Skoda Octavia

Hivatalos képek jelentek meg az új Skoda Octaviáról

2024.02.10.

A cseh márka egy sor grafikán mutatta be az átdolgozott modellt, amely Bálint-napon fog debütálni.

A Skoda Octavia ferdehátú és kombi változata – a Kodiaq, a Scala a Kamiq frissítéseit követően – még ebben a hónapban szintén erős ráncfelvarráson esik át, amelynek bemutatója február 14-én lesz. A megújult formatervből egy sor hivatalos vázlattal adott ízelítőt a Skoda. A legnagyobb változások a dizájnban áttervezett lökhárítók és új első hűtőrács lesznek. Ezektől határozottabb, modernebb megjelenésű a cseh népautó, amihez az új LED-fényszórók is nagyban hozzájárulnak.

Még nem jelentette be a Skoda, hogy a ráncfelvarrás után milyen hajtásláncokat kínál majd, de feltételezhetően visszatér az 1,5 literes turbós benzines, a 2,0 literes turbódízel és a mild-hibrid hajtásláncok választéka, ahogy az a testvérmodell Volkswagen Golf esetében is történt (a német modell januárban frissült).

De nézzük részletesen, mi történt a Golfnál: kikerült a kínálatból az egyliteres, 110 lóerős, háromhengeres TSI, a hengerlekapcsolásra képes 1,5-ös TSI 116 és 150 lóerővel választható, lágy hibrid technológiával és DSG-vel (eTSI), vagy anélkül és manuális váltóval (TSI). Pontosan ilyen teljesítménnyel kérhető a kétliteres TDI is, amelyből a gyengébbet kézivel, az erősebbet kizárólag automata váltóval lehet majd megrendelni.

A kétliteres turbós benzines 190 helyett már 204 lóerős, egyelőre ez az egyetlen összkerékhajtású változat. Ugyanez a blokk a Golf GTI-ben a korábbi 245 helyett már 265 lóerőt képes az első kerekekre szabadítani, de kizárólag hétfokozatú DSG-váltón keresztül, ugyanis a hatfokozatú kézi váltót törölték a sportváltozat kínálatból a még be sem vezetett Euro 7-es szabályokra hivatkozva.

A Golfhoz hasonlóan két új plug-in hibrid hajtáslánc is csatlakozhat a kínálathoz, amelyeket a Skoda iV néven forgalmazhatja. Ha a Golfból indulunk ki, az alap konnektoros marad 204 lóerős, de megjelenhet egy sportosabb változat is 272 lóerővel. Mindkét PHEV hajtáslánc az 1,5 literes benzinmotoron alapul, amelynek a DSG-váltóba épített villanymotor segít a hajtásban, vagy hajt egyedül. Fontos előrelépés, hogy a korábbi 10,6 kWh-s akkumulátorokat 19,7 kWh-sokra cserélték. Ráadásul az új, nagyobb akkut már nem csak 11 kW-tal (AC), hanem akár 50 kW-tal (DC) is lehet majd tölteni, utóbbival fél óra sem kell egy teljes feltöltéshez. 

Ha az Octavia is megkapná a nagy, 19,7 kWh-s akkut, akkor az egyik leghosszabb hatótávval büszkélkedhetne a jelenleg kapható PHEV-ek közül, hiszen akár 100 km-t is megtehetne tisztán árammal, és 1000 km-t, ha a benzintankot is kifogyasztja (WLTP).

Az Autocar információi szerint az Octavia következő, ötödik generációja ebben az évtizedben bemutatkozik elektromos hajtással. Várhatóan a Volkswagen-csoport 89 kWh-s akkumulátorának fejlettebb változatát fogja tartalmazni, amely jövőre érkezik, közel 600 km-es WLTP hatótávolsággal és akár 200 kW-os töltési sebességgel.

Az Octavia a Skoda legnépszerűbb autója. Az 1996-os bevezetése óta több mint hétmillió darabot adtak el belőle.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.22
Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel....
2024.02.22
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) tagjainak díjbevétele meghaladta az 1560 milliárd forintot....
2024.02.22
Az ABB bejelentette, hogy felvásárolta a Sevensense svájci start-up céget, amely az autonóm mobil....
2024.02.22
Három hét alatt három baleset is történt a Magyar Közút munkaterületein, melyet figyelmetlen....
2024.02.22
Nézze meg a videót! ..
2024.02.22
Az EU innovációs keretrendszerének egyik legnagyobb projektje a TwinEU projekt, melynek célja, hogy....
2024.02.22
Eladás a termelés felpörgetése helyett: az Eberspächer eladja az új bulgáriai gyárat. A beszállító....
2024.02.22
A két erdész ismerős terepen haladt, mégis befürdött - írja a parameter.sk. ..
2024.02.22
Hétfőn délelőtt közlekedésbiztonsági akciót hajtott végre a szlovák rendőrség, amely során két....
2024.02.21
Nehéz objektíven megmagyarázni a BMW XM létezésének jogosságát, de ha már itt van, csapjunk a lovak....