logisztika

Így alakulnak át az autóipari ellátási láncok

2024.07.09.

Beat Simon, a DP World logisztikai igazgatója az Automotive Logistics magazinnak írt cikkében megvizsgálja a globális autóipari ellátási láncot jelenleg érintő néhány nagy változást, valamint azokat a stratégiákat, amelyeket a logisztikai szolgáltatóknak be kell vezetniük, hogy támogassák az ügyfeleiket az átalakulásban. Az alábbiakban összefoglaljuk a cikk lényegét.

Az autóipari logisztika folyamatosan átalakuló világában az alkalmazkodóképesség a siker kulcsa. Az iparág jelentős változásokkal néz szembe a fogyasztói preferenciák változása miatt, beleértve az elektromos járművek (ev-k) iránti keresletet, valamint a geopolitikai változások miatt, amelyek a vállalatokat arra késztetik, hogy újragondolják ellátási lánc stratégiáikat. Ugyanakkor a ro-ro (közúti-vízi kombinált szállítás) kapacitáshiány okozta gyakorlati kihívások Európán keresztül Észak-Amerikáig fokozzák a konténeres megoldások használatát. Ezek a változó helyzetek rugalmasságot, átláthatóságot és új módszerek alkalmazását igénylik ahhoz, hogy az autóipari ellátási lánc továbbra is virágozhasson.

Fejlődő akkuipar

Az ev-k iránti kereslet növekedésével egyre nyilvánvalóbbá vált az akkumulátoripar ellátásának és az akkuk újrahasznosításának összetettsége. A fémek és nyersanyagok, például a kobalt és a mangán aktív beszerzésétől kezdve az afrikai régióban a nikkelen és a lítiumon át az akkumulátorok gyártásáig és szállításáig az ev-ellátási lánc sokrétű kihívást jelent. Az akkumulátorok újrafeldolgozása ugyanilyen összetett, és magában foglalja a költségek, a környezeti veszélyek és a technikai nehézségek megfontolását.

Mercedes-Benz Kecskemét

Az újrahasznosítási csatornák és útvonalak kiépítése, a veszélyes áruk raktárainak létrehozása és a használt akkumulátorok időben történő szállításának biztosítása csökkentheti a tárolással és szállítással kapcsolatos költségeket és kockázatokat. Ahogy a közeljövőben nő az elektromos járművek iránti kereslet és használat, az ellátási láncoknak alkalmazkodniuk kell az új piaci igényekhez, a változó geopolitikai forgatókönyvekhez, és ami a legfontosabb, új globális kereskedelmi útvonalakat kell létrehozni a kialakulóban lévő gyártási és fogyasztói központok alapján.

Az ellátási lánc stratégiáinak változása

beatsimonMiközben a világ egyes részein a protekcionizmus dominál - véli a szerző -, a járműkereslethez igazodó gyártás közelítése és diverzifikálása egyre inkább létfontosságúvá válik. Az Economist Impact legfrissebb kutatása szerint az autóipari vállalatok 42 százaléka a jelenlegi geopolitikai eseményekre reagálva a friendshoring (geopolitikai szövetséges országokból történő gyártást és beszerzést jelenti) megközelítést választja a kereskedelmi és ellátási lánc műveleteinek alakítására, míg egyharmaduk a megnövekedett kockázatok mérséklése érdekében semleges piacokra terjeszkedik.Emellett a vállalatok 27 százaléka párhuzamos ellátási láncokat vagy kettős beszerzést alakít ki, további 27 százalék pedig az ellátási lánc egyes gyártási lépéseit helyezi át földrajzilag közelebb, hogy csökkentse a geopolitikai eseményeknek való kitettséget. A vállalkozások egyensúlyt teremtenek a konszolidáció és a diverzifikáció, valamint az ellenőrzés és a rugalmasság előnyei között - állítja Beat Simon.

Az autóipar volt az egyik legaktívabb, amikor az ellátási láncok hosszának lerövidítéséről volt szó. Törökországot az olyan vállalatok, mint a Volkswagen, az erős gazdasági feltételei miatt választották a gyártás fókuszpontjául. Hasonlóképpen Mexikó is profitál a BMW és a Tesla által létesítendő gyártóüzemekből. Ezek a változások szorosabb kapcsolatokat eredményeztek a globális észak és a globális dél között. Az ellátási láncok rugalmasak, és alkalmazkodtak az új termeléshez és az autóipar növekvő vásárlói piacaihoz, precedenst teremtve más ágazatok számára, amelyek hasonló stratégiai változásokon mennek keresztül.

byd_hajo

A hatékonyság az innováció összekapcsolása

Az autóipar folyamatosan gyakorlati és infrastrukturális kihívásokkal szembesül, amelyek innovatív megoldásokat igényelnek a hatékony és fenntartható közlekedés biztosítása érdekében. Az egyik ilyen kihívás a ro-ro hajók helyhiánya az elmúlt néhány évben, ami késésekhez és fennakadásokhoz vezetett az autóipari szállítások terén. Erre válasz a konténerben szállított autók biztonságos és hatékonyabb szállítási módja. Egyes logisztikai szolgáltatók speciálisan tervezett állványrendszert használnak, amely lehetővé teszi három SUV egymásra helyezését minden egyes konténerbe, maximalizálva a helykihasználást és minimalizálva a szállítási költségeket.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.23
Máris tiltakozik az ellenzék.   ..
2024.07.23
A német luxusautó-gyártó rontotta 2024-re vonatkozó bevételi előrejelzését, mert egy árvíz....
2024.07.23
A használtautó-kereskedők egyik szeme sír, a másik nevet: a forgalom bővül, ugyanis ötvenezerrel....
2024.07.23
Az Audi Forma-1-es csapata bejelentette üzemanyag- és kenőanyag-partnereit. Amint azt az....
2024.07.23
Ez 35,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget – derült ki az orosz vámhatóság....
2024.07.23
A 71-es főúton ellenőriztek a járőrök. ..
2024.07.23
Az Automobili Lamborghini zsinórban hatodik alkalommal nyitotta meg az exkluzív és fényűző....
2024.07.23
Újabb gyorsforgalmi közúti kapcsolat létesül Magyarország és Ausztria között - közölte az Építési....
2024.07.23
A Kecskeméti Járási Ügyészség lopás kísérlete miatt vádat emelt két férfival szemben, akik egy....
2024.07.23
A dél-koreai autóipari beszállító vállalat új, mintegy 21 milliárd forint értékű beruházása....