intelligens autó

Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford

2014.07.19.

A Ford közzétette egy hároméves kutatási projekt eredményeit, amelynek célja az új generációs autó-autó, illetve autó-infrastruktúra kommunikációs rendszerek fejlesztési irányának kijelölése Európa-szerte.

 
Az Európai Bizottság által útjára indított DRIVE C2X program arra mutat rá, hogy a részletes, valós idejű adatok használatával hogyan előzhetők meg a forgalmi torlódások és a balesetek. A Ford fejlesztette ki és tesztelte az Elektronikus Féklámpát és az Akadályjelző Rendszert, amelyek figyelmeztetnek a többi autó fékezésére és az útakadályokra – még akkor is, ha azok szabad szemmel nem láthatók. A vizsgálatok 750 tesztvezető és 200 autó bevonásával zajlottak; a közutakon és a zárt tesztpályákon zajló autó-infrastruktúra kommunikációs teszteken több mint 20 Ford S-MAX és Mondeo modell is közreműködött.
 
A Ford közzétette egy hároméves kutatási projekt eredményeit, amelynek célja az új generációs autó-autó, illetve autó-infrastruktúra kommunikációs rendszerek felhasználásával a vészhelyzetek korai észlelése, a forgalmi torlódások mérséklése és a közúti biztonság növelése. Az Európa Bizottság által útjára indított, és az autóipar legfontosabb szereplőinek bevonásával megvalósított DRIVE C2X projekt vezető partnereként a Ford azt kutatta, hogy a részletes, valós idejű vészjelzések segítségével milyen lehetőségeket rejtenek magukban az együttműködésre képes kommunikációs rendszerek. A DRIVE C2X kutatási projekt – amelynek záró ünnepsége Berlinben volt – jelentős mértékben mozdította előre jövő intelligens közlekedési rendszereinek megszületését; ezek a rendszerek a forgalomban részt vevő járművek közti adatáramlással segíthetnek a vezetőnek elkerülni a forgalmi dugókat és a baleseteket.
 
“Az autó-autó és autó-infrastruktúra kommunikáció az egyik legnagyobb előrelépést jelenti a közlekedésbiztonságban.” – véli  Pim van der Jagt, a Ford Európa Kutatási és Fejlesztési Központjának műszaki főmunkatársa. „A Ford vállalja, hogy további közúti teszteket végez világszerte, hogy ezek a berendezések már a közeljövőben megjelenhessenek az autókban.”
 
Az intelligens közlekedési rendszerek WIFI-kommunikációjára alapozva a Ford vezette az Elektronikus Féklámpa és az Akadályjelző Rendszer kifejlesztését, s emellett a vállalat egyéb autó-infrastruktúra kommunikációs berendezések tesztelésében is részt vett. A kísérleti Elektronikus Féklámpa még akkor is jelzi egy elöl haladó autó fékezését, ha az egy kanyar vagy más autók takarásában van. Vészfékezés esetén a berendezés jelet bocsát ki, aminek nyomán figyelmeztető jelzés villan fel a mögöttes forgalomban haladó autók műszerfalán. A tesztek során kiderül: a technológia hatékony segítséget jelent abban, hogy a mögöttes forgalomban haladó autósok korábban kezdjenek el fékezni, mérsékelve ezzel az ütközés erejét, vagy akár elkerülve a ráfutásos balesetet. A Ford kísérleti Akadályjelző Rendszere felhívja a vezető figyelmét a veszélyesnek ítélt útakadályok jelenlétére, helyzetére és fajtájára – például az útra tévedt gyalogosokra és állatokra, vagy éppen a mozgásképtelenné vált járművekre. A DRIVE C2X projekt 750 tesztvezető és 200 autó bevonásával zajlott, s a munkában több mint 20 Ford S-MAX és Mondeo modell is közreműködött. A Ford különlegesen kialakított S-MAX modelleket használt az autó-infrastruktúra kommunikációs rendszerekben közúti és zárt pályás tesztjeire, amelyekre hét helyszínen (Finnországban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Spanyolországban és Svédországban) került sor. A projekt annak lehetőségeit is vizsgálta, hogyan hangolhatók össze Európában az együttműködő kommunikációs rendszerek, s mindez hogyan lesz megvalósítható a jövő sorozatgyártású autóiban. A DRIVE C2X projekt 2011 januárjában kezdődött, és 34 kutatási partner vett részt benne, köztük autógyárak, beszállítók, kutatóintézetek és közútkezelő intézmények. Az Európai Bizottság 12,4 millió euróval támogatta a munkát, amihez az EUCAR és a Car2Car Kommunikációs Konzorcium is segítséget nyújtott.
 
“Az új generációs vezetősegítő és járműbiztonsági rendszerek megvalósításához széles körű, az egész autóiparra kiterjedő együttműködésre lesz szükség.” – hívja fel a figyelmet Christian Ress, a Ford Kutatási és Fejlesztési Központjának műszaki szakértője. „A DRIVE C2X projekt partnereként és a Car2Car Kommunikációs Konzorcium tagjaként a Ford jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy ezek a fejlett technológiák egyszer az autósok mindennapjainak részévé válhassanak.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....