Citroën C4 Cactus

Guruló nappali: megújult a C4 Cactus

2018.05.04.

Csaknem négy százalékot növekedve tavaly bő 1,2 millió autót adott el a Citroën, és a tempóból továbbra sem vesz vissza a gyár, különösen most, a márka századik születésnapjához közeledve nem. A lendületet többek között az agresszív modelloffenzívával tartanák meg: legutóbb a C4 Cactus frissült, ráadásul több szempontból is rendhagyó módon, és még az idén legalább két további újdonsággal lép elő a márka.

Nem lehet ok panaszra a jövőre száz évessé nemesülő Citroënnél, Európában például négy éve töretlenül nőnek eladásai, tavaly 22 százalékkal több kocsin adtak túl, mint 2013-ban, 786 ezer autó kelt el a kontinensen. Globálisan pedig a múlt évben 1,2 milliónál is több autót értékesítettek, ami majd négy százalékkal haladta meg a előző évi forgalmat. Kínában 131 ezer autó kelt el, de ennél érdekesebb a bővülés dinamikája: csak a tavalyi utolsó negyedévben 42 százalékkal nőttek az eladások.

Mindebben nagy szerepe volt annak, hogy a márka merészen – és a jelek szerint sikeresen – nyúlt a modellpalettához. A tavaly érkezett C3 Aircross például rögtön bevált, hiszen az idén már eddig durván 50 ezer kelt el belőle. A paletta megújításának következő eleme a C4 Cactus volt. Noha ez esetben csak a 2014 óta gyártott modell ráncfelvarrásáról volt szó, a frissítés a szokásosnál nagyobb változásokat eredményezett. Unalmasnak ma sem nevezhető a típus, de attól, hogy a korábbi látványos airbumb betéteket minimálisra vették, kétségkívül visszavettek az extravagáns megjelenésből. Ettől a lépéstől azt reméli a Citroën, hogy az új C4 Cactus, lévén megjelenése már kevésbé megosztó, kelendőbb lesz elődjénél.

Noha az új C4 Cactus formája is újdonság a lényeg még csak nem is a megjelenés. A Citroën ugyanis ezzel a modellel deklaráltan a kényelemre fókuszált. Ki is mondták: nem sportos, nem dinamikus, hanem kényelmes autó megalkotása volt a cél. Erre garancia például az: jó zajszigetelést, vastagabb üvegeket kapott az autó, és ami ennél is fontosabb, miközben az ülések szivacsrétegének vastagsága általában 3 milliméter, addig itt – legalábbis magasabb felszereltségi szintnél – másfél centiméter. Mindez sokat javít a kényelmen, de a kép akkor lesz teljes, ha az „Advanced Comfort” ülésekhez a „progresszív hidraulikás” komfortfutómű csatlakozik. A futómű lelke, a különleges lengéscsillapító-szett, amelynek korai változata már a 94'-es Dakar-győztes ZX-ben is ott volt.

„Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Citroën által kifejlesztett rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően.” – definiálta a gyártó a húsz szabadalom bejegyzése mellett kifejlesztett szisztémát. Mindebből a valóságban annyit érezni, hogy a C4 Cactus valóban kisimítja az úthibákat. Olyannyira, hogy ha például 30 körüli tempóval hajtunk át egy fekvőrendőrön, elmarad a máskor szokásos ütés, csattanás, megdobás.

Az új C4 Cactus már Magyarországon is rendelhető. Az alapváltozat ára 3,95 millió forint. A legmagasabb felszereltségi szinten pedig 5,5 millió forinttól indul az ár. Az új C4 Cactus az alap 1,2-es, 82 lóerős szívómotor mellett választható 110 lóerős turbó, valamint 100 lóerős Hdi dízellel, és még az idén érkezik a 130 lóerős turbós változat. S ha már újdonságok: a márka folytatja a modelloffenzívát, várhatóan még az idén megérkezik Európába a C5 Aircross, és bemutatkozik az új Berlingo is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....