Elektromos autó töltése

Ha vacakol az akkumulátor…

2024.02.10.

Mi történik az elektromos autók akkumulátoraival hideg időben?

 

Beköszöntöttek a kemény mínuszok. Az utak sózása, a zárak jégoldása és a szélvédők páramentesítése csak egy dolog. Vannak, akiknek egyéb nehézségeik is adódhatnak. Ők az elektromos autózók. Nekik adunk tippet, hogy mit tegyenek, hogy elkerüljék az akkumulátorok idő előtti öregedését.

A hideg hátrányosan befolyásolja az elektromos autók akkumulátorait? A válasz: igen. A lítiumion cellák nem szeretik a fagyot. Az alacsony hőmérséklet növeli az akkumulátor belső ellenállását és csökkenti a kapacitását. Persze, a Li-ion akkumulátorok fagyos hőmérsékleten is működnek, de hasznos kapacitásuk alacsonyabb.

Az Egyesült Államokban több mint 10 000 járműből gyűjtött adatok elemzése tanúsítja az autonómia elvesztését. A járműveket -1 és -7 fok között tesztelték és hasonlították össze az adatokat a +21 fokos ideális hőmérséklettel. Egyértelmű, hogy minél alacsonyabb a hőmérséklet, annál inkább öregszik az akkumulátor. Bár igaz, hogy komoly károsodásról csak -15 fok alatti tartós használatnál lehet beszélni. Ez hazánkban ritka, inkább a szabadban parkoló autósokat érinti. Illetve, a külföldi síelésre indulóknak kell számolniuk az autonómia akár 30%-os csökkenésével.

Mit tehetünk? Hogyan védjük az akkumulátort és spóroljunk az autonómiával?

  • Alkalmazzuk a konzervatív, tehát a hirtelen gyorsulást és fékezést elkerülő és a sebesség folyamatos fenntartását jelentő vezetési stílust.
  • Figyeljünk oda a fűtésre. Télen köztudottan sok autonómia elvész, mert az akkumulátor energiáját az autó belsejének melegítésére használják. Érdemes csökkenteni az utastér hőmérsékletét és inkább az üléseket és a kormánykereket fűteni, hiszen ez a célzott hő kényelmes és kevesebb energiát fogyaszt.
  • Jó megoldás az előkondicionálás is, amivel az akkumulátor és az autó belső tere ideális hőmérsékletre melegszik már indulás előtt. És mindezt külső energiaforrásból téve nem terheljük az akkumulátort.
  • A hosszú ideig nem használt villanyautók akkumulátorát érdemes 50% körüli töltöttségen tartani. 

Ezen tippek alkalmazása megmutatkozik az akkumulátor hosszabb élettartamában és az autó potenciális hatótávolságának megőrzésében.

Forrás: autoappassionati.it, luciferlights.net

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..
2024.05.15
- A Waberer's International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el az első negyedévben, ami 11,3....
2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....
2024.05.15
Gyalogátkelőhelyen ütött el lányt egy autós Békéscsabán, a férfi nem állt meg, elhajtott. Négyen....
2024.05.15
- A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át....
2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....