portré és interjú

Hámori Balázs: autóban és szoftverben is otthon - I. rész

2017.12.18.

Daihatsu, Daewoo, Nissan. A Summit Autó Magyarország 1995-ben már harmadik olyan cég volt rövid időn belül Hámori Balázs karrierjében, ahova a megalakulás napján csatlakozott – építkezősek voltak azok az évei.

Az olaszországi buszbaleset kapcsán tragikus hírrel lett ismert a budapesti Szinyei Merse Pál gimnázium, ahol Hámori Balázs a DLM Solutions Kft. ügyvezető igazgatója végzett. – Három helyen indult intenzív nyelvi osztály a fővárosban, heti 8 németóránk volt – mondja, hozzátéve, már általánosban elkezdte angolt, de a némettel a nulláról indult. Mindkét nyelvből meglett a középfokú nyelvvizsgája, mire elvégezte a gimnáziumot. Az autós szakmát harmadik gimnázium után Németországban, a ZF-nél két hónap raktárosi munkával kezdte , ahol alaposan megismerkedett a szervokormányokhoz gyártott csapágyakkal. – Nagyon jól fizettek a diákmunkáért, de inkább a nyelvtanulás volt a lényeg, – beszél a több mint zsebpénz-kiegészítésről.



8 éves korától teniszezett, de ezt egy versenyistálló jellegű egyesületnél tette és a legjobbak közé nem igazán fért be. Mindig vonzódott a küzdősportokhoz, a gimnáziumban azután szülei elengedték taekwondózni. – Ez a koreai az egyik leglátványosabb küzdősport, 90 százaléka lábtechnika, a filmes küzdősport jelenetek jellemzően taekwondo elemekre építenek – hangsúlyozza. A 6 évig űzte, volt időszak, hogy heti öt edzésre járt, és ahogy fogalmaz, jól lekötötte a kamaszkori energiáit és ezt a szülei is így látták. Világbajnok taekwondo edzője volt, érdemi sikerélmények is érték. Ahol komolyan veszik a sportot, illik ott lenni minden edzésen, így a küzdősport is akkor maradt abba, amikor a munka miatt már nem igazán volt rá elég ideje.

Bár jó tanulónak számított – 4,8-as átlagnál rosszabb soha sem volt az eredménye –, egy sikertelen egyetemi felvételi után került közel a kocsikhoz, az autókereskedelemhez, ami máig tart. 1990 őszén kezdett dolgozni az Interag Rt.-nél, a társaság akkor indította el Daihatsu importot és nyitotta meg magyarországi márkakereskedését, nagyjából a Hondával egy időben, az elsők között. Azokban a napokban lépett be a céghez, ami azért is emlékezetes, mert akkor volt a nagy taxisblokád.



– Rögtön az elején belekóstoltam az importőri adminisztrációba, miközben a szalonban is dolgoztam értékesítőként – emlékszik vissza Hámori Balázs. Egy év után „előléptették”, felköltözött az importőri részlegbe és logisztikai feladatokat is kapott. Ez a munka 1994-ig tartott.

A márka magyarországi képviseletének sorsát a jen válsága pecsételte meg. A hirtelen erősödére nem volt igazán jó válasz. – Mivel a társaság nem gyári képviselet volt, bezárt a bolt, lekapcsoltuk a lámpát – mondja a Daihatsu búcsúról.

Első autós éveit igazán hasznosan töltötte Hámori Balázs, 1991–95 között elvégezte a pénzügyi és számviteli főiskolát és itt megszerezte az angol felsőfokú nyelvvizsgát is. – Nem unatkoztam, szinte csak dolgoztam és suliba jártam. Ez igazi esti iskola volt, délután négytől nyolcig minden hétköznap – mondja, hogyan szerzett közgazdász végzettséget.

Amikor becsukott a Daihatsu, több kollégájával együtt „átnyergelt” az éppen akkor alakuló Daewoo képviseletre. Olyan tapasztalatuk már volt, hogy milyen nulláról elkezdeni egy képviselet, itt is ezt csinálták. – Ez csak egy évig tartott, az államvizsgámról egyenesen mentem, a Summit Autó Magyarországhoz, az új Nissan importőrhöz felvételi beszélgetésre. Ez a harmadik olyan cég volt rövid karrieremben, ahova a megalakulás napján csatlakoztam – mondja arról, hogy milyen építkezősek voltak azok az évei.



Hámori Balázs 1995-ben kezdett a Summit Autó Magyarországnál, kezdetben a logisztikai részt vitte. Ő felelt a magyar modellválaszték összeállításáért és a gyártásrendelések tervezéséért. Ebben a kihívást az jelentette, hogy a gyári rendelés és a gépkocsik beérkezése között sokszor 4-6 hónap telt el. A modellek, felszereltségi szintek, színek tervezésénél a jövőbeni igényeket is figyelembe kellett venni.

– Kellett egy importőri szoftver és nem találtunk olyant, ami megfelelt volna a céljainknak, így egy szolnoki céget bíztunk meg a feladattal, és én lettem a napi kapcsolattartó ebben a projektben a beszállítóval – emlékszik vissza arra, ami a későbbiekben meghatározta szakmai, informatikai pályafutását. Ahogy fogalmaz, magára rántotta ezt a feladatot, az igényeket nem ő egyedül fogalmazta meg, de ez a projekt egyre nagyobb részét tette ki a munkájának.

A Summit időközben kinőtte magát, pénzügyi és biztosítási vállalatot is magában foglaló csoporttá alakult. Az egyéb tevékenységekre is fejlesztettek ki szoftvereket – a ’90-es évek végére Hámori Balázs lett a vállaltcsoport informatikai igazgatója.



– Ez szép időszak az életemben, a cég akkori menedzsmentje nagyon vállalkozó szellemű volt, sokat tanultam itt és komoly szoftveres gárdát alakítottunk ki tehetséges emberekből – mondja, hozzátéve, hogy a végére 25 fős lett a fejlesztőcsapat. Ők jelentek meg először online finanszírozási rendszerrel, ahogy a webes megoldással is a magyar piacon.

Időközben a szolnoki fejlesztő partnercég a Summit Csoport 100%-os tulajdonába került, és Hámori Balázs lett az ügyvezetője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.18
Minden évben lehetne írni arról, hogy készüljünk fel a motorosokra az utakon, mert minden évben (....
2022.05.18
Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (....
2022.05.18
Több logisztikai szolgáltató figyelmeztető sztrájkja miatt átmenetileg leálltak a gyártósorok a....
2022.05.18
A brit gyártó akadályokat nem ismerő 4x4-es modellcsaládja tovább bővül a legtágasabb Defender 130....
2022.05.18
Januártól márciusig a Daimler Truck a vártnál sokkal jobban teljesített. A haszonjármű-gyártó most....
2022.05.18
Kamion és busz ütközött az M1-es autópályán - írja a Katasztrófavédelem. A busz kigyulladt, a....
2022.05.18
A hazai bevásárlóközpontok közül elsőként a Westend tette lehetővé a teljesen automatizált, okos....
2022.05.18
Biatorbágy térségében, az M0-ás autóút csomópontja közelében, a főváros felé vezető oldalon....
2022.05.18
A következő öt évben 150 millió forintnak megfelelő összeget költ méhek, pillangók, bogarak,....
2022.05.18
Az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák hatással voltak a Schaeffler első negyedévi eredményére....