Lexus

Hibridként újul meg a Lexus óriásterepjárója

2019.02.09.

Japán források szerint az LS után az LX szabadidőjármű is búcsút inthet nyolchengeres benzinmotorjának: a hatalmas terepjárónak V6-os hibrid hajtásláncot prognosztizálnak.

Idén 12 éves a Lexus LX, és bár pályafutása során többször (és minden alkalommal alaposan) megújult, leváltását nem lehet a végtelenségig halogatni. A japán Best Car autós magazin úgy tudja, 2020-ban érkezik az új modellgeneráció, amely megőrzi a Lexus terepképes zászlóshajójának ikonikus formavilágát, technológiájában azonban forradalmi változásokat hozhat, hasznosítva a márka élvonalbeli fejlesztéseit.

A talán már idén ősszel, a Tokiói Autószalonon bemutatkozó új széria megőrzi alvázas szerkezetét. A Best Car szerkesztői azonban úgy tudják, fejlett szerkezetek és anyagok felhasználásával tökéletesített, könnyebb és szilárdabb létraváz adja majd a jármű alapját. Ez a módosított struktúra az ütközésbiztonság és a vezethetőség terén egyaránt komoly előrelépést jelent majd, a következő LX, elődje terepalkalmasságát megőrizve, jóval kifinomultabb luxusjárművé válik.

Ez a motorokra is igaz: a várakozások szerint az LX megkapja azt a hibrid hajtásláncot, amely jelenleg az LS500h luxuslimuzinban és az LC500h csúcskupéban is dolgozik. A 3.5 literes benzinmotorra épülő benzin-elektromos egység azzal a Multi-stage Hybrid erőátvitellel együtt kerülhet át az LX-be, amely az LS fedélzetén mutatkozott be, és amely a fokozatmentes váltók kiváló hatásfokát egy tízfokozatú automata váltó finom (szimulált) működésével társítja. A Best Car szerint azonban ez csupán a kezdet, tudni vélik, hogy ugyanez a konfiguráció szívó- helyett turbómotorral, jelentősen megnövelt teljesítménnyel is megjelenhet az LX-ben. Az LS500h hibrid hajtásláncának összteljesítménye 359 lóerő, míg a jelenlegi LX 5.7 literes V8-asa 383 lóerőt ad le – a logika azt diktálja, hogy a csúcskivitel legalább 400 lóerős legyen.

A módosított szerkezet és a modernebb hajtásláncok mellett a fedélzeti technológiák terén is újat hoz majd a Lexus LX, valamint annak műszaki rokona, a J300-as kódjelű Toyota Land Cruiser. A Safety Sense aktív biztonsági rendszercsomag legfelsőbb szintjein például akár éjjel is képes felismerni a gyalogosokat, sőt, aktívan ki is kerüli őket. Az sem kizárt, hogy a Lexus kínálatában 2020 közepén megjelenő, részlegesen önjáró technológiák szintén utat találnak az LX-be: a Guardian technológiák jóval biztonságosabbá, pihentetőbbé tehetik a vezetést, anélkül, hogy kivennék a vezető kezéből az irányítást.

Ha a műszaki rokonság meg is marad a Lexus LX és a Toyota Land Cruiser között, a japán szakfolyóirat szerint a két modell belső tere teljesen eltérő lesz. Ezzel régi adósságát törleszti a Lexus ügyfelei felé: így hangsúlyt kaphatnak ugyanis a márkák egyedi stílusjegyei, érvényre juttatva azokat az egyedi ergonómiai és esztétikai értékeket, amelyek kínálatuk többi tagjára érvényesek.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.16
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók....
2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....
2025.12.16
Az AutoWallis kiskereskedelmi üzletága két új prémium kategóriás kínai autómárkát vezet be a magyar....
2025.12.16
Az ukrán hadsereg folyamatosan fejleszti védelmi- és támadó képességeit, és ezzel összefüggésben....
2025.12.16
A vadonatúj Mazda CX-5 új korszakot nyit a márka életében: az első modell, amely megkapja a Mazda E....
2025.12.16
Egy új brit–kínai kutatás szerint a fedélzeti hangasszisztensek aktív használata jelentősen....
2025.12.16
Visszakerül a Forma-1-es versenynaptárba a Portugál Nagydíj. ..
2025.12.16
A négy kontinensen készülő BMW 3-as sorozat az elmúlt fél évszázad során a BMW Group nemzetközi....
2025.12.16
Erősen indult az első hét a 2026-os autópálya-matricák elővásárlásában: az utazóközönség december 8....
2025.12.16
Újabb téli tanácsokat adott a Magyar Gumiabroncs Szövetség a téli autózással, valamint a járművek....