Szeged
Az egész napos rendezvényen 64 kiállító várta az érdeklődőket, akik információkat gyűjthettek a nyitott gyakornoki pozíciókról, állásajánlatokról és a későbbi lehetőségekről, ami az elhelyezkedést segíti. Megismerhették a munkáltatók elvárásait, feltérképezhették, miben érdemes fejlődniük ahhoz, hogy frissdiplomásként nagyobb eséllyel indulhassanak el a munka világába vezető úton.
Portálunk a járműiparhoz kapcsolódó kiállítókat látogatta meg, elsőként a régóta visszatérő Mercedest. A kecskeméti gyár közel van, az mindig kiemelt szereplője szegedi állásbörzésnek. Bérelt már nagyobb standot is, de az idei is tökéletesen megfelelt a célnak. Prospektusra nem igazán pazarolták a pénzt, a mercedesgyarkarrier.hu oldalon minden fontos információ elérhető, ahogy a közösségi portálokon is aktívan jelen vannak.
Mechatronikus szakoktatót keres például Mercedes-Benz Academy Kecskemét, új szériák bevezetéséhez IT koordinátort a gyár, de az üzem, -és létesítménytervezés területére is keresnek szakmebert. Gyakornokokat is szívesen látnak a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában, például a logisztika, minőségirányítás, műszaki üzemeltetés, beszerzés, pénzügy és kontrolling, jog, HR, és kommunikáció területén.
Ugyancsak visszatérő kiállító a Continental, már megszoktuk a szegedi és a makói gyár standját egymás mellett. Idén azonban budapesti fejlesztőközpont a korábbiaknál is hangsúlyosabban mutatta meg magát. Ami nem csoda, hiszen az önvezetéshez kapcsolódó szoftverfejlesztés Szegeden is elindítja.
A Vácon és Makón is több nyitott pozíciót hirdető ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. legutóbb azzal került be a pozitív hírek közé, hogy 3 millió forint összeggel támogatja a „hagymaváros” önkormányzatát az energiaválság okozta nehéz helyzetben. – A jelenlegi körülmények mellett kötelezettségünknek éreztük a város legnagyobb munkáltatójaként, hogy a mostani lehetőségeinknek megfelelően enyhítsük a város terheit. Ezt a döntést hozta vezetőségünk annak ellenére, komoly kihívásokkal küzdünk és a makrogazdasági környezet is nagy költségnyomást gyakorol az üzletmenetünkre – nyilatkozta Szűrszabó Levente gyárigazgató.
A támogatást a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. a Makó Város Fejlődéséért Alapítványon keresztül juttatja el az önkormányzathoz. Ez biztosítja a rászoruló makói családok számára a tűzifaosztást, a nehéz sorsúak támogatását és tartós élelmiszerek adományozását.
A Continental makói gyára hamarosan évközi béremelést tervez adni a dolgozóknak a reálbérek védelme érdekében. – Az energiaárak és a nyersanyagok mellett a logisztika is jelentősen drágul, mely hatásokat az elmúlt hónapokban elnyert új projektek és a munkatársak együttműködésének is köszönhető hatékonyságnövekedés sem tudta teljesen kompenzálni. Jó úton járunk, hogy a makói gyárunk stabilizálódjon, de egyre több irányból érkeznek a kihívások, még nem jelenthetjük ki, hogy megoldódtak a problémáink – összegezte az aktuális helyzetet Szűrszabó Levente, a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatója.
– Látom a zöld karszalagodon, hogy mérnök vagy – szólítottak meg egy érdeklődőt az AVL Magyarország standján. A cég, amely az elmúlt 20 évben élvonalbeli kutató-fejlesztő centrummá vált a hajtásláncrendszerek területén, és egyre nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos és a hibrid technológiára is, először vett részt a szegedi állásbörzén.
Nem pusztán egy-egy alkatrész „megalkotását végzik el, hanem rendszerszinten befolyásolnak folyamatokat: teljes motorcsaládok fejlesztésében vesznek részt a tervezéstől a tesztelésen át a kalibrációig.
Az önjáró autókhoz kapcsolódó rendszerek és szoftverek fejlesztése az AVL mérnökeinek a mindennapok részét jelenti. Jelenleg például egy olyan szoftver fejlesztésén dolgoznak, amely a hibrid járművek energiamenedzsment-rendszerét optimalizálja. A szoftvert már szimulációs környezetben tesztelik biztató eredményekkel.
Nyitott pozícióik között van tesztpadi fejlesztőmérnök, aki már igazi alkatrészekkel, motorokkal dolgozik, ezek teszteléseit végzi a budapesti fékpadokon. És első kézből tudósít arról, hogy az adott alkatrész teljesítette-e az előírt követelményeket, azaz elkezdődhet-e a szériagyártás. De tervezőmérnöki állást is kínálnak azoknak, akik szeretnék, hogy egy járműben olyan alkatrészek legyenek, amelyeket jelentkező a jövőben ő tervez. A kollégák az érdi központ és a két budapesti telephely mellett már Kecskeméten és Zalaegerszegen is csúcstechnológiás fejlesztői környezetben dolgozhatnak.
Ugyancsak először állított standot a szegedi állásbörzén az Airbus gyulai gyára. Az anyacég vezető és úttörő szerepet tölt be a repülőgép-ipari termékek, szolgáltatások és megoldások tervezésében, gyártásában és szállításában az egész világon. Gyulán a precíziós fémalkatrészeket gyártják a teljes Airbus helikoptercsalád dinamikus rendszereihez.
Számos nyitott pozíciójuk van, keresnek egyebek között minőségbiztosítási- projekt- és gyártómérnököt, NC programozót, műszakvezetőt és mérnökségi gyakornokot is.
A repülés területéről találtunk más kiállítót is, a Szegeden is fejlesztő irodát működtető Lufthansa Systems Hungária már visszatérőnek számít. A légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalataként szoftverek fejlesztésével foglalkoznak, tobb mint 600 munkatárs dolgozik a budapesti székhelyen és a szegedi irodában.
A Szegedi Tudományegyetem nem titkolt célja, hogy minden téren a dél-alföldi régió nélkülözhetetlen és megkerülhetetlen szereplőjévé váljon. Ezt bizonyítja az is, hogy az intézmény több mint 100 éve Szeged és a régió fejlődésén dolgozik. Negyedik generációs egyetemként, nagy horderejű, gazdaságélénkítő programok motorja és zászlóshajója. Emellett aktív kezdeményezője a térség versenyképességét fokozó, valamennyi innovációnak is. A tavasszal és ősszel megrendezett SZTE Karriernapok kiemelt feladta éppen ezért az, hogy minél szélesebb körű együttműködés alakuljon ki az egyetem és partnercégei között.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!