Volkswagen
A felmérés szerint nem meglepő módon a névadó Volkwagen márka veszíti a legtöbb ügyfelet, természetesen a Seat és a Skoda előretörése miatt. A 2020 első felében új Skodát vásárlók 23%-a korábban Volkswagennel járt, ez a szám hasonló, 20% a Seat ügyfelei esetében.
Ugyanakkor a lojalítás is a Volkswagen esetében a legmagasabb: vásárlóik 55%-a korábban is a márka egyik modelljét használta, míg a Seat és a Skoda esetében ez az arány 32% és 28%. Hasonlóan magas az Audi vásárlóinak márkahűsége, 48%-uk ragaszkodik a gyártóhoz.
Az Audi és a Volkswagen között is van átmenet: a prémium márka vásárlóinak 11 százaléka használt korábban Volkswagent, míg fordítva 12% az arány.
Persze mondhatni, hogy ez sok váltás nem számít, hiszen a pénz a végén ugyanoda megy, a helyzet ugyanakkor kissé más: a Volkswagen konszernen belül régóta problémát jelent a belső rivalizálás, elsősorban a Skoda és a Volkswagen között gyakoriak a sajtót is elérő csörték.