terepjáró

Három a magyar igazság!

2015.08.24.

Nagy csatát, port és meleget hozott a veszprém környéki lőtereken bonyolított tereprali Világkupa futam, a HunGarian Baja.

Most már tudja ezt a kétszeres Dakar győztes és olimpikon Nasser Al Attiyah is, aki a hétvégén megnyerte a veszprémi környéki szakaszokon zajló HunGarian Baja világkupa tereprali futamot. Mondhatnánk, a vérében van, hisz őt nem zavarja a meleg és az átható por, és egy gyári felkészítésű Mini volánjánál ül, de azért a sziklás, poros, dobálós veszprémi lőteret ismerve azért nem volt könnyű dolga. Szóval minden elismerésünk annak a közel hatvan indulónak, köztük a 3 kamionosnak és a 32 motorosnak, akik végigcsinálták a háromszor 175 km-nyi szelektív szakaszt. A verseny nyitányaként a nyirádi vörös katlanban, ahol egyidejűleg az Autókrossz Európa bajnoki mezőnye is készülődött a hétvégi futamára, egy szuperspeciált bonyolítottak; ez inkább a nézők szórakoztatását, és a párosok összerázódását szolgálta. Aki még nem járt ilyen típusú tereprali versenyen, bizony elképedve látta, hogy a több tonnás masszív négykerekűek, sőt a kamionok is,  igencsak versenytempóban, keresztben csúszva, két kerekezve teljesítették a két kört. A mezőny maga igen megoszlik, az első tízben komoly, specialisták által épített, „valamilyen” terepjáró formájú izíg-vérig versenyautók közlekednek, a volánjuknál a Dakaron is szakaszokat nyerő profikkal, míg a többi kategóriában utcainak kinéző, majdhogynem széria terepjárókkal is indulni lehet, sőt a hazai bajnokságnak egy Challenge kategóriája is van, ahol vállalkozó kedvű amatőrök is megmérettethetik magukat, egy csökkentett versenytávon.Ahogy azt előre sejteni lehetett, a holland Eurol-os Toyotás Ten Brinke, a szerény, ámde mindig magabiztos Nasser Al-Attiyah és a keleti különítmény között fog eldőlni a dobogós helyezések sorsa.

A Minis qatari igyekezett diktálni a tempót, de a törött hátsó féktárcsa miatt (ők maguk sem tudták a szervizig, hogy mi a gond, csak kattogott a hátulja) csak 16 mp-et tudott adni a mezőny elején haladó, így a pályát „takarító” Ten Brinkének (a tereprali szabályai szerint első nap után van egy rajthely választó ceremónia az első tíznek). Mögöttük nagy volt a tülekedés, mondhatni fizikailag is, hiszen a harmadik Dabrowski, és a negyedik Zapletal is utolértek egy-egy magyar versenyzőt, ami igen hátráltatta őket. A nap végére (másodszor is ugyanazt a 175 km-ert teljesítették, de már bátrabban), így Zaplatel már második volt a Hummerrel, mert ezúttal Ten-Brinkének tört el egy féktárcsája. A magyar bajnokságot vezető Fazekas Károlynak az első szakaszon volt egy defektje, amit ott helyben ki is cseréltek, a másodikon azonban szárnyalt egy harmadik időt. Másik érdekes magyar vonatkozású részeredmény, hogy a világhírű Jean Louis Schlesser által fémjelzett, de hazánkban gyártott Buggyval, a navigátori székben a tervező Horn Bercivel, a második részidőt futotta az első kontroll pontnál! A versenyág legjobban tisztelt résztvevői a motorosok és quadosok, hiszen ők védtelenül, és navigátori segítség nélkül repkednek a buckákon, itt Adrien Maré mosolyogva érkezett meg a célba, hiszen egész nap dominált, mögötte az őrült lengyel quados lengyel Damian Rajczyk-kal. A motorosok nagy része boldogan, de igencsak fáradtan érkezett be, és akkor még jött az utolsó nap, a megfordított szakasszal.

Nos, az utolsó napot sem lehetett félvállról venni, hiszen a klasszikus patak átkelés, és megannyi ugrató várta a megfogyatkozott mezőnyt. A verseny rekordjaként, immár harmadszorra nyerte meg a veszprémi száguldást a szimpatikus, Minit kormányzó sportember.  Ha rajtam múlik, jövőre is biztosan visszajövök, mert itt mindig jók a pályák és jó a szervezés” – nyilatkozta a kétszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah, akinek tökéletes versenyéhez nyilván kellett navigátora, Matthieu Baumel hibátlan teljesítménye is. A második helyért öldöklő csata alakult ki, a holland Ten Brinke négy perc (!) hátrányt dolgozott le a szakasz megnyerésével, így a volt magyar bajnoknak, a Hummeres Zapletalnak jutott csak a bronzérem, igaz,neki a patakátkelés után volt egy kis elektronikai gondja. A magyar bajnoki értékelésben is az utolsó métereken fordult a kocka, a végére Kordáék szeme előtt csak a vizespalack képe lebegett, hiszen kicsúszott az itatójuk, de mindössze 41 másodperccel megelőzték a végére igen elfáradó Fazekas/Szenáki kettőst.

A tavalyi harmadik helyezett motoros, Adrien Maré nagyon szabadkozva jött, hogy nyerni fog, ez sikerült is neki! A második helyen a sérült vázzal versenyző lengyel Damian Rajczyk végzett (aki így megnyerte a quados kategóriát). A magyarok közül Horváth Lajos „Laller” a Dakar-ralira készült ezen a versenyen – mondjuk az időjárás megvolt hozzá –, és a 11. helyen hozta célba a KTM-jét, és az Open kategóriában is három magyar célba érkezőt köszönthettünk.

http://www.autoszektor.hu/hu/content/hungarian-baja-2015

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....