Forma 1

Ha tehetné, lefűrészelné a glóriát Toto Wolff

2017.12.25.

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff legszívesebben lefűrészelné a glóriát a versenyautókról, hiszen továbbra sem barátkozott meg annak kinézetével. Ami a gyakorlati dolgokat illeti, a legnagyobb fejtörést szerinte is rendszer súlya jelenti majd.

A glória az első pillanatok óta megosztja a csapatokat, a versenyzőket és a szurkolókat is, az FIA viszont 2018-tól kezdődően kötelezővé tette annak használatát a biztonság javítására hivatkozva. A megítélése ettől nem sokat javult, sőt a mérnökök többsége afféle szükséges rosszként tekint rá, hiszen a bevezetése miatt több változtatást is végre kell hajtani az autókon.



A legtöbb ellenérzést viszont továbbra is a fejvédő kinézete okozza. Legutóbb például a megoldást kitaláló Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff adott hangot nemtetszésének. „Ez egy rettenetes elem” – panaszkodott az ESPN-nek. „Ott volt egy darab a csapatmegbeszélésen, és jól szemügyre vettük. Egy nagydarab fém, ami roppant nehéz, és teljesen idegennek tűnik. Ha megtehetném, én legszívesebben lefűrészelném az autóról” – tette hozzá.

- Persze gondolnunk kell a versenyzők biztonságára, és ha ennek az eszköznek a segítségével életeket menthetünk, akkor bizonyon fel kell tennünk az autóra. A jövőben pedig talán egy a glóriánál szebb megoldást is találunk majd. Az aerodinamikai fejlesztések szempontjából nem túl zavaró ez a megoldás, és a probléma mindenki számára egyforma lesz – magyarázta.



Wolff utóbbi kijelentésével csak megerősítette az utóbbi időben nyilatkozó mérnökök véleményét, akik, miután többen aggódtak amiatt, hogy a glória komoly hatást gyakorol majd az autók aerodinamikájára kiemelték, nem ez lesz a legfőbb probléma. Hanem az eszköz súlya. Az FIA például 5 kilogrammal emelte meg az autók minimumsúlyát az eszköz bevezetése miatt.

A valós súlynövekedés azonban ennél magasabb lesz. „Az összes rögzítőnek és alkatrésznek köszönhetően nagyjából 10 kilogrammos növekedéssel számolunk” – fogalmazott az osztrák (becslése nincs messze a Force India szakembereinek becslésétől: ők 12 kilogrammos gyarapodásról beszéltek). „Ráadásul mindez az autó egyik legmagasabb pontján, szóval a tömegközéppont feljebb kerül, amit kompenzálnunk kell valahogy. Szóval, csak a baj van ezzel” – zárta gondolatát.



Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.11
A fővárosi tűzoltók vonultak a helyszínre, a sofőr időben ki tudott szállni a kocsiból – jelentette....
2025.11.11
Mindnek van típushibája? ..
2025.11.11
Bár hó és jég még nincs, a sztráda üzemeltetője már készenlétbe helyezte a munkagépeket,....
2025.11.11
Németországban újra támogatni fogja az állam az elektromos autók beszerzését, ami jelentős hatással....
2025.11.11
„A 21-es főút nem a Hungaroring, a traffipax nem célfotó” – írta a rendőrség. ..
2025.11.11
A cég alelnöke szerint soha nem fogják leállítani a híres modell gyártását. Sőt, EV változatot is....
2025.11.11
Minden harmadik zenét hallgató magyar autóvezető tapasztalta már, hogy a zene ritmusa hatással volt....
2025.11.11
A jelenleg elérhető MOL Bubi-bérletek november 22-ig vásárolhatók meg, ezt követően a....
2025.11.11
A tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellek a vállalati flottákban is bizonyítottak: öt....
2025.11.11
A Porsche Hungaria (PH) 20 millió eurós beruházás keretében bővíti alkatrész- és logisztikai....