Forma 1

"Glóriákat az F-1-be"

2017.08.10.

A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner elhintette, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) nem volt más választása, csak a glória bevezetése, miután a Mercedes ismertette a koncepciót, ellenkező esetben ugyanis egy súlyos balesetnek jogi következményei is lehettek volna.

 

 

Noha először a Ferrari tesztelte a megoldást, a glória ötlete a Mercedestől származik; a legelső verzióról készült terveket is ők mutatták be 2015 nyarán. Ezzel pedig komoly fejfájást okoztak a lehető legjobb megoldást kereső FIA-nak, és szinte azonnal megalapozták az eszköz bevezetését – legalábbis a Red Bull csapatvezetőjének elmondása szerint.

„A Mercedes állt elő ezzel a koncepcióval és nehéz helyzetbe hozta az FIA-t” – kezdte az Auto Motor und Sportnak nyilatkozó Christian Horner. „Ha történik egy baleset, a glória pedig nincs fenn az autón, holott megmenthetett volna egy életet, akkor egy jogi ügy során nagyon nehéz amellett érvelni, miért nem volt fenn, miközben már elérhető volt” – mutatott rá arra, miért lehetett ilyen fontos a szövetségnek az eszköz bevezetése.

Glória a Red Bullon a silverstone-i teszten (Fotó: xpbimages.com)

Mióta az FIA biztonsági okokra hivatkozva „lenyomta a csapatok torkán” a fejvédőt (10-ből 9 annak bevezetése ellen szavazott), az azzal kapcsolatos viták újra fellángoltak. Sokan a kinézete miatt bírálják a glóriát, és azért, mert elvesz valamit az F1 hagyományaiból. A téma kapcsán Horner elismerte, ő maga sem túl nagy rajongója az eszköznek, csapatával ezért is próbált előállni egy alternatív megoldással.

George Russell teszteli a legújabb glóriát (Fotó: XPB)

„A Red Bull azért fejlesztette ki a szélvédőt, hogy ennél a flip-flop papucsnál sokkal esztétikusabb módon próbálja megoldani ezt a problémát” – mondta saját fejvédőjükről, amit az FIA végül lesöpört az asztalról, miután megbukott egy biztonsági teszten. „Az FIA most sarokba szorult, hiszen nincs más megoldásuk, csak a glória” – utalt arra, hogy a szövetség kénytelen volt az első megoldást választani.

Én amiatt aggódom, hogy ha minden egyes versenyszériában – beleértve a gokartokat is – felkerül az autókra ez a dolog, akkor hol állunk majd meg? Én úgy gondolom, van egy bizonyos pont, amelyen versenyzőként el kell fogadnod bizonyos kockázatokat” – hintette el, hogy az F1 veszíthet a „varázsából” azzal, hogy egyre biztonságosabbá válik, miközben a sportág vezetői hajlamosak túlzásokba esni a megoldáskeresés közben.

 

(Auto Motor und Sport, telesport.hu)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....