kamion eb
Az időmérőn a technika beleszólt Kiss vezetésébe, így "csupán" a második helyről rajtolhatott a magyar pilóta. A futam elején rögtön támadta az élen haladó Jochen Hahnt, akinek leszakadt a jobb hátsó sárvédője, s az nekirepült Kiss szélvédőjének, azonnal bepókhálósítva azt, ráadásul a kamion hátulja elkezdett rakoncátlankodni, így Európa-bajnok pilótánknak hatalmasat kellett csatáznia, hogy megőrizze második helyét, Adam Lackó ugyanis támadta őt, gyorsabb is volt Kissnél, egyszer be is szúrt neki, de a magyar visszaverte a támadást, és megőrizte második helyét.
A délutáni futamon a fordított rajtrács miatt a hetedik helyről rajtolt Kiss, s ne feledjük az idei év legnagyobb változását, mostantól a második futamon ugyanannyi pontot osztanak az első 10 beérkezőnek, mint az első futamon. Ez azt jelenti, hogy nagyon fontos itt is minél előrébb végezni, hiszen rengeteg pontot lehet szerezni, s hogy ez volt e az oka vagy sem, az elmúlt két év legizgalmasabb futamát, csatáját hozta a mai második futam.
Kiss nem tétlenkedett, a második kanyarban már a negyedik helyen autózott, majd hamarosan a harmadik helyért előzte meg Hahnt, és elkezdte támadni Reinert-ot. Hamar meg is előzte a német pilótát, aki a következő kanyarban három kamion távolságról esett be mellénk, de Kiss - ismerve Reinertot - számított erre, és inkább a kavicságy felé menekült, így ugyan visszaesett a harmadik helyre, viszont megúszta, hogy végleg kilökjék a pályáról.
A futam fele még hátra volt, Hahn kamionja elkezdett vizet lövellni maga mögé - Kiss szélvédőjére -, de így is sikerült őt átlépni, a magyar onnantól pedig óvatosan közelített Reinertra, és egy alkalmas pillanatban - ugyanabban a kanyarban, mint elsőre - beszúrt neki és megelőzte, majd gyorsan levédte a következő ívet, és elkezdett elnyúlni üldözőjétől.
A kockás zászló már biztos előnnyel intette le Kisst, aki ezzel átvette a vezetést a tabellán, idei első napján kétszer is a dobogóra állhatott, és Valenciában már szombaton felcsendült a magyar himnusz.