WRC
A szombati napon négyszer cserélődött az abszolút első helyezett, de a nap végén a pénteki napot is az élen záró Thierry Neuville állt az élen, igaz, előnye csak 3,1 másodperc volt a fordos Ott Tanak előtt. A pénteki esők után szombatra megnyugodott az időjárás, és végre száraz pályákon küzdhettek a pilóták.
A szombati pályák a versenyközpont helyszínétől. Mikolajkitól északra helyezkedtek el, az orosz határ közelében, a meseszép tavakkal rendelkező dombos vidéken. A nap elején Tanak visszavette a vezetést a belgától annak ellenére, hogy az egyik ugrató után a Ford Fiestája orra a talajba fúródott, és föld került az első légbeömlőibe.
Két pályával később, a 21 kilométeres Pozezdre gyorsaságin azonban Neuville visszavette a vezetést drámai események után. Tanak autójáról ugyanis letört a hatalmas hátsó szárny, ami a leszorítóerő nagy részéért felel, így az észt pilótának három pályán keresztül nélkülöznie kellett ezt a fontos alkatrészt. Vetélytársa is komoly gondokkal küzdött, ugyanis egy bal hátsó defekt lebontotta a Hyundai i20 karosszériáját, de miután kicserélte a kereket, Neuville képes volt visszaelőzni a sérült autó miatt lassabb tempóban haladó Tanakot.
„Óvatosnak kellett lennem, és az autót az úton kellett tartanom, de ugyanakkor nyomnom is kellett a gázt, mert esélyem van a győzelemre. Nagyon esett az utolsó előtti pályán, amikor sietnem kellett. nagy pechem volt a defekttel, de ez is a játék része” – nyilatkozta Neuville a nap végén.
„Nagyon kockázatos és nehéz volt így menni. Próbáltam tisztán, hibák nélkül vezetni. Ez volt a legtöbb, amit tehettem, de a leszorítóerő hiánya miatt az ugratók után néha azt éreztem, hogy orra fogok bukni a Fiestával” – nyilatkozta Tanak, akinek rengeteg észt szurkolója volt a pályák mentén.
Jari-Matti Latvala kissé lemaradt az első helyért csatázó duó mögött, de biztosan tartotta a harmadik helyet addig, amíg váratlanul meg nem állt alatta a Toyota Yaris kuplung és gázpedál-problémák miatt a Pozezdre gyorsaságin.
Mindez jól jött Hayden Paddonnak, aki átvette tőle a harmadik helyet az összetettben 22 másodperccel lemaradva Neuville mögött. Az új-zélandi pilóta három gyorsaságit is megnyert a Hyundai i20 WRC-vel, és több mint egy perces előnyt épített ki Sébastien Ogier előtt, akit két defekt is hátráltatott. A négyszeres világbajnok az egyik miatt meg is pördült, és az út menti töltésbe csapódott, délután meg a motor kezdett gyengélkedni a Red Bull-festésű Ford Fiestában. A problémák ellenére 11,8 másodperccel vezetett a nap végén a harmadik Hyundai-t vezető Dani Sordo előtt.
A spanyol a száraz pályákon már kényelmesebben érezte magát az autójában, de egy defekt őt is lelassította, és a nap végi szuperspeciálon egy szénabálát is elvitt a Hyundai orrával. A nap végén így is 22, 4 másodperc volt az előnye az első WRC futamát teljesítő Teemu Suninen előtt.
Az első 10-be még Stéphane Lefebvre, Mads Østberg, Elfyn Evans és Andreas Mikkelsen fért be, miután Juho Hanninen Toyotája motorproblémákkal küzdött.
Az állás szombat után:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
2h10m26.3s |
2 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3.1s |
3 |
Hayden Paddon, S.Marshall |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
25.5s |
4 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
1m32.0s |
5 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
1m43.8s |
6 |
Teemu Suninen, M.Markkula |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2m06.2s |
7 |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
2m20.3s |
8 |
Mads Ostberg, O.Floene |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2m45.8s |
9 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3m23.1s |
10 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3m34.6s |