kiállítás

Hamarosan Hannover

2018.09.17.

Immár hagyomány, hogy minden páros évben, szeptember második felében rendezik meg Hannoverben a haszonjármű-gyártók világkiállítását. Az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) valóban világraszóló esemény. Ezen a szakmai seregszemlén a mai haszonjármű-gyártás és a hozzá tartozó háttéripar minden szereplője megmutatja magát, termékeit, újdonságait.

 

Természetesen a legnagyobb kiállító-térrel a két német vezető gyártó, a Mercedes-Benz és az M.A.N. jelenik meg ilyenkor, ha már hazai pályán focizhatnak ilyenkor. De mellettük az összes európai vezető kis- és nagyhaszon gyártó itt van. A két svéd, a Volvo Trucks és a Scania, a holland színekben induló DAF, az olasz Iveco és a francia Renault Trucks. Persze a márkákhoz tartozó nemzeti hovatartozás ma már inkább szimbolikus, hiszen ezek a márkák is egy-egy nagyobb világkonszern részeit képezik, és gyakran még a gyártás sem a névadó származási országban történik. Sőt, ezek a világgyártók ilyenkor megmutatják azokat a járműveiket olyan márkanévvel, amiről európai ember sosem hallott, így a kínai, indiai és dél-amerikai piacra szánt szerkezeteket is megcsodálhatja ilyenkor a nagyérdemű. Emellett itt lesznek a kishaszon-gyártók, a teljes pótkocsi-gyártó szegmens, a klímások, a gumigyártók, a kiegészítő-háttéripar teljes palettája és a felszereléseket forgalmazók egészen a ma is népszerű Wunder-Baum szagosító gyártójáig bezárólag.

Ahogy az áruszállító, úgy a személyszállító járművek is megjelennek ilyenkor, sok esetben az előbb felsorolt és általunk is ismert márkajelzésekkel, de nyomulnak ám a kínaiak, szép sikerekkel kecsegtet a lengyel Solaris – két éve elvitték az Év Autóbusza díjat egy teljesen elektromos hajtású autóbusszal – és számos felépítmény-gyártó mutatkozik be újdonságaival ilyenkor. A két évvel ezelőtti kiállításon, ami sem egy, sem két nap alatt nem járható végig feltűnően sok elektromos és alternatív hajtású jármű egy-egy kísérleti, vagy éppen sorozatgyártás előtti példánya jelent meg. Hogy ez a trend folytatódik-e idén nagyon valószínűsíthető, emellett a kombinált szállítási módokra adott megoldások, az autonóm közlekedés nem is olyan távoli víziói jelenhetnek meg az idén.

Az IAA különlegessége, hogy a páros években ezen a kiállításon jelentik be, ítélik oda a következő esztendőre szóló Év haszonjárműve díjakat a nagy-, a kis- és az autóbusz kategóriákban. Az autóbuszoknál különlegesség, hogy páros években, tehát idén is – 2019-re vonatkozóan – mindig a városi, elővárosi járművek, míg páratlan években a turista (coach) járműveknek osztanak díjat. Arról még nincs információ, mely európai gyártmányok lesznek a befutók, erről majd a kiállítás után adunk híreket.

Az IAA elmaradhatatlan része a veterán-haszonjármű kiállítás is, ahol a nyugati és tengerentúli típusok mellett rendre fellelhető egy-egy keletnémet szerkezet is, így téve teljessé a veterános életérzést.

Az idei kiállításon, szeptember 22-23-án a járműmodellezők és makett gyűjtők is randevút adnak egymásnak a kiállítás területén, így szabadon mehet majd az adok-veszek, meg a kinek van különlegesebb egyedi minijárműve a polcon. Az IAA nem csak egy kiállítás, hiszen a nagy megrendelésekre vonatkozó jármű-beszerzési ügyletek nemzetközi szinten is sok esetben itt dőlnek el. A nyitást megelőző szakmai napokon, ez idén szeptember 18-19., öltönyös, aktatáskás urak és kosztümös hölgyek lepik el a kiállítás területét – no meg egy sereg szakújságíró a világ minden tájáról – és a részükre kialakított tárgyalókban reggeltől estig folynak a megbeszélések. Az ilyen szakmai rendezvényeken nagy dolgok dőlnek el és a kiállítók a megjelenést, termékeik promotálását nagyon is komolyan veszik. Külső szemlélőnek érdekes világ ez, ilyenkor egy-egy apró villanás erejéig ebbe is betekinthet, aki kilátogat a volt Világkiállítás területére.

A publikus, mindenki számára nyitott kiállítási napok szeptember 20-27-ig tartanak. Akit vonz a nagyjárműves ipar, nem riad meg a nagy távolságtól és a kiállítás ideje alatt megfizethetetlen szállás-díjaktól, érdemes kiruccannia Hannoverbe, hiszen IAA-t csak kétévente tartanak.

(A képek a 2016-ban rendezett IAA kiállításon készültek)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....
2024.05.12
Sébastien Ogier közel áll ahhoz, hogy megdöntse Markku Alén portugáliai győzelmi rekordját, feltéve....
2024.05.12
Gondoktól mentesen zárta a 2024-es Riverside Baját a Varga Racing Team alakulata: Varga Imre és....