járműgyártás

HÉV és földalatti készülhet Dunakeszin

2015.03.08.

Stadler gyártmányú vasúti járművek végső összeszerelését végezheti Dunakeszi járműjavítója.

Zöld-sárga festésű Flirt-kocsitestek a Stadler szolnoki gyárában
 
Munkához juthat a következő években a Dunakeszi Járműjavító, ha új partnerével, a Stadlerrel sikeresen pályáznak az állami vasúti járműbeszerzési tendereken. Erre a segítségre rá is szorul az egykori MÁV-bázis, amelynek többségi része tavaly került vissza állami tulajdonba. A CAF villamosok spanyol gyártójával született ugyan egy megállapodás járművek teszteléséről és végszereléséről, de abból egyelőre nem lett semmi. Dunakeszin most abban bíznak, hogy a magyarországi gyártói és javítói kapacitásokkal rendelkező Stadler, amely eddig összesen 102 Flirt motorvonat leszállítására kapott megrendelést a MÁV-tól, a siker reményében pályázhat további vasúti járművek gyártására. A Stadler számára ezért lehet vonzó az együttműködés, mert a gyártó jelenleg nem épített ki végösszeszerelő kapacitást szolnoki gyárában. Korábban tervezték ugyan, de a svájci központú társaság úgy ítélte meg, hogy nagyobb szükségük van az alumíniumkocsitest-gyártási képesség fejlesztésére.
 
A gyártási együttműködésről született szándéknyilatkozatot Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezetői igazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója írta alá. A gyártási együttműködésben a Stadler tervezéssel és kocsiszekrénygyártással, míg a járműjavító végösszeszereléssel és üzembe helyezéssel kíván részt venni. Hasonló típusú együttműködés akár 60-70 százalékos hazai beszállítói arányt is lehetővé tesz. A két cég közösen kíván pályázni a millenniumi kisföldalatti vasút járműveinek és a HÉV szerelvények szállítására, illetve a MÁV-Start által a közelmúltban bejelentett 50 motorvonat beszerzésére.
 
A szándéknyilatkozat aláírása nem jelenti konkrét szerződés létrejöttét, de ha megfelelő közbeszerzési eljárást írnak ki, azon közösen indulnak. A nemzetközi piacon a társaságok között már most is megvan az együttműködés, ugyanis a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler jelenleg is együtt dolgozik egy szerződés elnyerésén, amelynek keretében az Egyiptomi Vasúttársaság részére kívánnak motorvonatokat szállítani.
 
Jámbor Gyula
Megjelent a Magyar Nemzet 2015. 03. 06-i számában
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....
2024.04.30
Több tölthető hibrid után hosszabb távon is kipróbálhattam egy tisztán elektromos autót – a....
2024.04.30
-  A Trevelin Holding és a Mol tulajdonában lévő Mol Vagyonkezelő Kft. megvette a Waberer's....
2024.04.30
- Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott....
2024.04.30
Az Audi megteszi a következő lépést a vertikális integráció terén, és új helyszínt talál az....
2024.04.30
Felborult egy mélyhűtött élelmiszert szállító kamion kedden éjjel az M3-as autópálya 141-es....