Good Year

Goodyear Eagle-360 - az önvezető járművek gumiabroncs-koncepciója

2016.03.02.

A gumiabroncs-gyártásban 117 éves múltra visszatekintő Goodyear egy olyan, jövőt idéző gumiabronccsal rukkolt elő, ami már ránézésre is teljesen eltér a jelenlegi abroncsoktól – ugyanis gömb alakú.

A Goodyear legújabb koncepcióabroncsát, az Eagle-360-at a Genfi Nemzetközi Autókiállításon mutatta be. A gömb alakú, 3D-s nyomtatással készült abroncs a Goodyear jövőképét testesíti meg, és inspiráló megoldást nyújt a távlati jövőbe, amikor az önvezető technológia várhatóan elterjedtebb lesz.

A Navigant Research nemrég megjelent tanulmánya szerint 20351-re várhatóan 85 millió önvezetésre alkalmas járművet fognak eladni éves szinten világszerte. A 2015-ös J.D. Power U.S. Tech Choice Study szerint a fogyasztókat az önvezető autókkal2 kapcsolatban leginkább a technológia által megnövelt biztonság érdekli.


- Ahogy egyre csökken az önvezető autóknál a járművezetői beavatkozás, úgy nő az abroncsok szerepe, hiszen az abroncsok jelentik az elsődleges kapcsolatot az úttal - mondta Joseph Zekoski, a Goodyear vezető alelnöke és műszaki igazgatója.

A Goodyear koncepcióabroncsai a jövőben kettős szerepet játszanak: egyrészt kreatív platformokként funkcionálnak, ahol a hagyományos gondolkodás határait lehet feszegetni, másrészt, a következő generációs technológiák kísérleti környezeteként is működnek.

A Goodyear Eagle-360 egyedülálló formája javíthatja az autonóm mobilitás által elvárt biztonságot és kormányozhatóságot. Az abroncs gömb formája a kiváló kormányozhatóság kulcsa. A multi-orientációs gumiabroncsok minden irányban mozognak, így hozzájárulnak az utasok biztonságához.
Az Aktív technológia lehetővé teszi a gumiabroncsok igény szerinti mozgását, mellyel csökkenti a potenciális veszélyes megcsúszásokat, például tükörjég vagy hirtelen előbukkanó akadályok miatt, hozzájárulva ezzel a biztonságos úttartáshoz.


Ezenkívül a Goodyear Eagle-360 gömb formája gördülékeny haladást biztosít könnyed, laterális mozgásával. Ez segíti az autót abban, hogy a haladási irány megváltoztatása nélkül vegye az akadályokat.

Végül, mivel az abroncs képes 360 fokos fordulatra, megbirkózna a parkolóhelyek várható csökkenésével is a jövőben, hiszen a gömb alakú gumiabronccsal ellátott autóknak kisebb helyre lesz szükségük ahhoz, hogy beálljanak a parkolóba. Feltételezve, hogy a nyilvános parkolók a jövőben is hasonló szerepet játszanak majd, az új abroncs jelentősen megnövelheti befogadóképességüket területük növelése nélkül.

A Goodyear Eagle-360 koncepcióabroncs mágneses lebegtetés révén kapcsolódik az autó karosszériájához. A gumiabroncs felfüggesztését mágneses mezők biztosítják, ami hasonló a maglev (mágneses lebegtetésű) vonatok technikai megoldásához; növeli az utasok kényelmét és csökkenti a zajszintet.

- Bár ez még csak egy koncepcióabroncs, mégis megmutatja a Goodyear legjobb innovatív ötleteit, illetve azt is, hogy miként lehet a jövő vezetőinek igényeivel is foglalkozni. Legújabb kutatásaink azt mutatják, hogy a fiatal járművezetők az intelligens és fenntartható autókat keresik, valamint, hogy a megbízhatóság és biztonság kulcsfontosságú számukra.  Úgy véljük, az Eagle-360 koncepcióabroncs biztonságos és fenntartható megoldást jelenthet végfogyasztóink számára, akik valószínűleg a jövőben önvezető autót fognak vezetni, vagy abban fognak utazni - mondta Jean Claude Kihn, a Goodyear EMEA régióért felelős elnöke. „Reméljük, további ösztönzést ad az autóiparnak, hogy kitartóan együttműködve tovább keressük a jövő megoldásait."


A képre kattintva videó indul

A Goodyear megálmodott egy további funkciót is, a jármű, az abroncs és az út hármasának kapcsolattartását, mely az önvezető autóknál optimalizálja a vezetési feltételeket, mely három jellemzőt foglal magába. Az első: az Eagle-360 koncepcióabroncs belsejében található érzékelők felmérik az útviszonyokat, beleértve az időjárási körülményeket és az útfelszín állapotát, és ezt az információt továbbítják az autónak, valamint más járműveknek is, így növelve a biztonságot. A második: felhasználva a futófelület kopását és a nyomásfigyelő technológiát, az Eagle-360 szenzorai érzékelik és szabályozzák az abroncs kopását a futásteljesítmény növelése érdekében. A harmadik: mivel a futófelület 3D-s nyomtatóval készül, felmerül annak lehetősége, hogy a gumiabroncsot a felhasználói régió jellegzetességeihez igazítsák.
Biomimikri – a természetből merítve

Az Eagle-360 kialakításának elemei a biomimikrit, a természet imitálását szemléltetik; ezt az elvet a Goodyear gyakran használja modelljeinél. A futófelület az agykorallok mintázatát idézi, többirányú blokkjai és barázdái pedig biztonságos tapadófelületet biztosítanak. A barázda alja ugyanazokat az elemeket tartalmazza, mint a természetes tengeri szivacs, ami szárazon megkeményedik, nedves körülmények között pedig megpuhul, így képes megfelelő vezetési teljesítményt nyújtani, és védelmet adni a vízen felúszással szemben. Ez a struktúra elnyeli az utat borító vizet is, és a gumiabroncs a centrifugális erő segítségével kipréseli a vizet az abroncs barázdáiból a vízen felúszás kockázatának csökkentése érdekében.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.09
Különös okok a háttérben.    ..
2025.02.08
A VIP kisbuszok zászlóshajója. ..
2025.02.08
A svéd gyártó 2024-ben rekordeladásokat könyvelhetett el, de kihívásokkal teli 2025-re számít. A....
2025.02.08
A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét. ..
2025.02.08
A teljes keretösszeg háromnegyedére érkezett már be igény a vállalati e-autó programban - közölte a....
2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....
2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....