logisztika

Hatalmas automatizálási projektet valósított meg a ZKW

2024.05.09.

Aki ellátogat a ZKW autóipari beszállító üzemébe, bepillantást nyerhet a raktárlogisztika jövőjébe. Mert ez a jövő már ott van a szlovákiai Krušovce településen.

Raklapszállítók hajtanak végig a folyosókon, a raklapokat varázsütésre szortírozzák, szállítószalagok szállítják a kisebb teherhordókat, és mindezek közepette ellenőrzik a termékek minőségét. A teljesen automatizált folyamat felügyeletéhez és ellenőrzéséhez műszakonként egy alkalmazottra van csupán szükség. A ZKW ezzel a projekttel úttörőnek számít a régióban, mivel a teljesen automatizált raktárak Szlovákiában még nem terjedtek el.

STILL_ZKW_Stagebild_image_1200x674

A krušovcei székhelyű vállalat az innovatív prémium világítási rendszerek és az autóipar számára készült elektronikus alkatrészek szlovákiai specialistája, és az új raktárrendszerrel szemben támasztott feladatok nem kisebb kihívást jelentettek. A minőségi követelmények ugyanilyen magasak voltak. A Kion Group leányvállalatai, a Still és a Dematic számára ez volt a tökéletes feladat: miután referencia projektjeikkel meggyőzték, lehetőséget kaptak arra, hogy Szlovákia egyik legnagyobb és legösszetettebb rendszerét fejlesszék ki és kulcsrakészen szállítsák.

Komplex követelmények - egyedi megoldás

A ZKW-nak nem volt elegendő alapterülete az áruk tárolására és a gyártósorokra történő szállításához. A Kion Group megoldása az volt, hogy egy új raktárat automatizáljon, amely csatlakozik a meglévő gyártóüzemhez, és a megfelelő anyagot a megfelelő időben szállítsa a gyártósorra. Több mint hétezer raklapot és 45 ezer kisméretű rakományhordozót kellett integrálni. Az anyagáramláshoz vezérlőrendszert kellett kifejleszteni. Az eredmény egy olyan megoldás lett, amely javítja a biztonságot, felszabadítja az alapterületet a termelési rendszer növekedése számára, csökkenti a munkaerőt és növeli a pontosságot.

STILL_ZKW_Images-(7)_image_1200x674

Az áru- és információáramlást elemezték, hogy a ZKW számára testre szabott megoldást dolgozzanak ki, amelyet egy polc- és emelvényrendszer, valamint teljesen automatizált szállító- és tárolási technológiák biztosításával valósítottak meg. A teljesen automatizált folyamat az anyagok raktárba történő beérkezésével kezdődik. Ez vagy a dobozok szállítószalagra történő palettázásával, vagy a megrakott raklapok szállítószalagon történő továbbszállításával történik. Minden anyag átmegy egy ellenőrző ponton, ahol ellenőrzik, hogy a csomagolás megfelel-e a követelményeknek. Az árukat ezután a Dematic szállítószalagon szállítja tovább. A kis teherhordók innen közvetlenül a Dematic automatizált kisalkatrész-raktárába mennek. A raklapokat eközben a keskenyfolyosós polcok előtti átrakóhelyekre az automatizált Still EXV iGo systems raklaprakodó szállítja.

Az egész folyamatot a Dematic iQ (DiQ) raktárkezelő rendszer vezérli. Ez a rendszer az SAP-hoz kapcsolódik, online kommunikál és így irányítja az egész raktárat. "Ez a projekt lehetőséget adott arra, hogy bemutassuk ügyfeleink számára, milyen előnyökkel jár a Kion-csoporttal való együttműködés" - mondta Gregg Vandenbosch, a Dematic speciális projektekért felelős igazgatója.

Kulcsrakész átadás

Egy ilyen léptékű projekt részletes előkészítést, tervezést és üzembe helyezést igényel. Az igényfelméréstől és a specifikációtól kezdve egészen a kulcsrakész átadásig a két Kion márka végig a ZKW mellett állt, hogy az új raktár számára testre szabott megoldást dolgozzanak ki, beleértve a megfelelő vezérlőrendszert is.

Fontos volt a különböző szakmák összehangolása ebben a nagyszabású projektben, a fejlesztőktől és az építészektől kezdve az építési vállalkozókon át a tűzvédelmi felelősökig. A teljesen automatizált folyamatnak köszönhetően a ZKW-nál jelentősen csökkent a hibaarány, miközben a munkavédelem hatékonysága nőtt. Nem elhanyagolható az sem, hogy az általános termelékenység mérhetően javult.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....