üzemanyagcella

Hidrogénhajtású autókat vett a londoni rendőrség

2018.03.21.

Tizenegy darab üzemanyagcellás autót állított forgalomba a londoni Metropolitan rendőrség. Nemcsak tisztábbak, mint az eddigi dízelek, de üzemeltetésük mindössze fele annyiba kerül.

A világ legnagyobb hidrogén üzemű rendőrségi járműflottája állt üzembe Londonban március 16-án, pénteken, amikor a város rendőrsége (közismert nevén a Met) átvette az FCHJU (üzemanyagcella és hidrogén vegyes vállalkozás) projekt és az EU támogatásával megfinanszírozott tizenegy darab Toyota Mirai üzemanyagcellás járőrautót.

A lépés nem öncélú magamutogatás: a metropolisz vezetése már korábban elhatározta, hogy 2050-re teljesen szénsemlegessé teszi működését. Ennek fontos része, hogy a város által működtetett segélyszolgálatok, a rendőrség, a tűzoltóság és a mentők gépjárműparkját emissziómentes gépkocsikra cseréljék. A tervek szerint 2020-ra nem kevesebb mint 550 emissziómentes rendőrségi jármű teljesít majd szolgálatot a brit fővárosban.

Jelenleg öt töltőállomáson tankolhatnak hidrogént a londoni rendőrök, a következő években további töltőpontok létesítése várható.

„A Toyota Mirai modellek flottánk első, teljesen emissziómentes járőrjárművei; ez különösen izgalmas változás számunkra” – mondta Neil Jerome, a Met parancsnoka. „Ahogy a főpolgármester, mi magunk is arra törekszünk, hogy a rendőrség a lehető leginkább környezetbarát módon működjön, és ebben kulcsfontosságú szerep jut flottánk károsanyag-kibocsátásának. 2015 óta aktívan igyekszünk hibrid, illetve tisztán elektromos járművekkel gyarapítani flottánkat, és közben az olyan új technológiákat is feltérképezzük, mint a hidrogén üzemanyagcella.”

A londoni rendőrségnél szolgáló Toyota Mirai gépkocsik civil kivitelben, illetve megkülönbözető jelzéssel ellátva fognak szolgálatot teljesíteni. A hidrogén üzemanyagcellás Mirai legnagyobb teljesítménye 155 LE; az elsőkerék-hajtású autó álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 178 km/h. A tesztek során bebizonyosodott, hogy a Mirai mínusz 20 Celsius-fokban is megbízhatóan üzemképes marad, így egész évben használható. Egy tankolással akár 480 kilométert képes megtenni; a Toyota becslése szerint a Mirai üzemeltetése nagyjából fele annyiba kerül majd, mint egy átlagos dízelmotoros járőrkocsié.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....