autó

Iparági randevú forradalmi hangulatban

2016.10.19.

Fontos találkozási pont az Automotive Hungary az ágazat szereplőinek, és nem csak a profiknak, hanem a jövő mérnökeinek is.

 Látványos prezi a FÉMALK standján                                                             A szerző felvételei

Expo robbanás

Egyre gazdagabb a felhozatal és egyre rangosabb a vendégsereg, így már egyáltalán nem meglepő, ha már a nyitás előtt profik jönnek szembe, például a három vezető autógyár első számú vezetője. A protokoll vendégek és szakma nagymenőinek szerda délelőtti körsétája után következett a hivatalos nyitóceremónia, melyen a Hungexpo vezérigazgatója, Ganczer Gábor így jellemezte a az ágazat helyzetét: Megélni és hozzá tenni valamit az autóipari forradalomhoz, mely komoly változásokon megy át az autó megjelenése óta. A közel másfél évszázad alatt felgyorsult a fejlődés a hajtóanyagok, a gyártás, az automatizálás, és jelentősek a változások az autóhasználati szokások területén, melyet forradalmasíthatnak a autonóm járművek. Már minden terület jelen van Magyarországon és a Hungexpón is, ahol tíz ország 251 cége és tíz egyetem autóépítő csapata állít ki. Igazi világszenzáció a kecskeméti szakmunkástanulók által kreált két show-car: a pickup és a roadtser is helyben gyártott Mercedes CLA alapokra épült. Itt még a csomagolástechnikát is kartonból készült versenyautóval illusztrálják. Nem kevésbé látványosak a hazai fejlesztésű dronok, a Rába katonai teherautó és a MABI csuklós busz. A rendezők vasárnap estig tízezernél több látogatóra számítanak a budapesti Hungexpón, ahol tényleg van bőven látnivaló.

Ágazati vezetők: előtérben az Audi és a Mercedes főnöke, mellettük az ANK elnöke

Kiemelt és komplett

Kilián Csaba, a Magyar Gépipari Egyesület főtitkára szerint ez már rég nem csak lokális, hanem régiós szinten is az egyetlen és meghatározó kiállítás, melyen jelen van az üzlet, a gyártó és beszállító ipar, valamint a kutatás és az oktatás, ahol megjelennek a MAGE és a MAJOSz tagvállalatai is.A legdinamikusabban fejlődő ágazat a járműipar: tavaly csak a MAGE tagvállalatai kétmilliárd eurós beruházásba kezdtek.

Magyar Levente államtitkár őszinte elismeréssel szólt a kiállításról, miközben bevallotta, hogy a hétköznapokon sokszor csak az adminisztratív részét látják az ágazatnak, mely itt közelről is megmutatja eredményeit. Az államtitkár elmondta, hogy 2010 óta harmadával nőtt a magyar ipari kibocsátás és továbbra is a legfontosabb ágazat a járműipar, melynek exportja tavaly megközelítette a 20 milliárd eurót. Az gyártott 525 ezer autó 93 százaléka ment exportra. A szakemberek egyetértettek abban, hogy egyre nehezebb képzett munkaerőt találni, de az államtitkár szerint az ágazat számíthat a kormányzatra az. Ma az a kihívás, hogyan tudjuk betölteni az elmúlt években létrejött munkahelyeket. Ezt célzott programokkal és szabályozókkal is segítjük, mert minden nap meg kell harcolni a megfelelő ecokörnyezet kialakítására.

Panelbeszélgetés

A moderátor szerepét is betöltő Kilián Csaba néhány adattal indította a panelbeszélgetést, melyen a magyarországi járműgyártók vezetői vettek részt: tavaly a győri Audi kétmillió, a szentgotthárdi Opel 600 ezer motort gyártott, győri Audi, kecskeméti Mercedes és esztergomi Suzuki személyautókból félmilliónál több készült. Vagyis óriási fejlődésen ment át a magyar autóipar, aminek a Mercedes több mint egymilliárdos beruházása újabb lökést adhat. Ahogy a régióban, úgy itthon is gondot jelent a munkaerő, melynek megtartása érdekében az elmúlt években 15-25 százalékos volt a bérnövekedés a MAGE tagvállalataiknál.

Audi Hungaria

A szerdai kerekasztal beszélgetésen minden partner egyetértett abban, hogy a járműiparban a legnagyobb kihívást a munkaerőhiány jelenti, ez regionális probléma is, a versenyképességen is javítana a járulékcsökkentés, és az oktatásra, valamint a képzésre is nagyobb hangsúlyt kell fektetni. Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója aggodalmasnak tartja az ország humántőke helyzetét, mert egyre nehezebb megfelelő létszámú és szakképzettségű munkatársakat találni. Több figyelmet kellene fordítani erre és az infrastruktúra fejlesztésére is.

Mercedes-Benz Manufacturing Hungary

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vezérigazgatója is problémás kérdésnek tartja a munkaerőhiányt, erre szerinte a kormányzattal közösen kell megoldást találni, és kidolgozni a munkavállalóknak egy komplex csomagot, melynek része a bérjárulékok csökkentése, az ingázás vagy a lakhatás támogatása.

Opel Szentgotthárd

Mesics Olívia, az Opel Szentgotthárd Kft. vezérigazgató-helyettese szerint lépnie kell a kormányzatnak a járulékcsökkentésekkel és az energiaárak mérséklésének területén. A Brexittel kapcsolatban elmondta,hogy még nem lehet előrejelezni a Brexit utáni piac változásait, de abban reménykedik, hogy ez nem érinti negatívan a kelet-európai kapacitásokat, sőt, akár profitálhatunk is belőle. Nem keedvez, hogy romlanak az értékesítések az ázsiai és észak-amerikai térségben. General Motors egyébként két autógyárat működtet az Egyesült Királyságban.

Magyar Suzuki

Urbán László, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint kevés a fejlesztőmérnök elindított négyéves projekt új modelljeihez. Ő is kitért arra, hogy a jövedelmek adó- és járulékterhelése Magyarországon magasabb, mint a környező országokban, ami a nettó jövedelmekben akár 20 százalékos különbséget is eredményezhet.

HIPA

Kis Tünde, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) főosztályvezetője elmondta, hogy jelenleg negyven járműipari projekt van folyamatban Magyarországon, ezek együttesen akár 13 ezer új munkahelyet jelenthetnek. A befektetőknél fontos szempont a gazdasági-politikai stabilitás és az infrastruktúra, ami Magyarországon kedvező. Jelenleg is nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő támogatási konstrukció kidolgozására, a kutatás-fejlesztés erősítésére, a képzési támogatásokra, és a munkaerő mobilitásának ösztönzésére.

Tanulók kreáltak roadstert a kecskeméti Mercedesből

Van miről nyilatkoznia az Autós Nagykoalíció elnökének, Knezsik Istvánnak

A győri egyetemisták napelemes villanyautója

Formula autó  csomagolókartonból

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....