üzemanyagcella

A Hyundai elhozza végre Európába az üzemanyagcellás rendszerét

2020.10.03.

Autóiparon kívüli vállalkozások fogják használni különböző célokra a hidrogénnel üzemelő energiaforrást. A Hyundai üzemanyagcellás rendszereinek sokrétű felhasználását célzó kezdeményezés kulcsszerepet játszik a vállalat intelligens mobilitási stratégiájában.

A Hyundai Motor Company a mai napon megkezdte saját fejlesztésű üzemanyagcellás rendszerének európai szállítását olyan, nem autóipari ügyfelek számára, mint a hidrogén megoldások svájci specialistájának számító GRZ Technologies Ltd. A kezdeményezéssel a Hyundai megerősíti az autóipari és más szegmensekben történő felhasználásra szánt üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése és sorozatgyártása terén elért vezető pozícióját.

A Hyundai Motor autóipari gyártóként üzemanyagcellás rendszereket és üzemanyagcellás elektromos gépkocsikat egyaránt forgalmaz. Az üzemanyagcellás rendszer exportálásával a Hyundai egyfelől látványosan demonstrálja, hogy rendelkezik azzal a technológiai kompetenciával és gyártási kapacitással, amellyel hatékonyan támogathatja a környezetbarát energiafelhasználású vállalkozásokat, másfelől közelebb lép azon stratégiájának megvalósításához, hogy az üzemanyagcellát kulcsfontosságú technológiaként alkalmazó, intelligens mobilitási szolgáltatóvá váljék.

A Hyundai Motor üzemanyagcellás rendszere több évtizednyi tapasztalatot sűrít magába. A vállalat 2000-ben mutatta be első üzemanyagcellás gépkocsiját, a Santa Fe FCEV-t. Ezt 2013-ban követte a világ első, sorozatban gyártott FCEV járműve, az ix35, majd 2018-ban a vállalat második generációs üzemanyagcellás szabadidőjárműve, a NEXO. A vállalat a közelmúltban szállította le egy svájci ügyfele által megrendelt XCIENT Fuel Cell teherjárművek első tíz példányát. (Az XCIENT a világ első sorozatgyártású, hidrogén üzemanyagcellás nehéz haszonjárműve.)

A Hyundai Motor és a GRZ Technologies a tavalyi év végén léptek együttműködésre a hidrogéntároló technológiák terén. A GRZ technológiája a korábbinál öt-tízszer több hidrogén tárolására alkalmas, méghozzá a hagyományos hidrogén tartályok tárolási nyomásánál (200-500 bar) nagyságrendekkel alacsonyabb, 30 bar alatti nyomáson. A várakozások szerint a két vállalat közötti együttműködés révén a technológiát a legkülönfélébb területeken hasznosíthatják a jövőben.

A Hyundai üzemanyagcellás rendszerét felhasználva a vállalat olyan telepített energiaellátó rendszert kíván fejleszteni, amelyet csúcsidőszakokban áramfejlesztésre lehet használni. Az üzemanyagcellás rendszer a Hyundai NEXO fedélzetén alkalmazott technológiára épül.

Ezen kívül a Hyundai megkezdte üzemanyagcellás rendszerének szállítását egy áramfejlesztő berendezések gyártásával foglalkozó, energetikai start-up vállalkozás számára. Az induló vállalkozás a Hyundai rendszerét felhasználva készít hidrogén üzemű mobil generátorokat.

„A Hyundai üzemanyagcellás rendszerei sokrétűen felhasználhatók és rugalmasan átméretezhetők, így alkalmazási területük jócskán meghaladja a zéró károsanyag-kibocsátású járművekét.” – mondta Dr. Sae Hoon Kim, a Hyundai Motor Group alelnöke, az üzemanyagcella központ igazgatója. „Rendszerünk jóvoltából mobilitási, infrastruktúra-üzemeltető és energiaszolgáltató partnereink tovább erősíthetik az átfogó hidrogén ökoszisztéma megvalósulásának a lehetőségét.”

A Hyundai 2030-ra 700 ezer darabos éves gyártókapacitást kíván biztosítani olyan üzemanyagcellás rendszerek előállításához, amelyeket egyrészt gépjárművekben, másrészt nem autóipari területeken – például a hajózásban, a vasúti közlekedésben, a drónok vagy az áramfejlesztők piacán – kíván felhasználni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
A Peugeot ezzel az autóval új színt hozott a palettára.   ..
2025.12.12
Továbbra is Mohammed ben-Szulajem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke: az emirátusokbeli....
2025.12.12
A logisztika nem csupán szállítás, hanem összetett, valós idejű döntések hálózata – mondja Berta....
2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....