogy a megnövekedett fordulatszámon jól működjön.
A fejlett turbófeltöltő technológiával, valamint módosított szívó- és kipufogórendszerrel együttesen 272 LE teljesítményt és 370 Nm nyomatékot biztosít széles fordulatszám tartományban. Emellett a motort egy hatfokozatú kézi sebességváltóval kombinálják.
A GR Yaris négykerék-hajtású modell (4WD). A WRC autóból jövő tapasztalatok beépítésével a Gazoo Racing a karosszéria merevségét növelte és az első-hátsó futóművet is átalakították. Az új 4 kerék hajtás az első és a hátsó tengelyen is külön tudja állítani a hajtó nyomatékot lamellás tengelykapcsoló segítségével. A motor teljesítményét mind a négy kerékre minimális veszteséggel adja át. Az erő eloszlása az első és hátsó kerekek között egyenletesebb lett, lehetővé téve az útburkolati hibák kiegyenlítését.
A GR Yaris gyártását egy erre a célra kialakított gyártósoron a Toyota Motomachi gyárban, az összeszerelését pedig a Takumi csapat végzi.
P.D. – Ő. P.