Rally Croatia

Hamarosan a horvát WRC-ről jelentkezünk

2022.04.20.

Április 21-24 között mi is ott leszünk Zágrábban, hogy először számolhassunk be arról, hogy milyen élmény az új hibrid WRC-ket élőben látni, és hallani.

Amióta az eszemet tudom, a bakancslistámon szerepelt, hogy egyszer élőben láthassak aktív, gyári WRC-ket versengeni. Nekem is Subaru Impreza ugratott a falamon gyerekként, és később a hazai rali világába is sikerült kellően mélyen beleásnom magam ahhoz, hogy megtanuljam: a rali a világ legmenőbb autósport szakága. Egyetlen más formátumhoz sem szükséges ilyen szintű rögtönzés, méghozzá olyan körülmények között, amit a természet alakít, tulajdonképpen minden másodpercben. Persze azt álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer ide a szomszédba is ellátogat a Rally Világbajnokság mezőnye, így tavaly természetesen mi is ott voltunk az első Rally Croatia WRC futamon.

Felvértezve a tavalyi tapasztalatokkal, idén még több látványos képpel és érdekes sztorival szeretnénk készülni. Eljött az idő, hogy ismét bevegyünk Zágráb és Károlyváros környékén, no meg Horvátország déli megyéit is, ugyanis idén már egészen a Fiume feletti hegyekig elviszik a világ legrangosabb ralimezőnyét, ahonnan már csak egy lépésre van a tengerpart. Idén egyébként valamivel kevesebb, 291,84 km lesz a mért szakasz a verseny három napján. Az előzetes várakozások szerint összesen 66 versenyzőpáros indul majd el, 26 országból. Ami viszont mindenképp drasztikus más lesz idén, az a nézőszám: nem kevesebb, mint 350 000 nézőt várnak a szervezők, amire tavaly a korlátozások miatt nem volt esély.

Ahogy tavaly, idén is a finn Kalle Rovanpera vezetésével érkezik a mezőny Horvátországba, és csak remélni tudjuk, hogy ezúttal több szerencsével jár az ifjú pilóta. Tavaly már az első gyorsaságin kiestek navigátorával, de nem ők voltak az egyetlenek, akiket meglepett a horvát vidék gyorsaságijainak nehézsége. Legtöbben a felhordásos kanyarokra panaszkodtak, míg másoknak a gumiválasztás miatt úszott el a győzelmi esélye tavaly. Mígnem annyira szoros csata alakult Sebastian Ogier és Elfyn Evans között, hogy még egy közúti balesetet is okozott a francia világbajnok, és egészen az utolsó Power Stage-ig nem lehetett tudni, hogy ki lesz a győztes.

Egy biztos, abban még a DirtFish szakújságírói is egyetértettek, hogy az utóbbi idők egyik legizgalmasabb versenyét láthattuk Zágrábban, amit tényleg élmény volt percről-percre követni, így nem volt kérdés, hogy idén is ott a helyünk, hogy ezt élőben átélhessük. Sajnos néhány ziccert kihagytak a szervezők idén: például a Zágráb északi részén fekvő Bliznec szerpentinen nem hajtanak majd végig, pedig 2021-ben az egyik legnehezebb és leglátványosabb gyorsasági volt, ráadásul éjszakai parc fermé lesz idén Zágráb főterén, ahol talán a legkülönlegesebb fotók készültek.

Panaszra ettől függetlenül nincs okunk, hiszen először láthatjuk majd élőben az új Rally1 hibrid versenyautókat, amik az elmúlt két futam során bebizonyították, hogy még szorosabb küzdelmeket hoztak a bajnokság számára, amellett, hogy az fenntarthatóbb is lett. Köszönhetően az új, 100 kW-os villanymotornak most már akár emissziómentesen is képesek közlekedni az új WRC-k, például a kisvárosokban, amiken áthajtanak az etapon. Azonban talán ennél is fontosabb lehet a csapatoknak az a három másodperces boost, ami segítségével akár 500 lóerőre is képesek az 1,6 literes turbómotorral szerelt gépek.

Noha mindenki attól félt, hogy az új hibrid hajtáslánc miatt majd lehalkulnak az autók, az év első két futama bebizonyította, hogy ez korántsincs így, sőt, a villanymotor sípolása még jót is tesz az autók hangjának. Mind az autók tudásában, mind a technika összetettségében, nem lehet kétséges, hogy a csapatok megtettek mindent, hogy méltóképp ünnepeljék meg a sorozat 50. évfordulóját. Az autók még vadabbul néznek ki a hatalmas légbeömlőknek köszönhetően – pláne a Puma Rally1-ek meglepetés lila villámos fényezése lett látványos. Az FIA pedig külön biztonsági kampányt indított, amivel a rajongókat igyekeznek edukálni, hogy hogyan szabad megközelíteni egy hibrid versenyautót.

Április 21-24 között tehát mi is ott leszünk a horvát WRC futamon, hogy először tapasztaljuk meg az újkori Rally1 autók okozta élményt, és ezt meg oszthassuk az olvasóinkkal látványos fotókon keresztül.

Fotók: Farkas Brigitta és Tolnai Márk

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..