ICDP
„Ez a megfelelő lépés a megfelelő időben.” – fogalmazott Jürgen Stackmann, a Volkswagen egyik vezetője. Szerinte jelenleg olyan tempóban változik az üzleti környezet, a felhasznált technológia és az ügyfelek elvárása, hogy kénytelenek voltak mielőbb változtatni.
Az újdonságok egyike, hogy minden Volkswagen-ügyfél saját azonosítót fog kapni, ennek segítségével pedig valóban személyre szabott ajánlatokat fog kapni az illetékes kereskedőtől, valamint a problémák azonosítása is könnyebb lesz ezáltal. Persze kérdéses, hogy mennyi és milyen adatra van szüksége a németeknek, hogy tényleg új élményt nyújtsanak.
Hogyan fog ez működni? A járművek értesítik a kereskedőt a prediktív karbantartási alkalmazáson keresztül, hogy a következő szerviz hamarosan esedékes. Az ügyfelek a Volkswagen We digitális ökoszisztémájából is széles körű szolgáltatásokat tudnak majd elérni, mint például a We Park, We Deliver vagy a We Connect. Vannak olyan szolgáltatások is, amelyek túlmutatnak az ügyfelek saját járművein, mint például a We Share - a tervezett autómegosztási szolgáltatás a Volkswagentől.
Az online üzletág is kulcsfontosságú szerepet játszik az új értékesítési modellben, és már most is folyamatosan bővül. A kereskedőivel folytatott új digitális partnerség keretében a Volkswagen egy közös internetes platformot fog kifejleszteni, amely a teljes autóvásárlási folyamatot egészen a szerződéskötésig kezelni fogja, beleértve a finanszírozást, a fizetést és a használt autó beszámítást is. Az ügyfelek a teljes márka modellválasztékából választhatnak, és a kiválasztott kereskedőjüknél online vásárolhatnak. A Volkswagen esetében az új platform a közvetlen értékesítés lehetőségét kínálja a márka számára, azonban a kereskedőkkel való konfliktust elkerülendő, ezt a lehetőséget elsősorban a szoftver és az on-line szolgáltatások területén kívánja használni a német gyártó.
Azok a vásárlók, akik jobban szeretik a kapcsolatot a márkával és a kereskedővel, a jövőben különböző kereskedésformák közül választhatanak. Öt új formátum lesz a hagyományos, teljes körű kereskedések mellett, amelyek egy tető alatt értékesítést és szervizelést biztosítják. Minden kereskedőnek csak egy teljes funkciójú létesítményrel kell rendelkeznie a jövőben. A kereskedők az érintett importőrrel egyetértésben alakíthatják ki a nekik megfelelő formát, hogy üzleti tevékenységüket hatékonyabbá és ügyfélorientáltabbá tegyék. Választhatnak, hogy hagyományos, minden szolgáltatást egyszerre nyújtó kereskedést működtetnek, de dönthetnek úgy, hogy városi bemutatótermet vagy pop-up kereskedést indítanak, vagy éppen használtautó-kereskedésként, esetleg szervizként folytatják tovább.
A Volkswagen abban bízik, hogy az új koncepció segíti a kereskedőket és a márka ügyfelei számára is jobb élményt nyújt majd. Ha pedig így lesz, a csoport többi márkája is sorra kerül, így néhány éven belül szinte a teljes Volkswagen csoport átalakulhat.