WRC

Horvát WRC – itt jövünk!

2021.04.13.

Még sosem járt ennyire közel kis hazánkhoz a Rally Világbajnokság mezőnye, úgyhogy megragadjuk az alkalmat, hogy átéljük: milyen az élet a másik dimenzióban.

Másképp nem is lehetne jellemezni a WRC pilóták képességeit, egyszerűen tényleg egy másik dimenzióban mozognak, mintha rájuk nem hatna a gravitáció. Szakavatott kollégáim felkészítettek: olyat fogunk látni és átélni Horvátországban, amit eddig még sosem. Azt ajánlották, hogy felejtsünk el mindent, amit eddig a raliról tanultunk, és jobb, ha folyton készenlétben állunk, ugyanis a „vébén” minden fele annyi idő alatt történik. Úgyhogy igyekszünk majd magunkra is vigyázni, amikor látványos fotókra hajtunk a gyorsaságikon. Amikből most lesz dögivel.

Kép: WRC

Nem kevesebb, mint 302,06 km gyorsasági vár a versenyzőpárosokra, szóval mondhatjuk, hogy a horvátok keményen odatették első WRC futamukat. Igen, akármilyen furcsa, ez lesz az első világbajnokságuk. Hiába nyúlik vissza a Croatia Rally történelme 1974-ig, a Délszláv háborún és megannyi ERC futamon át, mégis ez lesz az első alkalom, hogy a teljes világbajnoki mezőny átautózik majd a horvát utakon. Sosem volt még ennyire közel hozzánk a rali elitje, szóval nem volt kérdés, hogy erről az eseményről nekünk is tudósítani kell. Ráadásul szerettük volna még egyszer utoljára élőben látni a masszívan szélesített, 380 lóerős, összkerekes bestiákat, amik 2017 óta ülnek a ralizás csúcsán.

Kép: Farkas Brigitta

Jövőre, azaz 2022-től ugyanis érkezik az új szabályrendszer, 3,9 kWh-s akksival ellátott hibridekkel. No, nem mintha attól félnék, hogy a villanyosítás elvesz a ralizás varázsából. Szerintem az Endurance Világbajnokság vagy a Forma-1 bebizonyította már, hogy élsportban igenis van helye a hibrid rásegítésnek – főleg, ha mellette durrog-csattog a hagyományos technika. A sportélményből nemhogy elvesz az elektromosság, de hozzátesz a sorozat komolyan vehetőségéhez. Viszont van egy pilóta, aki 2021 végén távozik a bajnokságból: ez pedig Sebastien Ogier, akit mélységesen tisztelek vezetési tudásáért és alázatáért, ugyanakkor még sosem láttam élőben versenyezni. Szóval belevágtunk a szervezésbe.

Kép: WRC

Életem leghosszabbasabb akkreditációs procedúrája után, sikerült szállást és egy tökéletes útitársat is találni. A Mazda Magyarország jóvoltából egy CX-5 városi terepjáróval vághatunk neki a kalandnak, aminél jobb útitársat el sem tudnék képzelni. Legutoljára piaci bevezetésekor, 2017-ben volt szerencsém tesztelni, és már akkor is megdöbbentett, hogy mennyire jó vezetni, pedig a CX-5 tényleg egy teljes értékű SUV, valóban nagy hasmagassággal, süppedős fotelekkel, közel 500 literes csomagtérrel és szinte prémium utastérrel. Ugyanakkor nem egy Mazdáról beszélnénk, ha nem fordítottak volna különös figyelmet a vezethetőségre is.

A japán gyártó azon kevesek közé tartozik, aki még szeretne autószerű modelleket gyártani, amikhez lehet kötődni, és amik a gondolatainkkal együtt képesek mozogni. Ráadásul akkor a Groupama Tanpálya felvizezett műgyantáján is vallattuk az összkerékhajtását, ami rendkívül kiszámítható, többek között a G-Vectoringnak is köszönhetően, ami még az ESP kikapcsolása után is aktívan ügyelt a biztonságra. Szóval egy CX-5-tel akkor sem kell aggódnunk majd Horvátországban, ha elfogyna alólunk az aszfalt, márpedig egy rali versenyen az gyakran megesik, hiába lesz alapvetően aszfaltos futam a Rally Croatia.

Kép: Farkas Brigitta

Egyelőre úgy tűnik, hogy minden adott: ha az elkövetkezendő napokban nem zárják be teljesen az országokat, akkor személyes tapasztalatokkal tudom majd átadni az olvasóknak, hogy milyen a Rally Világbajnokság belülről. Akárhogy is alakul, én nyugodt leszek, hogy legalább mindent megtettünk, hiszen ez tényleg egy kihagyhatatlan lehetőség, a pandémia ellenére is, ami azért keményen megnehezíti a dolgunkat, arról nem is beszélve, hogy a bizonytalanság okozza a legtöbb feszültséget a felkészülésben. Ugyanakkor tudom, hogy az FIA-nak nagyon szigorú protokolljai vannak a biztonságunk és egészségünk megőrzésében.

Kép: WRC

Ráadásul most egy nemes célért is küzdenek majd a pilóták odaát. Decemberben kétszer is 6,4-es erősségű földrengés rázta meg Horvátországot, komoly károkat okozva a lakosságnak. A Rally Croatia szervezői a Horvát Vöröskereszttel együttműködve, és Sebastien Ogier, Thierry Neuville, valamint Teemu Suninen pilóták támogatásával szeretnének hozzájárulni a Dr. Ivo Pedisic kórház helyreállításához, ami mindössze 60 km-re Zágrábtól, Sisak városában dőlt össze az eseményeknek köszönhetően. A földrengés olyan erős volt, hogy mi magyarok is érezhettük. Április 30-ig lehet a szervezők által létrehozott adományvonalon támogatni a kezdeményezést.

Kép: Farkas Brigitta

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..