Peugeot 308

Golf-osztály, francia lecke

2022.01.03.

Kívül-belül újratervezték a Peugeot 308-ast: elődje 2014-ben elnyerte Az Év Autója címet, az új modell pedig már a 2022-es döntősök között van.

Akadhattak nehéz pillanatok a Peugeot főhadiszállásán 2021-ben, hiszen mintha minden összeesküdött volna a nagy premier ellen. A járvány és a chiphiány hatásai miatt óriási visszaesés volt a piacon, akadoztak a kiszállítások, senki nem ilyen körülmények között szeretne előrukkolni újdonságával. Főleg, hogy a Peugeot számára rendkívül fontos modellről van szó: a francia Golf, vagyis a 308-as valódi sikertörténetet írt a kompakt ötajtósok világában. A márka 2007 óta használja a 308-as elnevezést, és a modellből már több mint 7 millió darab készült eddig, 42 rangos nemzetközi kitüntetést zsebelt be, 2014-ben pedig a csúcsra is felért, elnyerte Az Év Autója címet. Az új modell ráadásul nemcsak a múltja miatt nagyon fontos a – 210 éves, 2020-ban csaknem 1,2 millió új gépkocsit értékesítő – gyártó számára: az új 308-assal debütál az új Peugeot logó és ami fontosabb a márka új formavilágának előfutára is.

Bármilyen nehéz körülmények között „született” is a franciaországi Mulhouse-ban készülő modell, az első benyomások alapján alighanem folytatja elődei sikerszériáját. Az új, határozott éleket sem nélkülöző formavilág markánsabb megjelenést ad a kocsinak, aminek jót tett a méretbeli arányok változása: úgy lett 11 centiméterrel hosszabb, hogy magassága 2 centiméterrel csökkent. A „nyúlás” megosztása is érdekes: a tengelytáv 55 mm-rel lett nagyobb, több helyet kínálva a hátul utazóknak, a hosszított orrkiképzés pedig a látványt javítja. A kocsi orrát meghatározzák a már ismert, karomszerű menetfények, de hangsúlyos az új logó is, ráadásul a hűtőrács rajzolata kifejezetten az embléma kiemelésére szolgál. A jókora címerpajzs nem csak látványosság, hiszen amögött kaptak helyet a vezetést segítő rendszerek érzékelői.

Sok mindent kell takarnia az emblémának, mert a 308-asba belezsúfoltak szinte minden fontosabb vezetéstámogató rendszert – amelyek ezúttal is az i-Cockpit rendszerben „érnek össze” a vezető előtt. A francia gyártó 2012-ben mutatta be az i-Cockpit-ot, aminek legújabb generációja érkezik a 308-asban: ezt már intuitívnak is nevezi a Peugeot. Nem véletlenül. Az új, kompakt kialakítású kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését. A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része – az Active Pack felszereltségi szinttől kezdve – a 10 colos kijelző. A GT változat kijelzője háromdimenziós. Hasznos újítás a virtuális i-toggle vezérlőegység beépítése: itt egy-egy gombot személyre szabhatunk.

Ahogy az utastérben, úgy a motortérben is mindenki megtalálhatja a számára ideális választást. A „sima” benzinest kedvelők 116 és 130 lóerős 1,2-es közül választhatnak, utóbbihoz 6 fokozatú manuális és 8 fokozatú automata váltó is kérhető. Flottakedvenc lehet az 1,5 literes BlueHdi dízelmotorral szerelt, 130 lóerős verzió. A 308-as kétféle tölthető hibrid hajtással is megvásárolható lesz. Az 1,6-is benzinmotorhoz társított villanymotorral 180 és 225 lóerős összteljesítményű verziót kínálnak, mindkettő mintegy 60 kilométert képes megtenni a gyártó szerint tisztán elektromos üzemmódban.

A Peugeot 308-as hazai indulóára 7 millió forint körül alakul. A tavasszal érkező kombi felára 300 ezer forint lesz. A legolcsóbb plug-in hibrid ára pedig 13 millió alatt marad. Európában jól indult a modell értékesítése, hiszen hetek alatt 22 ezer megrendelés futott be a kocsira, amit ráadásul rögtön beválasztottak a 2022-es év autója döntősei közé. És még csak most készül a 2023-ra ígért teljesen elektromos 308-as.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....
2024.05.13
- Baleset miatt lezárták az M3-as autópálya Nyíregyháza felé vezető oldalát Bag térségében, ahol....
2024.05.13
- A zöld rendszámmal Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024. április végére....