Nio
A vállalat már korábban bemutatta az autót, de a belsejét eddig titkolta a nagyközönség elől. A most közzétett képekkel viszont mindent felfedett.

A kínai szaksajtó beszámolói szerint a középső konzolon szemlátomást nincsenek kiálló vezérlőgombok, érintéssel lehet őket kezelni. Felette az autó nagyságához illő tekintélyes méretű érintőképernyő van, akkora, hogy számítógépes képernyőként is jól muzsikálna. Vezérlőkallantyúk a kormánykerék háza táján sem láthatók, viszont a napfénytető a hátsó üléssor felé is kinyúlik.

A gyártó tájékoztatása szerint a jármű belül 52 négyzetméter puha tapintású anyaggal van fedve, az ülések borítása pedig több mint 120 ezer öltéssel kidolgozott hímzést kapott. A belső színséma az egész autóra, a harmadik üléssor mögötti csomagtartóra is kiterjed. Az ajtópanelekből viszont kiemelkednek egyes elemek.

A kétmotoros Nio ES8 maximális teljesítménye 697 LE. A járművet egy CATL által szállított háromkomponensű lítium akkumulátor hajtja. A jármű a Nio 900 V-os ultragyors töltési és akkumulátorcsere platformjához is kompatibilis, a töltési teljesítmény pedig 600 kW. A Nio harmadik generációs intelligens platformjának támogatásával akár 5C töltési sebességet is elérheti, ami több mint 250 km-es hatótávolságot tesz lehetővé ötperces töltéssel, vagy egy teljes akkumulátorcserét három perc alatt.
A 11 éve alapított a Nio a leginnovatívabb kínai EV gyártók közé tartozik, és prémium elektromos autókra, kiváltképpen a SUV-ok és szedánokra specializálódott. Leginkább az akkumulátorcsere-technológia alkalmazása (Battery as a Service, Baas) különbözteti meg a versenytársaitól. Több mint 1300 akkucsere-állomást működttet Kínában. A Nio-nak két almárkája van, a tömegpiacra szánt modelleket gyártó Onvo, és a kisméretű elektromos autókat gyártó Firefly.
