ICDP

Így élték túl a kereskedők a karantént

2020.10.19.

Az autókereskedők számára, ahogy mindenki másnak is, legyen szó személyről, cégről, vagy gyakorlatilag bármiről, komoly kihívást jelentett a világjárvány. Ugyanakkor annak ellenére, hogy sok bevételforrásuk gyakorlatilag megszűnt létezni, újak jöttek létre. Így élik túl a kereskedők a járványt.

Kezdjük a nyilvánvalóval: az új autók iránti kereslet már a járvány elején földbe állt. Az emberek bizonytalanok voltak bevételeiket tekintve, ahogy a vállalatok is elnapolták bevásárlásaikat. Egyrészt szintén a pénzügyi bizonytalanság miatt, másrészt pedig azért, mert a járvány sokkal népszerűbbé tette a otthonról való munkavégzést, mint valaha volt. A koronavírus rávilágított, hogy a home-office nem egy ördögtől való dolog, így azoknak a dolgozóknak, akik juttatásként kapták az autót, hogy azzal munkába járjanak, nem feltétlenül szükséges 3 évente új autót lízingelni.

Az autókereskedések egyik fő bevételi forrása, ami talán az autók eladásánál is fontosabb, a szervizelés. Ez szintén jelentősen lecsökkent, elsősorban azért, mert az emberek inkább elhalasztották az autójuk kötelező karbantartását, hiszen úgyis kevesebbet használják azt. Ez persze elsősorban a járvány első hulláma alatt volt igaz, amikor tényleg szinte mindenki bezárkózott és igyekezett a lehető legkevesebbet kimozdulni.

A legtöbb országban szintén földbe állt a karambolos autókat javító üzletág, de Magyarország ez alól kivétel. Bár a járvány elején az üres utak miatt értelemszerűen kevés baleset történt, az ingyenes parkolás bevezetése ezt megváltoztatta. Rengeteg apró baleset történt a rengeteg autó miatt, főleg, miután mindenki autóba ült, hiszen parkolni gyakorlatilag mindenhol ingyen lehetett Budapesten. Ennek köszönhetően az ingyenes parkolás bevezetése áldás volt az autókereskedések számára, hiszen volt mit javítani.

Szokták mondani, hogy a használt autó a kereskedő legjobb barátja. Nehéz időkben az új autók iránti kereslet megcsappanhat, de a használt autók ilyenkor különösen népszerűek lehetnek. Kereksedőkkel folytatott beszélgetéseink alapján most is ez volt a helyzet. Elmondásuk szerint a valamilyen használt autó iránt érdeklődő vásárlók 75%-a meg is vásárolta az általa kinézett autót, míg korábban az emberek sokkal több időt töltöttek nézelődéssel.

A rajtuk kívül álló folyamatok mellett persze a kereskedők igyekeztek saját megoldást is találni a bevétel nélküli időszakok átvészelésére. A járvány első időszaka alatt volt aktuális a téli gumi nyárira cserélése, de az emberek ezt értelemszerűen kevésbé tartották fontosnak. Ezért sok kereskedő hozom-viszem szolgáltatás keretein belül cserélte le ügyfelei gumijait, ami elmondásuk alapján igen vonzó ajánlat volt.

Bár a járványnak még közel sincs vége, a fenti problémák egy része megoldódott, de újak kerültek a helyükre. A járvány alatt szinte minden autógyártó leállt 1-2 hónapra, ennek hatása pedig most érezhető: nincs elég új autó. A kereslet szinte visszaállt, de csak rendkívül hosszú szállítási időkkel tudják kiszolgálni az érdeklődőket.

A járvány minden bizonnyal még sok fejtörést okoz az autókereskedők számára is, de a fentiek alapján feltételezhető, hogy túl fogják élni, bármi is jöjjön.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.12.03
1920-1930. Tündöklés és bukás. Újabb érdekességgel jelentkezünk, hogyha már a koronavírus először....
2020.12.03
Jia Meng Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2020.12.03
Nem kell elfogadni, hogy évente hatszázan halnak meg Magyarországon közlekedési balesetben - mondta....
2020.12.03
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyének köszönhetően részt vehet a fiatal Forma-1....
2020.12.03
Nem véletlen, hogy a Teslát még csak meg sem említi a Daimler vezérigazgatója, hiszen az európai....
2020.12.03
Egyedülálló hidat építettek indiai szakemberek egy forgalmas főút fölött, hogy segítsenek a....
2020.12.03
A Rail Cargo Hungaria 1,5  milliárd forintot meghaladó értékű beruházással lecseréli vagonjainak....
2020.12.03
Rekordszámú elődás, nemzetközi szinten is értékes kutatási eredmények hangzottak el az autonóm....
2020.12.03
Sipőcz Győző, a Goodyear Hungary Kft. kelet-európai kiskereskedelmi operatív vezetője váltotta a....
2020.12.03
Gyászos a mai nap mérlege közlekedésbiztonsági szempontból. A BM Katasztrófavédelmi....