Lexus

Gumiégetés profi módon az új Lexus IS-sel

2021.02.18.

A driftvilág egyik meghatározó alakja, Ken Gushi videóban bizonyította, hogy egy teljesen szériaállapotú IS 350 F Sporttal is vérbeli sportautókhoz hasonlóan lehet keresztben autózni.

A Lexus kínálatában a legközvetlenebb vezetési élményt mindig is a legkisebb hátsókerék-meghajtású modell, az IS adta. Az 1999-ben bemutatott első nemzedék nemcsak kronográf stílusú óráiról és stílusteremtő, átlátszó búrás hátsó lámpájáról volt híres, hanem precíz kormányzásáról és kézi váltójáról, valamint pörgős, selymesen járó sorhatos benzinmotorjairól is. Készült belőle szívó és kompresszoros kétliteres, valamint háromliteres is, de az igazi sportváltozatra még várni kellett.

Sajnos a 2013-ban bemutatott harmadik generációs IS-ből nem készült telivér F sportváltozat, volt viszont turbós kétliteres, kétféle V6-os, valamint elsőként a típus történetében hibrid is. A 2021-es modellévre kívül-belül alaposan megújult az IS, a változások jóval mélyrehatóbbak voltak egy egyszerű kozmetikai beavatkozásnál, mivel minden karosszériaelemet lecseréltek, új infotainment rendszert vezettek be, élénkebbé tették a kormányzást, és a futóművet is átdolgozták: áthangolták a rugókat és lengéscsillapítókat, csökkentették a rugózatlan tömegeket, és megnövelték a nyomtávot, mindezt az élvezetesebb vezethetőség érdekében tették. Csak egy dolgon nem változatattak, a motorkínálaton, amelynek legpotensebb darabja az IS 350 F-Sport 3.5 literes, 311 lóerős szívó V6-osa.

Egy ilyen motorral szerelt, adaptív futóműves, önzáró differenciálműves IS-t próbálhatott ki nemrég a Formula Drift bajnokság oszlopos tagja, a futamokon Toyota Suprával versenyző Kenshiro Gushi. A 33 éves versenyző többször végzett már az első háromban a drift világbajnokságának számító Pro Championship kategóriában, de nyerte már meg a Pikes Peak hegyi verseny Exhibition kategóriáját is, legenda a drift világában. Nem csoda, hogy kivételes vezetési tudását gyakran kamatoztatja autógyártók reklámfilmjeiben.

Gushi a kaliforniai Apple Valley Speedway versenypályán, biztonságos körülmények között mutatta meg, hogy mire képes a 2021-es IS 350 F-Sport. Mint kiderült, a szériaállapotú Lexusszal is tökéletesen lehet gázzal kormányozva, erőcsúsztatással kanyarodni, mindössze annyi kell hozzá, hogy egy kis lendülettel és provokációval megtörjék a hátsó tengely amúgy jelentős tapadását. Gushi elárulta, hogy amint elindult az autó fara, már nagyon könnyen lehetett uralni az IS-t, és változtatni a driftszögeket a hosszú tengelytávnak köszönhetően. Bár normál üzemmódban is könnyen tudott farolni, a legjobban a Sport+ beállítást kedvelte, mert abban kieresztette hangját a motor és a kipufogó is. A driftvilág egyik meghatározó alakja, Ken Gushi videóban bizonyította, hogy egy teljesen szériaállapotú IS 350 F Sporttal is vérbeli sportautókhoz hasonlóan lehet keresztben autózni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....