járműgyártás

Ifo tanulmány Kínáról: a német jólétbe kerülne a leválás

2022.08.18.

Egy Ifo-tanulmány szerint különösen az autógyártók és a gépipar szenvednének súlyos károkat, ha leválasztanak őket Kínától és más tekintélyelvű államoktól. A jólét általában véve is jelentősen csökkenne – írja az automobilwoche.de

 

Az Ifo Intézet szerint a Kínától és más tekintélyelvű államoktól való gazdasági függés leválasztása jelentős jóléti veszteséget jelentene Németország számára. Egyrészt összeomlanának az értékesítési piacok, másrészt drágulnának a német ipar előtermékei és alapanyagai – írják a müncheni közgazdászok az Ifo elnöke, Clemens Fuest vezetésével megjelent lapjukban.

Audi-gyártás Kínában. Fotó: Audi

Az EU Kínától való kölcsönös szétválasztása önmagában nagyon súlyosan érintené a német ipart, és csökkentené versenyképességét, különösen az autógyártókat és a gépipart. Az Ifo számítása szerint a magasabb importvámok és egyéb kereskedelmi akadályok mindkét oldalon 0,81 százalékkal csökkentenék a német bruttó hazai terméket, ami a teljes gazdasági növekedés jelentős hányadába kerülne. Ráadásul az Ifo kutatói hangsúlyozzák, hogy ezek csak a várható veszteségek alsó határai. Ennek megfelelően csak viszonylag kis területek részesülnének előnyben, mint például a textilipar.

A tanulmány megerősíti a korábbi Ifo-tanulmányokat is, miszerint az ipari termelés Németországba vagy a szomszédos országokba történő áthelyezése óriási jólétveszteséget jelentene. Egy átfogó németországi áttelepítés esetén a német bruttó hazai termék csaknem 10 százalékkal csökkenne. „A deglobalizáció nemcsak magasabb munkanélküliséghez és alacsonyabb növekedéshez vezethet, hanem végső soron az ország politikai stabilitását is veszélyeztetheti” – figyelmeztetnek a lap szerzői. Az Ifo Intézet az egyoldalú függőségek csökkentését és az ellátási láncok diverzifikálását javasolja.

"A tény azonban az, hogy ragaszkodnunk kell a nemzetközivé válás alapvető üzleti modelljéhez" - foglalta össze az ügyfélnek Bertram Brossardt, a vbw vezérigazgatója.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.09.30
Az idei év futama nem csak az ország legjobb kamionsofőrjének megtalálásáról szólt, hanem ennél....
2022.09.30
A lényegi kérdések a hétvégén eldőltek: Kiss Norbert negyedszer is kamion Európa-bajnok, a....
2022.09.30
A GSe visszatér! Miután az Opel bejelentette, hogy GSe néven új, dinamikus, és villamosított....
2022.09.30
A háború elől Ukrajnából elmenekülteknek 24 óra elteltével újra jegyet kell venniük – írja az....
2022.09.29
Hiánypótló akciót indított a TATABÁNYAI RENDŐRKAPITÁNYSÁG, mert az 50 ccm.-is ként használt....
2022.09.29
Október 11-től újabb 35 ezer ingyenes vasúti bérletre pályázhatnak a 18 éves európai fiatalok a....
2022.09.29
A világ legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a japán Honda 2025-ig legalább 10 új elektromos....
2022.09.29
Idén már közel kétszáz magyarországi település csatlakozott az Európai mobilitási héthez, így....
2022.09.29
Múlt héten bemutatták a legendás Ford Mustang hetedik generációját, amely 2024-től lesz elérhető a....
2022.09.29
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainál (kgfb) 17 százalékkal nőttek a....