Porsche
Sok autógyártóhoz hasonlóan a Porsche is komoly lépéseket tett az elektromos autókra való átállás érdekében. Az eredeti tervük az volt, hogy 2030-ra az eladásaik 80 százalékát a teljesen elektromos járművek tegyék ki, de az idei éves részvényesi közgyűlésen Oliver Blume vezérigazgató kijelentette, hogy ez nem fog megtörténni, viszont nem a próbálkozások kudarcba fulladása miatt. Így jelenleg nagyobb hangsúlyt fektetnek a hibrid opciókra is, miközben tovább bővül az e-autó kínálatuk.
"Az volt a célunk, hogy 2030-ra a sportautóink több, mint 80 százalékát elektromos hajtásúvá tegyük, ami az egyik legambíciózusabb cél az egész iparágban" - mondta Blume. "A termékstratégiánk továbbra is lehetővé tenné számunkra, hogy elérjük ezt a célt, a piaci fejlemények tekintetében viszont ez nem reális elgondolás. Az EV-gyártásunk ezért rugalmasan alkalmazkodik majd a kereslethez és a piaci fejleményekhez."
A vásárlók viszont nem kedvelték úgy az elektromos Porschékat, mint ahogyan azt a gyártó remélte. A Taycan eladásai világszerte visszaestek tavaly, ami a németek szerint részben a modell jelentős frissítésének volt köszönhető, valamint annak, hogy "az elektromos mobilitás felfutása általában véve lassabban halad a tervezettnél".
Annyi bizonyos, hogy jelenleg még túl korán van a végleges ítélethez az új, teljesen elektromos Macant illetően, mivel a cég egyes piacokon még egy éven keresztül forgalmazza a belső égésű motorral felszerelt modellt. Blume azonban elmondta, hogy az SUV szegmensükben egy új modellsorozat létrehozását vizsgálják, amely az évtized végén kerülhet a gyártósorokra - szintén belső égésű motorral és hibrid hajtással.
Hogy ezzel a kijelentésével a régóta emlegetett hármas üléssorral felszerelt modellről, vagy valami kisebb, Macanhoz hasonló autóról van szó, az még nem világos. Mindenesetre a Porsche sokkal több hibrid modellt fog mostantól gyártani. Ahogyan az már korábban is szinte biztos volt, Blume által is megerősítésre került: a Panamera és a Cayenne belső égésű motoros és elektromos változatai egymás mellett lesznek kaphatóak a 2030-as években is. A német cég jelenleg pedig a tisztán elektromos 718-ason dolgozik.
"Az erős induló szakaszt követően most világossá vált, hogy egy lépéssel a piaci fejlemények előtt jártunk" - mondta Blume. "Az átfogó és a mindenekelőtt fenntartható felfutás még nem valósult meg. Az átmeneti szakasz valószínűleg sokkal hosszabb lesz, mint ahogyan azt eredetileg gondoltuk. Ezért továbbra is egy kiegyensúlyozott megközelítést alkalmazunk a modelleinket illetően: belső égésű, hibrid és elektromos motorral felszerelt sportautókkal" - zárta mondandóját a vezérigazgató.
Képek forrása: Motor 1