Forma-1

Hamilton nagyon simán nyerte a Belga Nagydíjat

2015.08.23.

A Mercedes brit pilótája rajt-cél győzelmet aratott Spában csapattársa, Nico Rosberg előtt, Sebastian Vettel nem szerzett pontot.

Lewis Hamilton a rossz emlékű Magyar Nagydíj után ismét megmutatta, hogy továbbra is ő a legnagyobb esélyese az idei világbajnoki címnek. A kétszeres világbajnok Belgiumban a 2., és pályafutása 39. sikerét aratta, ezzel 28 pontra elhúzott a pontversenyben csapattársától, Nico Rosbergtől.

A Magyar Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is két felvezető kört teljesített a mezőny, ezúttal Nico Hülkenberg jelezte az indulás előtt, hogy nincs rendben a Force Indiája. A német a második felvezető kör után be is jött a bokszba, és idő előtt feladta a versenyt műszaki hiba miatt.

Hamilton az ettől a versenytől megnehezített rajtprocedúra (a bokszból kijövet nem lehet már állítani a kuplung fogáspontján) ellenére simán megtartotta a vezetést az első kanyarban, igaz, a Kemmel egyenes végén Sergio Pérez keményen támadta őt, de a belső íven maradva nem hagyott esélyt a mexikóinak az előzésre a Les Combes kanyar előtti féktávon.

Nico Rosberg ezúttal elszúrta a rajtját, a 2. helyről az 5. helyre csúszott vissza, de pár kör alatt visszatornászta magát az eredeti pozíciójába, és megkezdte a felzárkózást Hamilonra. a brit azonban jól osztotta be az előnyét, és egyszer sem engedte a németet a DRS-távolságot jelentő 1 másodpercen belülre, így nem alakult ki komoly csata a két Mercedes-pilóta között. „Végig azon voltam, hogy jól használjam a gumikat, és ne kelljen keményen nyomnom a bokszból kivezető körökben” – nyilatkozta Hamilton. „Volt három-négy kör, amikor lazán vezettem, és Nico közelíteni tudott hozzám, aztán elkezdtem keményen nyomni a gázt. Soha nem voltam ideges” – tette hozzá.

Sokáig úgy tűnt, a 9. helyről rajtoló Sebastian Vettel állhat fel a dobogó legalsó fokára, mivel a többieknél eggyel kevesebbszer állt ki a bokszba kerékcserére, és ezzel sokat előzött. Ez a taktika azonban azzal járt, hogy a közepes keverékű abroncsokon a verseny második felében 29 kört kellett volna megtennie, és ezt a megterhelést nem bírta a jobb hátsó gumi, amelyik két körrel a leintés előtt szétdurrant az Eau Rouge kanyar után. A német ezzel a bakival elvesztette az esélyét a pontszerzésre is, mivel mindenki elment mellette. 

„Ilyen dolgok nem történhetnének meg” – nyilatkozta a csalódott és dühös Vettel a futam után. „Ha ez 200 méterrel hamarabb történik meg, most nem állnék itt, mert beleálltam volna az Eau Rouge-ba. Nem tudom, minek kéne még történnie. Tényleg dühös vagyok. És nem csak a defekt ténye miatt, hanem az eredmény miatt is. Megérdemeltük volna a 3. helyezést. Másfelől, amint mondtam, ha hamarabb történik ez…”

Ez az esemény viszont jól jött romain Grosjeannak, aki elfoglalhatta a 3. pozíciót, ezzel 2 év után ismét dobogóra állhatott. A Lotus francia versenyzője remek versenyt mutatott be, a végén talán a defekt nélkül is meg tudta volna előzni a gumikopással küszködő Vettelt, de ezt már sosem fogjuk megtudni. Nagyon kellett már ez a jó eredmény az anyagi gondokkal küszködő Lotus istállónak.

Sergio Pérez az egyetlen állva maradt Force Indiával remekül rajtolt, feljött a második helyre, és a Les Combes-ban kis híján a vezetést is átvette. Ezúttal a Red Bull sem tűnt gyengének az egyenesekben, mivel már a Monzára tervezett, alacsony leszorítóerős aero-csomaggal mentek. Daniil Kvyat és Daniel Ricciardo is remekül haladt az élmezőnyben, a tavalyi Belga Nagydíjat megnyerő ausztrálnak azonban a 3. helyről kellett kiállnia műszaki hiba miatt a Buszmegállóban. Ekkor rövid időre életbe léptették a virtuális Safety car szabályt, amikor a versenyzőknek lassabb tempóra kell váltania.

Kvyat lett a 4., és mögötte Pérez végül a szezon legjobb eredményét érte el az 5. helyével, mögöttük Felipe Massa végzett a Williams-szel a 6. és a mezőny végéből, a 16. helyről induló Kimi Räikkönen a 7. helyen. Max Verstappen az utolsó körökben keményen támadta a ferraris finnt, egyszer meg is előzte a Les Combes előtt, de a kanyarban kicsúszott, így Räikkönen visszavette tőle a 7. helyet. A fiatal holland lett így a 8., de még így is megelőzte a 3. helyről rajtolt Valtteri Bottast, akinek a Williams csapat rontotta el a versenyét azzal, hogy az egyik kerékcserénél három lágy és egy közepes gumit tettek az autójára. Ezért a finnt áthajtásos büntetéssel sújtották. Az utolsó pontszerző helyre a sauberes Marcus Ericsson ért be, a svájci csapatnak ez volt az első versenye, amikor már a 2015-ös specifikációjú Ferrari-hajtásláncot használhatták.

A McLaren két világbajnok versenyzője mindent kihozott a futamból, amit lehetett, de a Honda-erőforrással hajtott autó túl gyenge volt az egyenesekben ahhoz, hogy pontot tudjanak szerezni. A 20. helyről rajtolt spanyol lett végül a 13., a 19. helyről rajtolt brit pedig a 14. helyezett. Hülkenbergen kívül még Carlos Sainz és Pastor Maldonado nem fejezte be a versenyt, mindketten műszaki hiba miatt.

Eredmények:

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1ó23p40.387s

2

Nico Rosberg

Mercedes

2.058s

3

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

37.988s

4

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

45.692s

5

Sergio Pérez

Force India/Mercedes

53.997s

6

Felipe Massa

Williams/Mercedes

55.283s

7

Kimi Räikkonen

Ferrari

55.703s

8

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

56.076s

9

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1p01.040s

10

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1p31.234s

11

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1p42.311s

12

Sebastian Vettel

Ferrari

defekt

13

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1 kör

14

Jenson Button

McLaren/Honda

1 kör

15

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

1 kör

16

Will Stevens

Marussia/Ferrari

1 kör

-

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

műszaki hiba

-

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

műszaki hiba

-

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

műszaki hiba

-

Nico Hülkenberg

Force India/Mercedes

műszaki hiba

Egyéni világbajnokság:

     

1

Lewis Hamilton

227 pont

2

Nico Rosberg

199

3

Sebastian Vettel

160

4

Kimi Räikkonen

82

5

Felipe Massa

82

6

Valtteri Bottas

79

7

Daniil Kvyat

57

8

Daniel Ricciardo

51

9

Romain Grosjean

38

10

Max Verstappen

26

11

Sergio Pérez

25

12

Nico Hülkenberg

24

13

Felipe Nasr

16

14

Pastor Maldonado

12

15

Fernando Alonso

11

16

Carlos Sainz

9

17

Marcus Ericsson

7

18

Jenson Button

6

19

Roberto Merhi

0

20

Will Stevens

0

Konstruktőri világbajnokság:

     

1

Mercedes

426 pont

2

Ferrari

242

3

Williams/Mercedes

161

4

Red Bull/Renault

108

5

Lotus/Mercedes

50

6

Force India/Mercedes

49

7

Toro Rosso/Renault

35

8

Sauber/Ferrari

23

9

McLaren/Honda

17

10

Marussia/Ferrari

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.10.03
Pánik a reptéren.   ..
2024.10.03
Összehangolt akció zajlott Kaposváron és vonzáskörzetében, 94 szabálysértővel szemben léptek fel a....
2024.10.03
A német gyártó a 19A 00010 ZDK-259-101-es számú alkatrészként is ismert ketchupot osztogatta ingyen....
2024.10.03
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a....
2024.10.03
A sofőrös limuzin valódi rétegmodellnek számít, hiszen bár igény van rá, kevés fogy ilyen autóból.....
2024.10.03
Az utolsó versenyhétvége következik a kamion Európa-bajnokság idei szezonja során, Spanyolországban....
2024.10.03
Rossi Moor tegnap sikeresen megkezdte az  MMR csapat pilótájaként a hivatalos tesztet a Moto 2 es....
2024.10.03
Az elektromos minibuszuk napelemekkel és 65 hüvelykes kijelzővel is rendelkezik. ..
2024.10.03
Az embereknek 2025-től lesz lehetőségük igénybe venni a két leggyakrabban használt irat, a személyi....
2024.10.03
Az új autók magyarországi piaca 8,6 százalékkal bővült az idén az első háromnegyed évben a tavalyi....