terepjáró

Három a magyar igazság!

2015.08.24.

Nagy csatát, port és meleget hozott a veszprém környéki lőtereken bonyolított tereprali Világkupa futam, a HunGarian Baja.

Most már tudja ezt a kétszeres Dakar győztes és olimpikon Nasser Al Attiyah is, aki a hétvégén megnyerte a veszprémi környéki szakaszokon zajló HunGarian Baja világkupa tereprali futamot. Mondhatnánk, a vérében van, hisz őt nem zavarja a meleg és az átható por, és egy gyári felkészítésű Mini volánjánál ül, de azért a sziklás, poros, dobálós veszprémi lőteret ismerve azért nem volt könnyű dolga. Szóval minden elismerésünk annak a közel hatvan indulónak, köztük a 3 kamionosnak és a 32 motorosnak, akik végigcsinálták a háromszor 175 km-nyi szelektív szakaszt. A verseny nyitányaként a nyirádi vörös katlanban, ahol egyidejűleg az Autókrossz Európa bajnoki mezőnye is készülődött a hétvégi futamára, egy szuperspeciált bonyolítottak; ez inkább a nézők szórakoztatását, és a párosok összerázódását szolgálta. Aki még nem járt ilyen típusú tereprali versenyen, bizony elképedve látta, hogy a több tonnás masszív négykerekűek, sőt a kamionok is,  igencsak versenytempóban, keresztben csúszva, két kerekezve teljesítették a két kört. A mezőny maga igen megoszlik, az első tízben komoly, specialisták által épített, „valamilyen” terepjáró formájú izíg-vérig versenyautók közlekednek, a volánjuknál a Dakaron is szakaszokat nyerő profikkal, míg a többi kategóriában utcainak kinéző, majdhogynem széria terepjárókkal is indulni lehet, sőt a hazai bajnokságnak egy Challenge kategóriája is van, ahol vállalkozó kedvű amatőrök is megmérettethetik magukat, egy csökkentett versenytávon.Ahogy azt előre sejteni lehetett, a holland Eurol-os Toyotás Ten Brinke, a szerény, ámde mindig magabiztos Nasser Al-Attiyah és a keleti különítmény között fog eldőlni a dobogós helyezések sorsa.

A Minis qatari igyekezett diktálni a tempót, de a törött hátsó féktárcsa miatt (ők maguk sem tudták a szervizig, hogy mi a gond, csak kattogott a hátulja) csak 16 mp-et tudott adni a mezőny elején haladó, így a pályát „takarító” Ten Brinkének (a tereprali szabályai szerint első nap után van egy rajthely választó ceremónia az első tíznek). Mögöttük nagy volt a tülekedés, mondhatni fizikailag is, hiszen a harmadik Dabrowski, és a negyedik Zapletal is utolértek egy-egy magyar versenyzőt, ami igen hátráltatta őket. A nap végére (másodszor is ugyanazt a 175 km-ert teljesítették, de már bátrabban), így Zaplatel már második volt a Hummerrel, mert ezúttal Ten-Brinkének tört el egy féktárcsája. A magyar bajnokságot vezető Fazekas Károlynak az első szakaszon volt egy defektje, amit ott helyben ki is cseréltek, a másodikon azonban szárnyalt egy harmadik időt. Másik érdekes magyar vonatkozású részeredmény, hogy a világhírű Jean Louis Schlesser által fémjelzett, de hazánkban gyártott Buggyval, a navigátori székben a tervező Horn Bercivel, a második részidőt futotta az első kontroll pontnál! A versenyág legjobban tisztelt résztvevői a motorosok és quadosok, hiszen ők védtelenül, és navigátori segítség nélkül repkednek a buckákon, itt Adrien Maré mosolyogva érkezett meg a célba, hiszen egész nap dominált, mögötte az őrült lengyel quados lengyel Damian Rajczyk-kal. A motorosok nagy része boldogan, de igencsak fáradtan érkezett be, és akkor még jött az utolsó nap, a megfordított szakasszal.

Nos, az utolsó napot sem lehetett félvállról venni, hiszen a klasszikus patak átkelés, és megannyi ugrató várta a megfogyatkozott mezőnyt. A verseny rekordjaként, immár harmadszorra nyerte meg a veszprémi száguldást a szimpatikus, Minit kormányzó sportember.  Ha rajtam múlik, jövőre is biztosan visszajövök, mert itt mindig jók a pályák és jó a szervezés” – nyilatkozta a kétszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah, akinek tökéletes versenyéhez nyilván kellett navigátora, Matthieu Baumel hibátlan teljesítménye is. A második helyért öldöklő csata alakult ki, a holland Ten Brinke négy perc (!) hátrányt dolgozott le a szakasz megnyerésével, így a volt magyar bajnoknak, a Hummeres Zapletalnak jutott csak a bronzérem, igaz,neki a patakátkelés után volt egy kis elektronikai gondja. A magyar bajnoki értékelésben is az utolsó métereken fordult a kocka, a végére Kordáék szeme előtt csak a vizespalack képe lebegett, hiszen kicsúszott az itatójuk, de mindössze 41 másodperccel megelőzték a végére igen elfáradó Fazekas/Szenáki kettőst.

A tavalyi harmadik helyezett motoros, Adrien Maré nagyon szabadkozva jött, hogy nyerni fog, ez sikerült is neki! A második helyen a sérült vázzal versenyző lengyel Damian Rajczyk végzett (aki így megnyerte a quados kategóriát). A magyarok közül Horváth Lajos „Laller” a Dakar-ralira készült ezen a versenyen – mondjuk az időjárás megvolt hozzá –, és a 11. helyen hozta célba a KTM-jét, és az Open kategóriában is három magyar célba érkezőt köszönthettünk.

http://www.autoszektor.hu/hu/content/hungarian-baja-2015

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.30
Immár a 24. alkalommal rendezik meg december 27-e és 29-e között a Szilveszter Rallye-t a....
2022.11.30
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről időről időre ad hír a....
2022.11.30
Ahogy fennállása 50. évfordulóját ünneplő, jubileumi éve a végéhez közeledik, a BMW M GmbH valaha....
2022.11.30
"Motorozás, állatvédelem, természetvédelem".  ..
2022.11.30
Szerdán használhatók utoljára az előző tanévre szóló érvényesítő matricával ellátott....
2022.11.30
Világszerte ismert, hogy idén ünnepli a Honda az ikonikus Civic 50. születésnapját és a Type R....
2022.11.30
Az Európai Bizottság stratégiát mutatott be a drónok üzemeltetésére és műszaki követelményeinek....
2022.11.30
A Németországban kínált használt autók száma jelentősen nőtt a múlt hónapban. A nagyobb kínálat....
2022.11.30
Két trolibusz ütközött össze kedd este 8 óra körül az egykori Centrum áruház sarkánál, a város....
2022.11.29
A torinói Design Day-re új logóval, új formatervezési nyelvvel és egy futurisztikus modellel....