Esztergom

Idén is nagy siker volt az Akkor és Most Jármű Expo

2018.09.19.

Harmadik alkalommal hozta el a múlt és jelen különleges járműveit az egyedülálló, ingyen látogatható kiállítás az esztergomi Nagy-Duna sétányra. Az immár hagyománnyá vált eseményen a főszervezővel, Neuzer Andrással készítettünk interjút.

Ezen a kapun lépett be közel 30 ezer ember a három nap alatt (Kattintson a képre, galéria nyílik!)

Az Esztergom városa és a Rögbi Kft. által 2016-ban életre hívott Akkor és Most Jármű Expo harmadszorra nyitotta meg kapuit a város autórajongói számára. A kiállítás szervezői ezúttal is a múlt és a jelen kiemelkedő járműveit hozták el a Nagy-Duna sétányra, de a hangsúly  2016-os, első expóhoz hasonlóan ismét a veterán járműveken volt.

Dr. Völner Pál és Neuzer András (középen)

Az ünnepélyes megnyitón Dr. Völner Pál is felszólalt. Az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a rendezvény és a szervezők méltatása mellett azt is kiemelte, hogy a közlekedés jelenleg is kiemelt téma Esztergom életében, példaként a készülő R11-es gyorsforgalmi utat hozta fel, ami a várost az M1-es autópályával köti majd össze.

Bánhidi László

Utána Bánhidi László, Esztergom alpolgármestere következett. Ő azzal kezdte beszédét, hogy minden bizonnyal közlekedési oka is volt annak, hogy több mint ezer évvel ezelőtt Géza fejedelem Esztergomot jelölte ki az ország központjául. Kiemelte, hogy a gyorsuló technikai fejlődésből a város is kiveszi a részét, nagyrészt a Suzuki-gyár és a hozzá kapcsolódó beszállítóknak köszönhetően. Megköszönte Neuzer Andrásnak, hogy ismét megszervezték a kiállítást, és azt is megígérte, hogy a hasonló kezdeményezéseket mindig támogatni fogja a helyi városvezetés.

Ruska Viktória

Végül Ruska Viktória, a Magyar Suzuki ZRt. kommunikációs igazgatója kapta meg a szót. Ő emlékeztetett arra, hogy az Akkor és most c. rendezvénynek a kezdetek, azaz három év óta a Suzuki a fő szponzora. Elmondta, hogy a kiállítás a város leglátogatottabb tematikus rendezvényei közé tartozik. „A magyar lovas nemzet. És bár nem találkozhatunk minden háztartásban ezekkel a nemes állatokkal és a kiállításon is nagy számban jelen lévő szekerekkel, annyi biztos, hogy a mi a Suzukinál szintén szeretjük a lovakat – leginkább a motorban” – folytatta beszédét a kommunikációs igazgató.

Ruska Viktória felhívta a figyelmet arra, is, hogy a Suzuki eladásai szárnyalnak a magyar piacon, a két éve ismét piacvezető cég egyre jobban leszakítja a vetélytársakat, a piaci részesedése már eléri a 16 százalékot, vagyis majdnem minden hatodik eladott autó Suzuki márkájú. Kiemelte, hogy az eladások motorja az Esztergomban gyártott Vitara, ugyanis a teljes piac 10 százalékát tudhatja magának egyedül ez a kis SUV.

Virtuálisan lehetett bejárni a Suzuki-gyárat

A kiállításon egy virtuális valóság alkalmazás és a hozzá tartozó szemüveg segítségével bárki tehetett egy sétát a Suzuki üzemében, a gyártósorok között, ahol már 770 robot segíti az emberi munkaerő dolgát. Ezek a robotok normál esetben megközelíthetetlenek, csak a kezelőjük és a karbantartójuk tartózkodhat a közelükben.

Mit lehetett még látni?

Az autókon túl motorkerékpárok, honvédségi járművek, hajók, repülők, hintók és egyéb veterán kincsek kaptak helyet az idei Akkor és Most veterán Expón. Idén a gyerekekre is külön gondoltak, modellvasút kiállítást is bevontak a rendezvénybe, illetve a Dunán a P. Howard motorosával egy irodalmi utazáson is részt lehetett venni, illetve sétahajózni is lehetett a Mahart hajójával.

22 lóerős Praga Piccolo 1934-ből

A kiállítás főszervezője, a kerékpárjairól ismert Neuzer András vállalkozó a megnyitón adott interjút az Autószektor.hu-nak.

Neuzer András és kerékpárjai

Hogyan jött a kiállítás ötlete?

Korábban fesztiválokat szerveztünk, de azt láttam, hogy az országban mindenhol fesztiválok vannak, ezért úgy gondoltam, hogy az embereknek új dolgokat kellene mutatni. Nem csak szórakoztatni akartunk, hanem kultúrát is szerettünk volna az életükbe vinni. Mivel Esztergom amúgy a járműgyártás egyik hazai bölcsője, hiszen itt működik a Suzuki gyár és a Neuzer kerékpárgyár is, itt volt Rubik Ernő repülőgépgyártó cége, és hajók is készültek itt a háború előtt, kézen fekvő volt, hogy itt kellene megmutatni az embereknek a járműgyártás múltját.

40 lóerős volt ez az 1924-es Daimler Mercedes

A Suzuki nagyon sokat segített nekünk a szervezésben, a sátrakat, a technikai eszközhátteret a gyár segítsége nélkül nem tudtuk volna ide telepíteni. Az is nagy szerencse, hogy az esztergomi önkormányzat is a partnerünk volt ebben a munkában. Ma már eljutottunk oda, hogy a Suzuki, az önkormányzat és a Neuzer Kft. hárman teremti elő a kiállítás költségeinek 90 százalékát, a maradék 10 százalék pedig a környező cégek nagyvonalúságának köszönhetően jön össze.

Jól megfér egymás mellett a Porsche 356 és a Matra M530LX

Azt lehet látni, hogy évről évre nő a helyi cégekben a támogatási szándék. Ebben a rendezvényben mindenki azt látja, hogy a minőség felé visszük az emberek gondolkodását, ezáltal a munkaerő is minőségibbé válik. Ez abban is látszik, hogy a nagy német autóipari elektronikai beszállító, a TE Connectivity idén is megjelent egy saját standdal. Tavaly olyan jól sikerült számukra a kiállítás, hogy sok dolgozót toboroztak itt, a rendezvényen. Nekünk az a célunk, hogy az emberek lássák, hogy a helyi cégek hogyan működnek, hogy hajlandóak áldozni a kultúrára, és ezzel azt az érzést keltik a saját dolgozóikban, hogy érdemes náluk dolgozni.

Milyen újdonságokkal készültek 2018-ra?

Az első év a veterán járművekről szólt, a második évben a változatosság jegyében kevés veteránt, de sok tuning autót hoztunk, és idén ismét a veteránokon van a hangsúly. Ez a vonal fontosabb számunkra, mert a tuning autókat az utcán is láthatnak az emberek, de a veteránokat azonban sokkal ritkábban. Idén az az egyik újdonság, hogy egy Forma-1-es versenyhajót is be tudunk mutatni a közönségnek, emellett itt van egy Ferrari, egy Ford T-Model, itt van a párkányi autómúzeum több darabja, itt van az az autó, amivel az amerikai nagykövet járt Prágában a 60-as években, ami egy abszolút különlegesség.

A legendás Panni robogó 1960-ból

Ezek mellett sok olyan járművet lehet még megnézni, amiket máshol nem. Például elhoztunk egy angol TVR versenyautó alvázat, amelyben a futóművet, a motort és a váltót szabadon meg lehet tekinteni.

Akár 210 km/órával is száguldhat a vizen ez a Formula500 verseny motorcsónak

Nagyon örülünk, hogy több múzeumot is a partnereink között tudhatunk, például a Közlekedési Múzeum idén is több járművel vesz részt a kiállításon, hoztak például egy 1904-es, fakereken futó alvázat, több mopedet is. A Posta Múzeum pedig elhozta a Csonka János-féle motoros triciklijét, illetve itt van a Párkányi Múzeum, a Zebegényi Hajómúzeum, és az Oroszkai Hadi Múzeum is, mivel idén a haditechnika is kiemelt szerepet játszik a kiállításon. Két német, egy amerikai és egy orosz terepjárót lehet megtekinteni, illetve van egy páncélozott szállítójármű is a látnivalók között.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....