Toyota Motor Hungary

Hihetetlen összegért cserélt gazdát ez a makulátlan állapotú Toyota Supra

2022.08.12.

Az újkori ár négyszeresét fizették ki nemrég ezért az 1995-ös, kézi váltós Turbóért.

Részben az autó formájának, képességeinek és minőségének, részben a Halálos iramban c. franchise elsöprő sikerének (és a főszereplő, Paul Walker halálának) köszönhetően a negyedik generációs, A80-as Toyota Suprák népszerűsége soha nem látott magasságokba jutott napjainkra. Az első mozifilmben használt például 550 ezer dollárért, azaz 171,5 millió forintért árverezte el a Barrett-Jackson aukciós ház Las Vegasban idén júniusban.

Az 1993-tól 2002-ig gyártott negyedik Supra-generáció nem csak remek alapképességei, mozifilmes múltja, vagy toyotás megbízhatósága miatt keresett autó a használt piacon, de a hihetetlen tuningpotenciálja miatt is: a háromliteres, soros, hathengeres 2JZ-GTE motorjából ugyanis tuningalkatrészek felhasználásával az eredeti teljesítmény bő háromszorosát, 1000 lóerőt is könnyen ki lehet hozni.

Szintén hozzájárul ennek a Supra-generációnak a szépszerűségéhez, hogy ez az utolsó, amit a Toyota még önállóan, Japánban fejlesztett ki. Utóda, a 2019-ben bemutatott szigorúan kétüléses (a korábbiak 2+2 ülésesek voltak) ötödik nemzedék ugyanis már a BMW Z4 technikájára épül, bár attól jelentősen eltérő hangolást és karosszériát kapott. És az A80 még abban is az utolsó - és ezért is népszerű a puristák körében - hogy meg lehetett vásárolni kézi váltóval, ráadásul nem csak a szívómotoros alapmodellt, de az ikerturbós csúcsváltozatot is, amit Supra Turbo néven árusítottak.

Pontosan egy ilyen, hatfokozatú, Getrag kézi váltós Turbo tűnt fel nyáron az amerikai online autós aukciós platformon, a Bring a Trailer-en. És nem is egy akármilyen példány, hanem egy teljesen gyári állapotban megőrzött, rozsdamentes, 1995-ös évjáratú, amerikai piacos verzió, amely még az első tulajdonosé volt, és mindössze 7 ezer mérföldet, azaz bő 11 ezer kilométert futott 26 év alatt.

A Renaissance piros színű, belül elefántcsont színű bőrkárpitozást viselő kupét az eladója újonnan vásárolta a Toyota Grand Blanc márkakereskedéstől Michigan államban. Teljesnek mondható a felszereltsége (leszámítva a szándékosan mellőzött, négyfokozatú automata váltót), hiszen a bőrkárpiton felül tartalmazza az első légterelőt, a részlegesen önzáró differenciálművet, a Supra feliratú féknyergeket, a kivehető targatetőt, a hatalmas hátsó szárnyat, a sárfogó gumikat, a dupla légzsákot, az automata klímaberendezést és a CD-s/kazettás gyári audiorendszert is. Ráadásul minden dokumentum megvan a kocsihoz az eredeti használati útmutatótól a számlán át a vezetett szervizkönyvig. Az ablakmatricáról a gyári színek és felszereltség kódjai, valamint ez eredeti vételár (52 524 dollár) is leolvasható.

Az ezüst színű, 17 colos gyári könnyűfém keréktárcsák elöl 235/45, hátul 255/40-es Michelin Pilot SX abroncsokat viselnek, amelyeket idős koruk miatt az új tulajdonosnak majd cserélnie kell.

A négyküllős kormánykerék mögött egy 8 ezerig (!) skálázott fordulatszámmérőt, és egy 180 mérföld/óráig (290 km/h) skálázott sebességmérőt nézhet a szerencsés sofőr, valamint egy kombinált üzemanyagszint- és hűtőfolyadék-hőmérséklet jelző műszert. Érdekesség, hogy az A80-as Supra volt az első Toyota, amely szériában két légzsákkal rendelkezett, de eleinte csak az amerikai piacon.

A háromliteres, sorhatos, ikerturbós 2JZ-GTE motor az amerikai Suprákban gyárilag 325 lóerőt és 427 Nm-t nyomatékot küldött a hátsó kerekekre, ami 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsuláshoz volt elég. Csak a gyári korlátozás miatt volt 250 km/h a végsebesség, egyébként gyorsabban is tudna menni a Supra Turbo.

Állapotát, felszereltségét és futásteljesítményét ismerve nem csoda, hogy ez a példány hihetetlen áron cserélt gazdát a Bring a Trailer júliusi aukcióján: az új tulajdonos az eredeti ár négyszereséért, 201 ezer dollárért (62,7 millió forintért) vásárolta meg magának.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....