Forma 1

Itt vannak az első 2017-es szimulátor adatok

2016.03.31.

A csapatok első érdemi szimulációi alapján jövőre mintegy 3 másodpercet gyorsulnak majd az autók, ami egyes pályákon körrekordokat fog eredményezni, illetőleg az eddigi legnagyobb, akár 5,5 G-t is meghaladó fizikai terhelésnek fogja kitenni a versenyzőket, tudta meg a Motorsport hírportál.

Mint ismeretes, 2017-ben minden bizonnyal alapjaiban új aerodinamikai szabályok szerint épülnek, illetőleg szélesebb és jobban tapadó gumikat használnak majd a Forma–1-es autók. Bár a változásokat hivatalosan még mindig nem fogadták el, a csapatok – szimulációk segítségével – már most elkezdték megvizsgálni, hogy az új regulák milyen hatással lesznek a versenygépek teljesítményére.

A Motorsport hírportál ezeket a szimulációs eredményeket szerezte meg, s az egyik csapat főtervezőjére hivatkozva közli, hogy az első érdemi eredmények alapján az új kocsik mintegy 3 másodperccel jobb köridőkre lehetnek képesek a téli teszteknek valamint a Spanyol Nagydíjnak helyet adó Barcelonában, mint 2016-os elődjeik.

Nagyobb kanyarsebességekhez alacsonyabb végsebesség

A különbség úgy jön ki, hogy a nagyobb szárnyak és a nagyobb diffúzor miatt alaposan megnövekvő aerodinamikai leszorítóerő, illetőleg a nagyobb gumik miatt alaposan megnövekvő mechanikai tapadás mintegy 4 másodpercet hoz a konyhára a kanyarsebességeken keresztül, miközben a nagyobb szárnyak és gumik jelentette nagyobb légellenállás, illetőleg a megnövekvő minimális súly mintegy 1 másodperccel visszaveti majd a tempót. Az információk szerint a légellenállás annyira meg fog nőni, hogy a végsebességek nagyságrendileg 10 km/órával csökkenni fognak a barcelonai célegyenes végén található mérőponton. A minimális súly tervek szerinti 20 kg-os növekedését egyébként részint a nagyobb, s emiatt nehezebb gumikkal valamint a valószínűleg érkező „glória” nevű fejvédő eszközzel fogják indokolni.

Három másodperces javulással mellesleg Melbourne-ben például simán megdőlne a két héttel ezelőtt alig 0,3 másodpercre megközelített körrekord – és utóbbiban az idén lágyabb gumik mellett az idei autók tavalyhoz képest mért gyorsulása is vastagon benne van…

A kanyarsebességek növekedését a Circuit de Catalunya villámgyors, 180 fokos, híres-hírhedt 3-as kanyarján keresztül érzékeltették. Az adatok szerint az ez évi kocsik mintegy 240 km/órára képesek ebben a hajlatban, míg a jövő éviekkel akár a 275 km/órát is elérhetik majd a versenyzők, akik egy körön akár padlógázzal is abszolválhatják a fordulót!

Brutális oldalirányú terhelés

Nem elhanyagolható tény, hogy míg a jelenlegi generációs kocsikban 3 G-s oldalirányú erőhatás éri a pilótákat a fent említett kanyarban, addig az új masinákkal több mint 5,5 G-nek lehetnek kitéve másodperceken keresztül – a cikk szerint ez megegyezik a 2000-es években tapasztalt legnagyobb ilyen jellegű terheléssel, és az állandó fejlődés miatt innen csak felfelé vezethet az út…

Hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezt elég biztonságosnak ítéli-e meg, az egyelőre még a jövő zenéje, a pályák biztonsága viszont Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint megfelel az új kihívásnak.

„Úgy bizonyosodunk meg róla, hogy egy pálya biztonságos-e, hogy vesszük egy Forma1-es autó tipikus sebességprofilját, berakjuk a szimulátorba, és az megmondja nekünk, hogy mekkora bukóterek kellenek, ha azt szeretnénk, hogy a kocsi ilyen és ilyen sebességek mellett érje el a falakat. Amennyire mi meg tudjuk ítélni, az új sebességprofil alacsonyabb végsebességeket, de nagyobb kanyarsebességeket fog jelenteni, és biztosak vagyunk benne, hogy a jelenlegi pályák nem kerülnek majd bajba” – fogalmazott a szakember a melbourne-i idénynyitón.

 

(motorsport; telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Minden autó egy darab agyagból indul. A Volvo Cars legendás agyagstúdiójában egy kis szakértő....
2025.12.22
Nagy erőkkel készül a Tokiói Autószalonra a Daihatsu. Bitang tuning teherautókkal és kei carokkal....
2025.12.22
Az ünnepi időszakban a nyilvános elektromosautó-töltők is jóval forgalmasabbá válnak.....
2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....
2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....
2025.12.21
Látványosan gyors átalakulás zajlik a magyar autópiacon, amelyen a kínai márkák olcsóbb modelljei....