Audi TT

Gyártásba kerülhet az Audi TT offroad tanulmány

2014.11.27.

Az Audi technikai igazgatója, Dr. Ulrich Hackenberg elárulta, hogy a három TT tanulmányautó közül a szabadidő-autónak van a legnagyobb esélye a sorozatgyártásra.

Az Audi már régóta pedzegeti a TT család bővítését, amit azzal jeleztek, hogy 2014-ben szinte minden fontos autószalonra készítettek egy új TT tanulmányt: egy kombit, egy SUV-t, és egy limuzint. A TT Shooting Brake tanulmányt a 2014-es Detroiti Autószalonon, a TT offroad tanulmányt a 2014-es Pekingi Autószalonon, a négyajtós Sportback tanulmányt a 2014-es Párizsi Autószalonon mutatták be.

Dr. Hackenberg a Los Angeles-i Autószalonon beszélt az brit Autocar magazinnak arról, hogy miképpen tervezik bővíteni a kizárólag Győrben készülő, egyelőre kéttagú TT modellcsaládot. „Mind a három tanulmányt alaposan kielemezzük” – nyilatkozta a technikai igazgató. „Az előzetes közvéleménykutatások nagyon pozitív eredményt hoztak. Ezek azt mutatták, hogy erős tendencia fedezhető fel a szabadidő-autók irányába, ezért azt kell mondanom, hogy ha gyártásba vennénk egyet a három TT tanulmány közül, akkor a SUV verziónak lenne rá a legnagyobb esélye”.

Akár az is elképzelhető, hogy már 2015-ben bemutatkozik a sorozatgyártású változata a magas építésű TT szabadidő-autónak. Ha zöld utat kap, nagy valószínűséggel Győrben készül majd, a TT kupé és a TT Roadster mellett.

„Az Audi TT offroad concept ízelítőt ad abból, hogy mi hogyan képzelnénk el egy új típust a TT modellcsaládjában” – mondta Hackenberg még a Pekingi Autószalonon. „Ez lesz a kategória egyik legsportosabb SUV-ja.”

A tanulmányautó magas építésű, ötajtós karosszériát kapott a TT kupé legfontosabb stílusjegyeinek megtartásával. Hajtása hibrid, a kétliteres, 292 lóerős benzines TFSI motornak egy, a hatfokozatú S tronic váltó házába épített 61 lóerős villanymotor segít a hajtásban, de a hátsó tengelyhez is beépítettek egy második, 115 lóerős villanymotort, megvalósítva ezzel a Quattro összkerék-meghajtás új nemzedékét. A villanymotorok egy 12 kilowattórás, hátsó tengely elé, mélyre beépített lítium-ion akkumulátorból nyerik az energiát, a kocsi 50 kilométert tud megtenni elektromos hajtással, zéró károsanyag-kibocsátással. Hibrid hajtással a TT offroad 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a hatótávolsága 880 km.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....
2025.12.20
Az M7-esen tartott közlekedési razzia után jutott arra a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság,....
2025.12.20
Rendkívül erős a nyugatról keletre tartó tranzitforgalom, több autópályán és főúton is balesetek és....
2025.12.20
A második generációs Fabia óta nem kapott RS, azaz hot hatch változatot a csehek kisautója. ..