dizájn

Gumidizájn a Lexus UX-en

2016.10.06.

A kifejezetten az új Párizsi Autószalonon leleplezett, hatalmas sikert arató Lexus UX koncepcióautóhoz tervezett Goodyear abroncstanulmány az innovatív kialakítás és a modern technológia vadonatúj kombinációját alkalmazva minden eddiginél magasabb szintű komfortot ígér.

A Lexus a 2016. évi Párizsi Autószalonon bemutatta vadonatúj tanulmányautóját, a Goodyear Urban Crossover abroncskoncepcióval szerelt Lexus UX szabadidőjárművet. Az exkluzív gépkocsihoz nem kevésbé exkluzív abroncsok illenek, amelyek sikeres demonstrálják a két vállalat közötti együttműködés hatékonyságát. Amikor a Lexus felkérte a Goodyear tervezőit, hogy fejlesszék ki vadonatúj típusának abroncsait, két szempontot emeltek ki: a termék tárja fel az abroncstervezés új határtartományait, és alkalmazza a létező legmodernebb technológiákat.

Az autó semmihez sem fogható formavilágához igazodva a Goodyear is azt a Lexus által alkalmazott "kívül-belül" filozófiát követte, amelyben a beltéri részletek szerves egységet alkotnak a külső formai elemekkel, és viszont. Ezzel az elvvel összhangban a keréktárcsa küllői szinte átmenet nélkül folytatódnak az abroncs oldalfalának kialakításában; az így kapott, különleges hatás tökéletesen harmonizál az autó egészével.

A keréktárcsával integrált oldalfalnak köszönheti különleges, városi crossover megjelenését az abroncs, míg a futófelületi mintázat dinamikus karakterrel ruházza fel azt. A dizájn a Goodyear különleges, lézeres vágási technológiájával készült.  Az abroncs olyan ultramodern Goodyear megoldásokat vonultat fel, mint a Sound Comfort technológia, amelynél az abroncs belső felületéhez erősített, nyitott cellás poliuretán habelem gondoskodik a megfelelő zajkomfortról. A technológia csillapítja az útfelületen végiggördülő abroncs üregében fellépő rezgések hangcsúcsát, és ezáltal különösen alacsony utastéri zajszintet tesz lehetővé. Így a Lexus vezető és utasai még inkább átadhatják magukat a zenehallgatás vagy az önfeledt beszélgetés élményének.

A Goodyear ezen abroncstanulmánya elsőként kombinálja a Sound Comfort technológiát az abroncsba ültetett integrált áramkör technológiájával, amelyet még 2014-ben, Genfben mutattak be. A chip létfontosságú adatokat juttat el a fedélzeti számítógéphez, elősegítve a stabil, sportos kanyarvételt, illetve lassítást. A rendszer olyan információkat továbbít, mint az abroncs nyomása és hőmérséklete, valamint az adott abroncs azonosítására szolgáló adatok; ezek alapján a központi számítógép automatikusan optimalizálja a jármű hossz- és keresztirányú szabályozó algoritmusait, ezzel kiemelkedő menetdinamikát érve el.

Az új abroncstanulmány a Goodyear RunOnFlat technológiáját is megkapta, amelynek megerősített oldalfalai defektet követő teljes nyomásvesztés esetén is akár 80 km-en át képesek megtartani a jármű tömegét. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....
2025.12.18
A Gödöllői Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki két autót is átvett szerelésre, ám a....
2025.12.18
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, már élénk a forgalom, így a főváros felé tartók....
2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....