elemzések

Javult az üzleti hangulat a német autóiparban

2020.11.03.

Jelentősen javult októberben a német autóipari vállalatok üzleti helyzetükről alkotott véleménye, romlott kissé azonban megítélésük üzleti kilátásaikról a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézet havi rendszeres felmérésének megállapítása alapján.

Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató értéke mínusz 0,2 pontra szökött fel októberben a szeptemberi mínusz 20,4 pontról. A mutató áprilisban rekordalacsony értéken, mínusz 86,2 ponton állt.

"Az autók iránti kereslet erőteljes növekedésének lehetünk tanúi, ami nagyot javított az autóipari vezetők hangulatán" - mutatott rá Klaus Wohlrabe, az ifo felméréseinek vezetője.

Az autóipari vállalatok kapacitáskihasználtsága októberben már 86 százalékra emelkedett a júliusi 73 százalékról. Szeptemberben 5 százalékkal haladta meg az újonnan forgalomba helyezett német gyártmányú autók száma az egy évvel korábbit. A növekedés az elektromos és hibrid autóknak volt köszönhető. Német gyártmányból azonban egyelőre nem túl nagy a kínálat ezekből a típusokból.

Az aktuális helyzet javuló megítélése mellett tovább csökkent viszont a kilátásokról alkotott véleményt számszerűsítő mutatószám: októberben 17,7 pontra a szeptemberi 27,6 pontról. A megrendelésállomány mutatószáma pedig a szeptemberi 51,5 pontról 29,2 pontra ment le.

Az autóipari vállalatok fokozni tervezik termelésüket, az összességében viszonylag kedvező helyzetben azonban a létszámot továbbra is csökkentik.

Az következő hónapokban a német autóipari vezetők megítélése szerint csökken a nemzetközi piacok növekedési dinamikája, a vonatkozó mutatószám 23,2 pontra csökkent a szeptemberi 31,3 pontról.

Jelenleg a Németországban gyártott autóknak valamivel több mint 70 százaléka kerül exportra. Az arány 2019-ben 74,8 százalék volt. "Miközben számos nagy európai piac, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország, valamint az Egyesült Államok még a járvány fogságában stagnál, Kínában már nagymértékben megnövekedett a német autók iránti kereslet" - mondta Oliver Falck, az ifo ipari és technológiai kutatási igazgatója.

Tavaly Kína volt a német autóexport harmadik legnagyobb felvevőpiaca Nagy Britannia és az Egyesült Államok után. A német autóexport az idei első három negyedévben 34 százalékkal csökkent a 2019-hez képest. A visszaesés sokkal drámaibb mértékű lenne a kínai kereslet elmúlt néhány hónapban bekövetkezett nagy növekedése nélkül - mondta.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....