Forma 1

Ha tehetné, lefűrészelné a glóriát Toto Wolff

2017.12.25.

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff legszívesebben lefűrészelné a glóriát a versenyautókról, hiszen továbbra sem barátkozott meg annak kinézetével. Ami a gyakorlati dolgokat illeti, a legnagyobb fejtörést szerinte is rendszer súlya jelenti majd.

A glória az első pillanatok óta megosztja a csapatokat, a versenyzőket és a szurkolókat is, az FIA viszont 2018-tól kezdődően kötelezővé tette annak használatát a biztonság javítására hivatkozva. A megítélése ettől nem sokat javult, sőt a mérnökök többsége afféle szükséges rosszként tekint rá, hiszen a bevezetése miatt több változtatást is végre kell hajtani az autókon.



A legtöbb ellenérzést viszont továbbra is a fejvédő kinézete okozza. Legutóbb például a megoldást kitaláló Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff adott hangot nemtetszésének. „Ez egy rettenetes elem” – panaszkodott az ESPN-nek. „Ott volt egy darab a csapatmegbeszélésen, és jól szemügyre vettük. Egy nagydarab fém, ami roppant nehéz, és teljesen idegennek tűnik. Ha megtehetném, én legszívesebben lefűrészelném az autóról” – tette hozzá.

- Persze gondolnunk kell a versenyzők biztonságára, és ha ennek az eszköznek a segítségével életeket menthetünk, akkor bizonyon fel kell tennünk az autóra. A jövőben pedig talán egy a glóriánál szebb megoldást is találunk majd. Az aerodinamikai fejlesztések szempontjából nem túl zavaró ez a megoldás, és a probléma mindenki számára egyforma lesz – magyarázta.



Wolff utóbbi kijelentésével csak megerősítette az utóbbi időben nyilatkozó mérnökök véleményét, akik, miután többen aggódtak amiatt, hogy a glória komoly hatást gyakorol majd az autók aerodinamikájára kiemelték, nem ez lesz a legfőbb probléma. Hanem az eszköz súlya. Az FIA például 5 kilogrammal emelte meg az autók minimumsúlyát az eszköz bevezetése miatt.

A valós súlynövekedés azonban ennél magasabb lesz. „Az összes rögzítőnek és alkatrésznek köszönhetően nagyjából 10 kilogrammos növekedéssel számolunk” – fogalmazott az osztrák (becslése nincs messze a Force India szakembereinek becslésétől: ők 12 kilogrammos gyarapodásról beszéltek). „Ráadásul mindez az autó egyik legmagasabb pontján, szóval a tömegközéppont feljebb kerül, amit kompenzálnunk kell valahogy. Szóval, csak a baj van ezzel” – zárta gondolatát.



Forrás: m4sport.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.18
Minden évben lehetne írni arról, hogy készüljünk fel a motorosokra az utakon, mert minden évben (....
2022.05.18
Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (....
2022.05.18
Több logisztikai szolgáltató figyelmeztető sztrájkja miatt átmenetileg leálltak a gyártósorok a....
2022.05.18
A brit gyártó akadályokat nem ismerő 4x4-es modellcsaládja tovább bővül a legtágasabb Defender 130....
2022.05.18
Januártól márciusig a Daimler Truck a vártnál sokkal jobban teljesített. A haszonjármű-gyártó most....
2022.05.18
Kamion és busz ütközött az M1-es autópályán - írja a Katasztrófavédelem. A busz kigyulladt, a....
2022.05.18
A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos....
2022.05.18
Biatorbágy térségében, az M0-ás autóút csomópontja közelében, a főváros felé vezető oldalon....
2022.05.18
A következő öt évben 150 millió forintnak megfelelő összeget költ méhek, pillangók, bogarak,....
2022.05.18
Az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák hatással voltak a Schaeffler első negyedévi eredményére....