BMW

A BMW retró ihletésű durranással szeretné búcsúztatni a 8-as sorozatát. A nagy méretű Grand Tourer, amelynek gyártása a pletykák szerint jövőre leáll, egy limitált kiadású M Heritage modellt kap, hogy megemlékezzen az 1990-es években gyártott eredeti autóról - a színek pedig kiválóra sikerültek.
Az M850i xDrive Gran Coupé alapjára készült, mindössze 500 példányban gyártott Edition M Heritage az 1990 és 1999 között forgalmazott E31-es 8-as sorozat előtt tiszteleg, az eredeti autóhoz hasonlóan pedig számos klasszikus színben elérhető. A vásárlók élénkpiros, mauritiusi kék, kozmoszfekete, oxfordi zöld és Daytona lila színek közül választhatnak.

A különleges részletek pedig nem érnek itt véget. Bármely színt választja a vásárló, az Edition M Heritage karbon tetővel, M-csíkokkal, valamint speciális 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal érkezik. Az M Sport Professional csomag, amely általában opcionális extra, jelen modellben szintén alapfelszereltség. Olyan dolgokat foglal magába ez a csomag, mint a jobb minőségű fékek, a fekete féknyergek, és a fekete színű külső díszítőelemek.
Az utastérben is történtek változtatások. Az M Sport ülések Alcantara borítást és gyémántmintás varrású fekete merinó bőrt kaptak. Az Alcantara borítja a tetőkárpitot, a műszerfalat és az ajtópanelek egyes részeit is, míg a műszerfal matt színű, szénszálas bevonatot kapott. A belsőben mindenhol háromszínű M-varrást találunk, akárcsak a pohártartó-borításon és a küszöbléceken, amelyeken az "M850i Edition M Heritage" és az "1/500" feliratok szerepelnek.

A különleges modell mechanikai elemei változatlanok a normál M850i xDrive Grand Coupéhoz képest. Ez azt jelenti, hogy a motorháztető alatt egy 4,4 literes, dupla turbós V8-as motor található, amely 523 lóerőt és 875 Nm nyomatékot produkál. A tolóerő egy nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül jut el mind a négy kerékhez, a 0-ról 100 km/órára való gyorsulásra pedig 3,9 másodperc alatt képes a BMW, végsebessége pedig elektronikusan 250 km/órára van korlátozva.
A német gyártó azt is egyértelművé tette, hogy az Edition M Heritage modellhez nincsenek extrák - mivel minden alapfelszereltségként jár az autóhoz. Ez azt jelenti, hogy az olyan alapvetően extrának számító dolgok, mint a Bowers & Wilkins Diamond Surround hangrendszer és a Driving Assistance Professional csomag is megtalálható a BMW-ben. A vásárlónak egyedül a fényezés színét kell kiválasztania.
A rengeteg extra pedig magas árcédulát is hoz magával. Az Edition M Heritage ajánlott fogyasztói ára 131.575 dollár lesz - átszámítva kb. 44,6 millió forint - ami nagyjából 23 ezer dollárral több, mint egy normál M850i Gran Coupé ára. A gyártást 2025 végén kezdi el a BMW, az első kiszállítások pedig a jövő év elején várhatók.
Képek forrása: BMW
