használtautó árak

Használt autót keres? Mutatjuk, honnan ne vegyen!

2023.04.19.

Ahol a vadiúj alig drágább, mint a sokéves, százezer kilométert futott társa.

 

A független olasz karosszériaműhelyek szövetsége, a Federcarrozzieri szerint a kontrollálatlan áremelkedés fő oka az, hogy az új autókra túlságosan hosszú a várakozási idő.

"Először a mikrochip-, majd a félvezető-válság, aztán az autószállítókkal kapcsolatos logisztikai problémák aránytalanul meghosszabbították az új autók szállítási intervallumát, olyannyira, hogy ma a várakozási idő könnyen meghaladja a 12 hónapot” – kommunikálja a Federcarrozzieri.

Mindezt tetézi az új autók listaárának emelkedése: Olaszországban egy autó jelenlegi átlagára 26 ezer euró.  

Ezért a fogyasztók egyre inkább a használtautó-piac felé fordulnak. Csak januárban 372.696 tulajdonjog-átruházás történt, +7,8%-kal több az előző év azonos időszakához képest.

Nehéz a választás: a használt alig olcsóbb, mint az új (Forrás: sicurauto.it)

A megnövekedett kereslet még inkább felfelé tornázza az árakat. 2021-hez képest 2022-ben átlagosan 24%-kal emelkedtek a használt kocsik árai, és ez a tendencia a jelek szerint 2023-ban is folytatódik, hiszen az év első három hónapjában a listaárak emelkedése elérte már a 30%-ot is.

Hogy mennyire faramuci helyzet ez, azt szemlélteti egy elemi példa. A Fiat 500 olasz népautó listaára 16.300 eurótól indul, ha újonnan vesszük. Használtan pedig 13-15 ezer euró! Az egyik legnépszerűbb, autós adok-veszek oldalon (quattrorouote.it) a keresést mindössze annyiban szűkítettem, hogy az elmúlt nyolc évben gyártott modelleket kértem, és a 99 találatból mindössze kettő van, amelyet valamivel 12 ezer euró alatti áron szeretnének eladni. A többi majdnem annyiba kerül, mint a vadiúj Fiat 500!  

A használt autók ára az egekben (Forrás: quattrorouote.it)

"Ebben a helyzetben további óriási kockázatokkal kell számolniuk az autósoknak, ha káresemény történik. A biztosítók ugyanis rendszeresen az Eurotax és a Quattroruote Professional adatbázisokban feltüntetett paraméterekhez folyamodnak, amelyek a gépkocsinak a modell, a nyilvántartási év, a futásteljesítmény stb. függvényében rendelnek értéket. És ezek többnyire jóval alacsonyabbak, mint az autók jelenleg egekbe szökő kereskedelmi piaci értéke” - magyarázza Federcarrozzieri. Tehát közlekedési baleset, lopás, vandalizmus vagy bármilyen olyan eseménykor, amelyre az egyén saját biztosítási kötvénye kiterjed, minden társaság hajlamos alulbecsülni az ügyfeleinek fizetendő kártérítés összegét.

Dupla csapda, amibe mégis kénytelenek belesétálni egyre többen, akiknek sürgősen másik autóra van szükségük.  

Forrás: msn.com

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....